[auto] Muziek in Toyota Corolla (E10) Station

Pagina: 1
Acties:
  • 384 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:24

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Binnenkort staat hier een auto voor de deur, te weten: Toyota Corolla 1.3GXi Stationwagon uit 1996.

Aangezien ik ongeveer 35.000 km per jaar ga rijden, wil ik onderweg ook kunnen genieten van een muziekje. Er moet dus een leuke stereoinstallatie in. Ik wil echter niet de standaard-oplossing als in een headunit en speakers in de voordeuren, maar ook achterin moet wat geluid zijn.

Feit is echter dat ik bij een station niet 'even' een stel speakers in de hoedenplank kan monteren, want ik heb een afdekschermpje. Mijn vraag is dus hoe ik toch een leuk geluid kan creëren in de auto.

Voorin heb ik geen problemen: speakers in de daarvoor aanwezige plaatsen of eventueel een compo-set.
De headunit is het probleem ook niet: heb al wat op het oog, maar twijfel nog een beetje tussen de verschillende merken: VDO-Dayton, Blaupunkt, Pioneer of Grundig. Ze hebben allemaal vergelijkbare specificaties, waaronder 4x50W en pre-out.

Maar nu: geluid achterin de auto: geen hoedenplank om speakers in te monteren en volgens mij ook geen ruimtes in de achterportieren. Hoe moet ik oplossen?

In de (nabije) toekomst is het de bedoeling om in de kofferbak een bescheiden subwoofer te plaatsen om ook bij hogere snelheden nog enigszins het laag te kunnen horen/voelen. Betekent dus ook dat er een versterker geplaatst gaat worden.

Concrete vragen:

- Is er een bepaald merk dat jullie aan- of aanraden voor de headunit, gekeken naar de merken die ik eerder heb genoemd? Misschien nog andere merken die ik moet overwegen? Belangrijkste eis is de ergonomie: onder meer een draaiknop voor het volume.
- Hoe, maar meer waar plaats ik speakers achterin de auto. Is er iemand die bekend is met deze auto en een mooie oplossing heeft gevonden?
- Iemand advies voor de te kiezen sub? Daarbij wil ik uitdrukkelijk vermelden dat de auto op LPG rijdt en dat er derhalve al een groot deel van de kofferruimte in beslag wordt genomen door de gastank.

Verder moet ik nog even melden dat ik hier nog twee Pioneer speakers heb liggen van 80W met een diameter van 13 cm. Het zijn vrij simpele dingen, maar een vriend van me heeft ze ook in zijn auto (hoedenplank) en er komt alleszins een acceptabel geluid uit. Deze zullen derhalve waarschijnlijk in de voorportieren geplaatst worden.

Alle tips en adviezen worden zeer gewaardeerd! :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:10
Voor de head-unit heb je zelf al door dat de specificaties van diverse merken in dezelfde prijsklasse nagenoeg hetzelfde zijn. Bedenk hiervoor of je functie's als RDS, MP3, line-out enz. wilt hebben.

Tipje, JVC maakt aardige autoradio's voor een leuke prijs en ze geven 3 jaar garantie.

De speakers kan nog wel eens een probleem worden, i.v.m. de ruimte.

mcb1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3431

Als je geluk hebt, kan je plek maken in je achterportieren. Moet je wel ff kijken of er rubber doppen zitten, daar kan je dan een kabel doorheen prikken. Bij mn Kadett kwam ik erachter dat er al een behoorlijk gat zat in de voordeuren, waardoor ik alleen maar het hardboard weg hoefde te halen. Verschil is natuurlijk wel dat een '86 kadett iets simpeler in elkaar zit als een '93 Corrola :)

Anders kan je misschien een kastje bouwen voor je speakers, en ze ergens vastzetten? En voor als je echt creatief bent: Het maken van deurbakken met Polyester

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Bedankt voor de reacties voor zover! :)

De headunit vormt het probleem niet, maar ik was gewoon benieuwd naar de meninig van de mede-tweakers ;)

Het grootste probleem is het geluid achterin. De portieren bieden volgens mij geen plaats voor een stel degelijke speakers. Aangezien ik fulltime werk, heb ik niet zonder meer de tijd om flink creatief te zijn met deurpanelen en dergelijken. Ik ben benieuwd naar (simpele) oplossingen voor het geluid achterin een stationwagon en bij voorkeur naar tips voor de auto die ik heb genoemd...

