Er zijn 2 aspecten die denk ik meespelen
1. Veel ideen zijn al uitgewerkt, dus het wordt moelijker iets "echt" nieuws te maken
2. Sommige dingen kunnen nog niet worden gedaan, of zijn commercieel niet haalbaar.
Als je kijkt naar vroeger kwamen er veel nieuwe spelen uit met echt iets nieuws
- Simcity
- Doom/wolfenstein 3d
- etc etc
Buiten het feit om dat het goede ideen waren, waren het vaak ook de eerste games, met dat concept. Voor simcity WAS er niks te simmen.
Voor Wolfenstein was er niks te FPS'en.
Dus in het begin werden er nieuwe concepten uitgevonden, nu zijn de meeste concepten in de loop der tijd alleen verbeterd.
De vraag is dus eigenlijk ZIJN ER NOG nieuwe concepten mogelijk?
Als je naar de nieuwe games kijkt die impact hadden op de makrt, kan je concluderen dat deze vaak wel iets nieuws aan het concept toevoegen, maar niet een nieuw concept neerzetten.
V.B. MAX Payne had bullet time, was daarin innovatief, maar verder een 3d shooter.
Maar nieuwe concepten NEE, ik zie ze niet.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Verder heb je ook nog met een product te maken, dat verkocht moet worden.
Sommige ideeen zijn misschien niet haalbaar, bv simulatie spel van de elfsteden tocht...
Er zijn te weinig mensen die iets hebben met de 11steden tocht, om er een succes van te maken.
En als laatste is voor sommige zaken de technologie er nog niet, echt goede AI bv, of een server waar 1000 mensen met een ping van 30 ms op kunnen.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Volgens mij is de toekomst online games
Als hattrik (voor wie hattick niet kent,
www.hattrick.org ) bekijkt, dat is een online voetbal/manager game.
Wat gebeurd er met hattrick wat nou zo spannend is:
Het wordt steeds aangepast en uitgebreid , naar de wensen van de spelers, zo bouwen ze aan de ultieme manager game. Nu is het verre van perfect, maar er komen steeds meer opties bij.
Stel je voor, een 3d shooter, waar elke maand dingen bij komen, veranderen, en naar de wensen van de vele spelers word geluisterd.
Het komt eraan, en het is er al in de vorm van MMORPG
P.S. ik heb dit stuk non stop getyped, dus er kunnen fouten in staan