Toon posts:

[3ds max 4] File open failed, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of dit beter in SA of W&G past, maar dit leek mij het beste. Ik ben een tekening in 3d-max aan het maken, om vervolgens een render af te laten drukken op eetbare inkt en in een bruidstaart te laten verwerken. Ik ben nu al een heel eind met de tekening, maar toen ik net verder wilde gaan zag ik tot mijn grote schrik de melding: File Open Failed: <bestandsnaam>.

Is er ergens een tooltje waarmee ik de file kan herstellen? Ik krijg nog wel een preview te zien. Het gaat dus om een .max file van 3ds max 4, onder windows XP. Als iemand de file voor mij wil proberen te openen, post dan even of contact me via mail/icq/msn, dan stuur ik de file even. Het zou heeeel vervelend zijn als ik opnieuw zou moeten beginnen :/

[edit]
Ik heb trouwens ook geprobeerd de autoback files te openen: zelfde resultaat. Als ik de file probeer te mergen in een nieuwe scene, gebeurt er niets. Geen foutmelding, geen nieuwe objects, niets...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2003 22:02 ]

Verwijderd

Ja, dit heb ik ook een paar keer gehad. Sindsdien als ik iets maak doe ik dus om de 5 min "save as" en daar op het plusje.

Ik vrees dat je opnieuw moet beginnen, misschein kan je hem eens proberen te openen in versie 5 maar ik weet niet of dat gaat gaan.

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08 15:43
Ik wil wel eens proberen te file te openen, ik heb 3d studio max 5 (niet 5.1) en hij is betrekkelijk "kaal", niet veel plug-ins ofzo. Misschien dat 't daar aan ligt. Probeer gewoon, je vindt genoeg in m'n profile, alleen m'n e-mail ligt er tijdelijk uit :).

Skat! Skat! Skat!

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 07:58
Werk zelf met 5.1, je kan 'm ff toemailen. Maak anders ff een linkje op het forum naar het bestand...
Zal 'm proberen te openen...

• pim4
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-08 18:20
neil blevins heeft er eens een stukkie over geschreven, hoe je je spullen eventueel kunt recoveren.
www.neilblevins.com, sectie cg education.

Verwijderd

Topicstarter
pim4 schreef op 25 mei 2003 @ 12:48:
neil blevins heeft er eens een stukkie over geschreven, hoe je je spullen eventueel kunt recoveren.
www.neilblevins.com, sectie cg education.
Dit gaat allemaal over oplossingen waarbij je de file nog kunt importeren/mergen ofzo, maar zelfs dat kan ik al niet meer :/ Bovenstaande twee mensen: ik heb jullie gecontact :)

Als iemand nog meer oplosseingen weet hoor ik het graag

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 07:58
Heb de files geopend en weer gesaved in Max 5.1 Hoop dat je deze files in max 4 kan openen. Anders sla ik het wel op in een ander formaat...

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Kijk in de Autobackup folder in de program dir van max. Als het goed is staan daar een aantal Autobak.max bestanden. ZET DIE EERST IN EEN TEMP DIRECTORY (anders overschrijf je ze bij je pogingen om ze te openen :) ) en probeer ze dan te openen.
Heb je geen Autobak.max bestanden dan weet je dat je voortaan je autobackup aan moet zetten en je werk op moet slaan door op het [+] knopje te douwen.

Max is nogal goed in het corrupt maken van bestanden. Dat je de preview ziet wil echt NIETS zeggen, dat is gewoon een embedded bitmapje. Zet maar eens een winamp in je beeld en sla je werk op, zie je je winamp terug in de preview :D

de betaler vervuilt

Pagina: 1