Zoals aangegeven, de headunit is niet echt een probleem. JVC valt voor mij echter af: vind ik niet echt helder qua geluid en bovendien teveel kermis-achtig. Mijn ouders hebben ook een JVC radio gekregen bij aanschaf van hun auto, maar de vormgeving en display zijn me te druk... De radio zit namelijk in mijn gezichtsveld dus deze moet niet teveel mijn aandacht afleiden van wat er op de weg gebeurt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Hmm, JCV heeft anders behoorlijk no-nonsense modelletjes in het program om de kermis-pioneers het hoofd te bieden en met de Kijkshop deals op het vlak van de JVC speakers (volledig 2 weg) kan je daar ook niet echt over klagen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Wekkel schreef op 25 May 2003 @ 04:14:
Hmm, JCV heeft anders behoorlijk no-nonsense modelletjes in het program om de kermis-pioneers het hoofd te bieden en met de Kijkshop deals op het vlak van de JVC speakers (volledig 2 weg) kan je daar ook niet echt over klagen..
Hmm, ok, ik neem JVC ook op mijn lijstje. Zojuist heb ik de deal rond gemaakt met de garage en binnenkort rijd ik dus rond in deze auto. :)

Deze week dus ook maar eens even rondkijken naar een leuke radio. Meer info volgt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-05 11:18
als het past dan kun je ECHT GOEDE voorspeakers nemen pioneers ofzo
180 watt of hoger en dan achterin een subwoofer
dan ben je al een heel eind 8)

wat je ook kunt proberen is het dekzeil te vervangen door een MDF plaat van 1,5 cm en daar je achterspeakers onder te monteren
ff speakerdoek eroverheen spannen en klaar (en daar dan nog evt een sub erbij }) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50944

Marf schreef op 26 mei 2003 @ 20:25:
als het past dan kun je ECHT GOEDE voorspeakers nemen pioneers ofzo
180 watt of hoger en dan achterin een subwoofer
dan ben je al een heel eind 8)

wat je ook kunt proberen is het dekzeil te vervangen door een MDF plaat van 1,5 cm en daar je achterspeakers onder te monteren
ff speakerdoek eroverheen spannen en klaar (en daar dan nog evt een sub erbij }) )
Hij heeft toch al Pioneer speakers, en zoals een beetje hifi geinteresseerde wel weet is vermogen allerminst een garantie voor lekker geluid.

O dat dekzeil vervangen lijkt me ook een rare oplossing, die zit er natuurlijk niet voor niets. ;)
Topicstarter, wat dacht je van een compo achtige oplossing waar je echt alleen de lage tonen uit je achterbak laat komen en dan een tweeter voor het hoog. Die tweeter richt je dan wel naar voren uiteraard. Ik weet alleen niet hoe dat gaat klinken, geen middentonen, maar die komen in principe al genoeg van voren.

Is er geen ruimte aan weerszijden van de "hoedenplank"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Ten eerste ben ik toch nog enigszins onderlegd op het gebied van hi-fi, dus 180W speakers doen mij niet extase geraken ;)

Grootste probleem zal in mijn ogen het aanvullen van het 'laag' vormen, aangezien de auto niet bijzonder stil is bij snelheden van 110 km/u en hoger. Ik zal dus waarschijnlijk niet ontkomen aan de aanschaf van een subje in de kofferbak.

Binnenkort kan ik de auto op gaan halen (deze week waarschijnlijk) en dan ik de situatie wat beter bestuderen. Voor zover ik mij kan herinneren van de proefrit, heb ik geen ruimte aan weerszijden van het afdekzeil. Het afdekzeil wil ik dus wel behouden, dus een vervanging ervan is geen optie. De kans is namelijk groot dat ik binnenkort ga 'participeren' in een aantal verhuizingen dus een 'flexibele' kofferbak is dus wel gewenst. ;)

In ieder geval bedankt voor de reacties zover. :)

/edit:

Voor de volledigheid en voor de mensen die er behoefte aan hebben: PICS van de auto in kwestie.

Afbeeldingslocatie: http://pictures.autotrader.nl/PICTURES/NLDE/CARS/320x240/4141613043455320x240x1x1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://pictures.autotrader.nl/PICTURES/NLDE/CARS/320x240/4141613043455320x240x2x1.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Wok op 27-05-2003 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Een schopje....

