Toon posts:

Server alleen om te downloaden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mischien is dit een omslachtige manier aangezien ik hier geen breedband internet op dit moment kan krijgen. Ik had gedacht om een server te kopen/huren en neer te zetten ergens waar ze co-locatie aanbieden. Ik woon in het noorden dus ik dacht aan Groningen Internet Exchange aangezien Amsterdam te ver is. 15 gb/maand aan traffic heb ik genoeg aan... vervolgens kom ik 1 keer per 3 a 4 weken langs om de 'bracket HD' te verwisselen. Ik heb geen kaas gegeten van verschillende servermodellen maar er zijn wel servers waarbij je makkelijk 'bracket HD's' kan verwisselen? dan kan ik 'grotere' files downloaden dmv. 'wget <url>' aangezien het met isdn niet te doen is. Niks illegaal.

Maar is dit wel mogelijk wat ik wil? Ik weet niet of Groningen Internet Exchange de enige co-locatie is in het noorden maar laten ze daar klanten wel dagelijks toen en accepteren ze ook dat je om de maand een hd verwisselt?

Ik had ook gedacht aan diensten waarbij iemand anders de files download, branden en opsturen via de posten, het gaat maar om 2 cd's per maand... maar ik kan niks/niemand vinden...

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:56

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ja het lijkt mij persoonlijk niet echt handig maar daar zal ik me verder niet mee bemoeien (ok ik doe het toch even, heb je helemaal NIEMAND die zo af en teo wat files op cd wil branden voor je?)

Groningen IX lijkt me wel de 'beste' keus overigens. En dat je 1 keer per 3 weken langs gaat zal ze echt een rotzorg zijn ;).
Sowieso mag je aan je eigen colobak natuurlijk doen wat je wilt, dus ook je HD er uit halen.

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-05 16:37
Waar in de buurt van groningen woon je? er onder of erboven? misschien kunnen we wat regelen.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
Het is zeker mogelijk, maar zijn er geen alternatieven voor je?

Je wilt 15GB per maand doen. Bij de meeste hosters krijg je dat wel bij een basispakket. Prijzen liggen dan voor een 1 - 2U bak tussen de 60 en 100 euro per maand ongeveer. Of dat in groningen ook zo is, weet ik niet. Ik weet zo uit mijn hoofd geen providers die daar zitten.

Maar is het voor jou niet voordeliger om een andere manier van breedband te zoeken?
Voor rond de 150 euro per maand heb je bijvoorbeeld al een Flat-Fee 64K inbelaccount. Daarmee kun je zo'n (64 / 8 * 60 * 60 * 24 * 30 / 1000 / 1000) 20GB per maand doen. En dan heb je het gewoon bij huis....
Teddy schreef op 24 May 2003 @ 22:55:
Waar in de buurt van groningen woon je? er onder of erboven? misschien kunnen we wat regelen.
Ik weet niet op welke manier je dit bedoeld, maar mocht je een hoster zijn: Het is niet de bedoeling om hier klanten te werven :)
Als dit niet het geval is: Dan heb ik niets gezegd ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Xandrios op 24-05-2003 22:58 ]

• -Marshal-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
IceStorm schreef op 24 May 2003 @ 22:51:
Groningen IX lijkt me wel de 'beste' keus overigens. En dat je 1 keer per 3 weken langs gaat zal ze echt een rotzorg zijn ;).
Sowieso mag je aan je eigen colobak natuurlijk doen wat je wilt, dus ook je HD er uit halen.
Bij de goedkop hosters betaal je toch ook per keer dat je 'langskomt'.

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

Verwijderd

Topicstarter
Ik woon onderin friesland ;) maar ik heb geen zin om bij anderen (vrienden/kennissen) te zeuren om linux OS'en, andere grote files downloaden en filmpjes (;) ) te laten branden. Ik weet dat er een flat free 64k isdn is maar dat vind ik aan de prijzige kant en geen oplossing om 500 mb er mee binnen te halen, dan kan ik niet meer 'snel genoeg' internetten aangezien de ik dan al iets download. Ik had persoonlijk gedacht aan een colocated eigenbetaalde server (met een soort HD bracket systeem) van 45 euro per maand (die wil ik ook gebruiken voor websites erop zodat ik hosting meteen erbij doe) Die vraag rest nu: mag je als colocated klant ook om de 3 a 4 weken naar m'n servertje en de HD's verwisselen? Helaas kan ik geen bedrijf vinden (ze zitten allemaal in amsterdam :'( )

Ik kan ook geen sites vinden dat iemand dingen download, brand en op cd verstuurt zoals het wel bij kooplinux.nl het geval is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 May 2003 @ 23:15:
Ik woon onderin friesland ;) maar ik heb geen zin om bij anderen (vrienden/kennissen) te zeuren om linux OS'en, andere grote files downloaden en filmpjes (;) ) te laten branden. Ik weet dat er een flat free 64k isdn is maar dat vind ik aan de prijzige kant en geen oplossing om 500 mb er mee binnen te halen, dan kan ik niet meer 'snel genoeg' internetten aangezien de ik dan al iets download. Ik had persoonlijk gedacht aan een colocated eigenbetaalde server (met een soort HD bracket systeem) van 45 euro per maand (die wil ik ook gebruiken voor websites erop zodat ik hosting meteen erbij doe) Die vraag rest nu: mag je als colocated klant ook om de 3 a 4 weken naar m'n servertje en de HD's verwisselen? Helaas kan ik geen bedrijf vinden (ze zitten allemaal in amsterdam :'( )

Ik kan ook geen sites vinden dat iemand dingen download, brand en op cd verstuurt zoals het wel bij kooplinux.nl het geval is.
Logisch dat die er niet veel zijn, je mag nietzomaar ff legaal een film downloaden, of een gampie he,
Maar heb je al aan satteliet gedacht? Tiscallie begint strax met satt. internet voor particulieren.
Is denk ik even duur :) en je hebt geen reiskosten :D

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-05 16:37
@ Cutebritney; geeft niets, maar ik ben geen hoster o.i.d.