Als het goed is, wordt de auto morgen afgeleverd. Morgenavond wordt er dan dus een radio ingebouwd. :)

Gisteren ben ik wezen shoppen en ben ik met de volgende headunit thuisgekomen: de Pioneer DEH-3400R, met 4x50W (27W continu) 2xlijn-uitgang (2,2V@1kOhm) en telefoon-mute.

Zoals ik eerder al aangaf, heb ik nog twee speakers liggen: Pioneer TS-G1630. 80W (20W nominaal) @ 4Ohm. Deze wil ik in de voorportieren gaan plaatsen. Diameter 16 cm, inbouwdiepte ongeveer 4,5 cm.

Waar moet ik rekening mee gaan houden? Iemand die bekend is met deze auto en die me kan vertellen of ik met bepaalde zaken rekening moet houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:38

GaMeOvEr

Is een hork.

Een vriend van mij had hetzelfde probleem met zijn oude Carina station.

Wat had hij nou gedaan : (Het is wel creatief, maar ook niet heel erg uitdagend. ;) )

Hij had van MDF kastjes gemaakt, die hij over zijn wielkasten kon plaatsen, met daar de speakers in. (Ook een Compo set, dus losse laagunit en tweeter)

Vervolgens in het afdekzeil openingen gemaakt (gesneden) daar waar de speakers zaten als het zeil dicht was. Werkte perfect. :) Voordeel was dat de speakers ook gelijk een fatsoenlijk formaat klankkast hadden. :)

Als je dat slim aanpakt qua maat, kun je het zelfs zo maken dat je in de toekomst daar de versterker achter weg kunt werken, ook geen moeilijk draden door de deur trekken of anderzins je auto mishandelen om Speakers in te bouwen, je kunt het namelijk ook weer makkelijk verwijderen.

Kost je wat hout, wat bekledingsspul en wat tijd, maar wel een mooie oplossing. :)

Waar je rekening mee moet houden, zijn je speakers. Het is namelijk maar de vraag wat voor maat er bij jou in de deur gaat. 16.5 / 16 / 13 of 10 Cm.

Te kleine speakers is niet zo vaak een punt, daar kun je adapterringen voor kopen/maken, te grote Speakers wil nog wel eens niet passen zonder dremelwerkzaamheden. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door GaMeOvEr op 02-06-2003 01:41 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
GaMeOvEr schreef op 02 June 2003 @ 01:38:
Een vriend van mij had hetzelfde probleem met zijn oude Carina station.

Wat had hij nou gedaan : (Het is wel creatief, maar ook niet heel erg uitdagend. ;) )

Hij had van MDF kastjes gemaakt, die hij over zijn wielkasten kon plaatsen, met daar de speakers in. (Ook een Compo set, dus losse laagunit en tweeter)

Vervolgens in het afdekzeil openingen gemaakt (gesneden) daar waar de speakers zaten als het zeil dicht was. Werkte perfect. :) Voordeel was dat de speakers ook gelijk een fatsoenlijk formaat klankkast hadden. :)

Als je dat slim aanpakt qua maat, kun je het zelfs zo maken dat je in de toekomst daar de versterker achter weg kunt werken, ook geen moeilijk draden door de deur trekken of anderzins je auto mishandelen om Speakers in te bouwen, je kunt het namelijk ook weer makkelijk verwijderen.

Kost je wat hout, wat bekledingsspul en wat tijd, maar wel een mooie oplossing. :)
Dat klinkt zeker interessant! :) Heb je heel misschien een of meer foto's van hoe hij dat heeft gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
edit:

Grmbl.... :( Dubbel |:(

[ Voor 96% gewijzigd door Wok op 02-06-2003 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:38

GaMeOvEr

Is een hork.

wokmaster schreef op 02 June 2003 @ 09:18:

Dat klinkt zeker interessant! :) Heb je heel misschien een of meer foto's van hoe hij dat heeft gedaan?
Nope, echter is het behoorlijk simpel qua constructie, dus ik heb ff mijn MSPaint skillz erop losgelaten. ;)

[img]http://www.gorulez.demon.nl\pictures\meuk\autospeakers.jpg[/img]

Je maakt gewoon van twee stukjes MDF een soort L, die qua hoogte strak onder het zeil past en qua lengte wat jou uitkomt. Als je dat mooi passend hebt maak je nog twee eindstukken om de L dicht te maken. Hij had zijn kastjes helemaal doorgetrokken tot aan de achterbank, maar had dan ook geen gastank om rekening mee te houden. ;)

Vervolgens kun je die L dan met van die "hoekjes" met twee schroefgaatjes weer bevestigen aan je auto. Bekleden met van dat speciale autotapijt wat je ook zou gebruiken om een Sub te bekleden en het ziet er nog netjes uit ook. :)

Tevens had hij er deurtjes in gemaakt met scharniertjes, zodat hij er zooi in op kon bergen en zijn wisselaar er in kon hangen enzo.

Die blauwe lijntjes zijn dus zeg maar de kistjes. :)

Bij het achteraanzicht kijk je zeg maar in de kofferbak, ik hoop dat het bovenaanzicht voor zichzelf spreekt. ;)

Je zal wel wat moeten klooien met de decoupeerzaag, omdat zo'n auto natuurlijk nooit mooi recht is aan de binnenkant, maar allemaal rondingen heeft. De hoeken kun je dan voorzien van tochtstrip, om het mooi sluitend te maken. (zo dik mogelijke tochtstrip, kun je iets te diepe rondingen enzo toch nog afsluiten.)

[ Voor 27% gewijzigd door GaMeOvEr op 02-06-2003 10:44 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Kijk, dat zijn nog eens handige tips! Ik zal eens kijken hoe ik dat bij de Corolla kan toepassen, want die gastank vreet echt behoorlijk wat ruimte. Het ding is in de lenge-richting geplaatst aan de rechterkant van de auto. Dat wordt vanmiddag/vanavond even wat uitzoeken. Soy mui contente! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Ik schop het topic even omhoog....

Ik heb inmiddels een behoorlijk geluid in de auto. Uit budgettaire overwegingen, heb ik de aanschaf van een versterker + sub even uitgesteld. Echter, door een leuke deal kan ik binnenkort een versterker krijgen :) (volledig legaal trouwens ;) )

Inmiddels heb ik al een tijdje een Infinity Reference 6500cs compo-set in de voorportieren. Heb mijn deurpanelen behoorlijk moeten verbouwen en heb daardoor ook een paar dagen met 'kale' deuren rondgereden :X
Afbeeldingslocatie: http://muller.webhop.org/auto/2.jpg

Doordat ik voor nop een versterker kan krijgen, begin ik weer te denken aan de sub in de kofferbak. Het idee van speakers achterin heb ik laten varen, want de compo-set is in dat geval meer dan toereikend. Het gaat me nu nog even om het aanvullen van het 'laag' bij hogere snelheden.

Ik zit nu een beetje met het plaatsen van de versterker. Ik heb wel mooie vakjes in mijn kofferruimte, maar als ik de klepjes weghaal, kijk ik direct op het plaatstaal :{ Lijkt me geen goede plek om de versterker neer te hangen. Zie foto's:
Afbeeldingslocatie: http://muller.webhop.org/auto/3.jpg
linksachter

Afbeeldingslocatie: http://muller.webhop.org/auto/4.jpg
rechtsachter. Hier zie je dus ook de ruimtevretende gastank en wat zooi die ik erachter gepropt heb (momentsleutel, poetsdoeken, aanhangerkentekenplaat, plaid voor de voorruit) 8)7

Concrete vragen:
- Ik wil SQ. Het hoeft dus niet hard, maar wel mooi. Welke sub kunnen jullie aanbevelen? Het liefst kant-en-klaar met kist, maar zelf een kist bouwen vormt ook geen probleem.
- Welke versterker is in jullie ogen een goede keuze. Ik kan namelijk kiezen uit meerdere versterkers (met dank aan de Domeinen ;) ) Dan kan ik daar naar kijken.
- Waar zouden jullie de versterker monteren? Achter zo'n klepje (niet veel mogelijkheden voor bevestiging, behalve aan de klep zelf) of in de kofferrruimte zelf?
- Bekabelingsadviezen? Waar moet ik op letten? Zekering bij de accu, dikte van de kabels, massa.

Noot: Als het even kan (waarschijnlijk wel), ga ik voor een 4-kanaals versterker. Daar kan ik dan ook de compo-set op aansluiten en de resterende twee kanalen bruggen voor de sub :)

En tja, ik ben trots op mijn auto, dus hier een picje van mijn 'werkplek' :P
Afbeeldingslocatie: http://muller.webhop.org/auto/5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:10
Je hebt de compo leuk geplaatst!! Tweeters gericht, je bent er echt mee bezig geweest :D

Subwoofer: ga kijken naar de volgende types:

JL Audio 12w3v2
Boston pro 12.5LF
Helix HXS1206 MKII
Ground zeru: GZUW 12

Daarmee zit je wel goed.