@Znz; is te ver weg om iets te kunnen regelen met removable HDD ofzo sorry.

Verwijderd

Topicstarter
AMSTERDAM - Tiscali biedt platteland-surfers de oplossing voor breedband-internet. Voor huishoudens in gebieden waar geen ADSL of kabel beschikbaar is, komt de provider met een aanbod voor snel internet via de satelliet, zo schrijft Webwereld.

De internetprovider heeft een deal gesloten met Eutelsat. Tiscali bood al tweeweg-satellietverbindingen aan voor de professionele markt, nu willen ze dit ook gaan aanbieden aan consumenten. Bij tweeweg-satellietverbindingen hoef je geen telefoontikken meer te betalen.

In Nederland zal 10 tot 20 procent van alle huishoudens nooit ADSL of kabelinternet kunnen krijgen. Het is nog niet bekend wanneer Tiscali de tweeweg-satelliet zal introduceren in Nederland. Volgens een woordvoerder van het bedrijf tegen Webwereld zal dit "binnen enkele maanden" gebeuren. Italië en Zweden krijgen eerst voorrang.
Ik hoop zo dat het gaat werken. binnen enkele maanden :) geen telefoontikken meer. Voor particulieren dus niet al te duur (hopen)

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:42

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Cutebritney schreef op 24 mei 2003 @ 22:57:

Voor rond de 150 euro per maand heb je bijvoorbeeld al een Flat-Fee 64K inbelaccount. Daarmee kun je zo'n (64 / 8 * 60 * 60 * 24 * 30 / 1000 / 1000) 20GB per maand doen. En dan heb je het gewoon bij huis....

Welke provider bied dan nog flat-fee aan, ik kon het niet zo 123 vinden laatst...

[ Voor 17% gewijzigd door tweakduke op 24-05-2003 23:45 ]

Tweakers Discord

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
tweakduke schreef op 24 May 2003 @ 23:44:

Welke provider bied dan nog flat-fee aan, ik kon het niet zo 123 vinden laatst...
Bijvoorbeeld:
http://www.ladot.nl/template/productdetail.asp?art_id=373
http://www.onetel.nl/surfpakketten_pakketten.htm
http://www.demon.nl/producten/internettoegang/flatfee.html
...En in de search staan er nog wel meer :)

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 17:29

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Tja, je kunt mij evt. mailen, ik weet wel een hoster ( niet ikzelf) die inderdaad in Groningen colo aanbied, echter hiermee nog niet openbaar is, maar hij host in het Essent Datahotel in Groningen (Zowel GN-IX als AMS-IX uplinks) en is naar mijn weten de goedkoopste in het noorden... Ik kan daarvan wel prijzen navragen, als je aangeeft wat je wilt... Anders heb ik misschien wel een shell-account op een eigen machine waar ik dan thuis best als batch cd's van wil branden die ik dan opstuur :)
Al met al mogelijkheden te over denk ik zo.

Nadeel van "even" een eigen colo-bak is dat je meestal per rack-unit betaald en je niet voor weinig geld een 1U machine bouwt... (Koop je een cheap bordje met alles on-board + cpu & mem, ben je enkele honderden euro's verder voor je een 1U kast hebt, helemaal met hotplug...)
Maar als je icq of msn hebt, contact me daar dan op, ik denk dat ik je ook in dat soort zaken wel van advies kan voorzien :)

Succes iig!

Verwijderd

Topicstarter
oke thx. allen :)

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 17:29

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Btw, als je me een mailtje stuurt, al is het maar enkel met de mededeling dat jij het bent, dan kan ik morgen er wel effe voor gaan zitten en alles wat me zo te binnenschiet aan mogelijkheden, hier in het noorden en meer algemeen, op papaier zetten en daarnaast eea aan uitleg/navraag mbt het bouwen van een eigen machine voor colo :)

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-05 09:52

thomaske

» » » » » »

Over het bouwen van een 1u servertje, stond laatst een stuk op webgoeroe.net: Goedkope zelfbouw 1u servers.. misschien wel interessant.. :)

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

Verwijderd

Ik zou als het puur om downloaden gaat gewoon even wat mensen op de tu zoeken, zij ner vats wel een paar waar je voor een habbekrats een servertje mag planten om zo af en toe een paar gb te downen.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Wordt er niet veel op warez gecontroleerd bij die hosting providers?

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

bobo1on1 schreef op 30 mei 2003 @ 02:08:
Wordt er niet veel op warez gecontroleerd bij die hosting providers?
Als je zelf een servert neerzet niet, de webhoster/coloboer mag immers geen toegang tot je server verschaffen.

Maar als ie er toch achterkomt kun je wel flink in de problemen komen.

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 08:58

Allardie

AT..

in je openingspost heb je het over niks illegaal, dus ik zou vragen: heb je geen kennis/familie ofzo die op de RuG zit, die dat ff voor je op cd brandt?

Als het niks illegaals is krijgt die kennis er ook geen last mee, dataverkeer is ook weer niet zo strict geregeld.
Pagina: 1