Versterker:

Je moet tegen dat klepje aan je versterker monteren (niet in zo'n vakje want een versterker kan warm worden, en ik verwacht dat het op dat plaatstaal wel eens vochtig kan worden), zo heb ik het gedaan:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/thomas.peters/Astra/Installatie%20Kofferbak.jpg

Suc6!

[ Voor 42% gewijzigd door Strider op 03-12-2003 09:56 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Kijk ook eens naar Phoenix Gold, de Tantrum serie. Of Radical Audio, opkomend merk. Allebei gericht op SQ.

Ik persoonlijk zou wel 10" pakken (aangezien je SQ wilt, ga ik ervan uit dat je de muziek puur om de muziek zelf luistert, en niet wilt gaan voor het volume), dan overheerst de bas niet zo. Maar dat is puur mijn persoonlijke smaak.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:48

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

DE SQ sub: phase linear alliante 10", in een gesloten kist van 30 liter.

En de versterker? tja, noem anders eerst eens op waar je uit kan kiezen.. Dan pikken wij de beste er wel uit.

Kan je trouwens de amp niet rechts naast je gastank kwijt? Of, onder een stoel?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clevy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07-2024

clevy

It's a race !

in dat ondiepe 'opbergbakje' direct achter de achterbank op de wielkas heeft de e11 van m'n pa iig z'n speakers af fabriek zitten (qua rear sound). wie weet valt de jouwe zo ook om te bouwen.. meer van deze (muziek) rolla discussies staan ook op het rolla forum (ccnl, corolla.messageboard.nl/forum)

a word to the wise is more often the start of an argument than the help it ought to be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Strider schreef op 03 december 2003 @ 09:52:
Je hebt de compo leuk geplaatst!! Tweeters gericht, je bent er echt mee bezig geweest :D
Dank dank! _/-\o_ Tja, als ik iets doe, dan doe ik het goed zal ik maar zeggen :P ;)
Subwoofer: ga kijken naar de volgende types:

JL Audio 12w3v2
Boston pro 12.5LF
Helix HXS1206 MKII
Ground zeru: GZUW 12

Daarmee zit je wel goed.
Ik zal eens kijken of deze merken in het 'assortiment' ( ;) ) zitten...
Versterker:

Je moet tegen dat klepje aan je versterker monteren (niet in zo'n vakje want een versterker kan warm worden, en ik verwacht dat het op dat plaatstaal wel eens vochtig kan worden), zo heb ik het gedaan:

[afbeelding]

Suc6!
Daar zat ik ook wel een beetje aan te denken. Ik zal alleen dan aan de gang moeten met mijn afdekzeil, want de bevestigingshaakjes zijn verrot... die versterker zou nu vol in het zicht hangen.... :{

Die kleine kastjes naast de versterker: zijn dat de scheidingsfilters van je compo-setje? Zo ja, dan zal ik de deurpanelen er weer af moeten halen. Ik heb ze nu namelijk weggewerkt in de kaartenvakken 8)7
teacher schreef op 03 december 2003 @ 11:28:
DE SQ sub: phase linear alliante 10", in een gesloten kist van 30 liter.

En de versterker? tja, noem anders eerst eens op waar je uit kan kiezen.. Dan pikken wij de beste er wel uit.

Kan je trouwens de amp niet rechts naast je gastank kwijt? Of, onder een stoel?
Als de versterker in de kofferruimte komt, wil ik hem inderdaad rechts achter neer planten achter de gastank. Op die manier houd ik ook nog praktisch bruikbare ruimte over, omdat de ruimte achter de gastank toch al enigszins loze ruimte is. :)

Onder een stoel, tja, dat zou kunnen. Ik zie er alleen een beetje tegenop om een stoel te demonteren. :{
clevy schreef op 03 december 2003 @ 11:37:
in dat ondiepe 'opbergbakje' direct achter de achterbank op de wielkas heeft de e11 van m'n pa iig z'n speakers af fabriek zitten (qua rear sound). wie weet valt de jouwe zo ook om te bouwen.. meer van deze (muziek) rolla discussies staan ook op het rolla forum (ccnl, corolla.messageboard.nl/forum)
Bepaalde uitvoeringen van de E10 hadden dat ook. Heb zelf ook een tijdje speakers erin gehad, maar het geluid viel me tegen. Er is te weinig ruimte om ook voor fatsoenlijk midden en laag te zorgen...

En tja, dat corolla-forum... heb het wel gezien daar. Ben een tijdje geregged geweest daarzo, maar op audio-gebied valt er weinig te beleven daar. 't Gaat daar voornamelijk om de techniek en uiterlijke verfraaiingen. Heeft voor mij daardoor weinig toegevoegde waarde.

[ Voor 5% gewijzigd door Wok op 03-12-2003 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Zijn inderdaad de scheidingsfilters, ziet er in het echt heel leuk uit, daarom heb ik ze daar geplaatst.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Strider schreef op 03 december 2003 @ 22:43:
Zijn inderdaad de scheidingsfilters, ziet er in het echt heel leuk uit, daarom heb ik ze daar geplaatst.
Hehe :D Patser! :P ;)

Ik zat me net te bedenken.... Vanaf de versterker kan ik natuurlijk ook gewoon wat draadjes leggen naar het scheidingsfilter. Hoef ik niet mijn huidige speaker bekabeling helemaal overhoop te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoBBS
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-05 12:19
Misschien een vreemde suggestie hoor. maar ik heb bij mijn Peugeot 405 SRD-Turbo uit '90 hetzelfde probleem gehad. kofferbak wilde ik behouden en nergens anders ruimte. ik heb toen de achterportiren compleet gestript en met hout een frame gemaakt zodat de speakers iets schuin naar boven gericht werden. beter geluid en me ramen konden nog open. mssn is dat een oplossing. want normaal zit er niet veel ruimte in de portieren. Ik heb toen JBL speakers gekocht omdat die een aardig kleine magneet hebben. maar toch een goed geluid...

I said I'd be back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Wok schreef op 03 december 2003 @ 23:06:
[...]

Hehe :D Patser! :P ;)

Ik zat me net te bedenken.... Vanaf de versterker kan ik natuurlijk ook gewoon wat draadjes leggen naar het scheidingsfilter. Hoef ik niet mijn huidige speaker bekabeling helemaal overhoop te halen :)
Ghehe, aan de andere kant heb ik ook nog een versterker zitten :Y) :D ben beetje car audio gek O-)

Beste kun je gewoon de scheidingsfilters naar achter plaatsen als dat lukt, en dan 2 speakerdraden naar achteren leggen, 1 voor de tweeter en 1 voor de woofer.

Maar als je in de knoop zit met je deurstekker, kun je idd gewon 1 speakerkabel naar achteren leggen, en de rest laten zitten.

Ik heb overigens de deurstekker gewoon doorboord :D

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Goed, ik trap het topic even weer onbeschoft hard omhoog ;)

Het afgelopen half jaar is het er helaas niet van gekomen om mijn audio te upgraden. Ik had het druk met mijn werk en financieel ging het ook niet helemaal lekker (ik heb het CJIB aardig gesponsord :X), maar aangezien het vakantiegeld onderweg is, begint het te kriebelen...

Ik zit dus weer te denken aan een subje in de kofferbak, maar zoals bekend rijd ik een stationwagon. Daarbij heb ik het afdeikzeil niet in gebruik... Daardoor ga ik twijfelen of een sub wel zin heeft. Bij mijn weten komt een sub het best tot zijn recht in een gesloten ruimte, maar bij mij zou die sub dan toch nog direct de complete auto in 'blazen' door het niet gebruiken van het afdekzeil.

Mijn vraag: heeft een sub dan wel veel nut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Heb je een reserve wiel achterin onder de vloer liggen toevallig?

Je zou het reserve wiel met een beugel achterin vast kunnen maken. Deze beugels worden ook gebruikt wanneer er in een station met reservewiel onder de vloer een LPG-tank gelegd wordt. Rubberen hoes scoren (zoals bij jeeps met reservewielen achterop) en netjes vast maken.

Als je goed kijkt zie je hier wat ik bedoel:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/havingdinner/wiel.jpg

In de ruimte die vrij komt zou je dan je sub kunnen plaatsen. Is ie meteen goed beschermd. Aangezien je een station rijd neem ik aan dat je ook wel eens wat moet vervoeren, vandaar.

:)

[ Voor 20% gewijzigd door max op 22-05-2004 22:40 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Ik denk dat je nu 2 termen door elkaar haalt, het is de bedoeling dat je je sub in een luchtdichte kist bouwt, deze hoeft niet perse in een 'afgesloten' ruimte te zitten, dat is klinkklare onzin :P

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Pagina: 1