Toon posts:

[a-adware] scannen traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds het uitkomen van versie 6.0 van lavasoft's ad-aware duurt het scannen op spyware wel heel erg lang! ik zou bijna naar de oude versie terugstappen! Hebben jullie dat niet? mn 30 gieg schijfje scannen duurt wel 30 minuten(als het niet langer is...)!

iemand een idee, tip of zijn er ook anderen die dit probleem hebben??

Verwijderd

Bij mij duurt het ook wel redelijk lang, heb dan wel 40+80 GB HD waarvan 75% ongeveer vol is en ONgedefragmenteerd (ga toch weer formateren etc). Maar 30 minuten..... Zolang duurt het niet. Ongeveer 10 minuten.
Misschien ligt het aan de intensiviteit van je Adaware scaninstellingen, dus dat jij dingen hebt ingesteld waardoor die meer scant dan dat hij bij mij doet scannen.
Misschien heb je een slecht geconfigureerd systeem of programma's lopen waardoor de HD zowieso al traag is, dus scannen ook traag gaat. Of je geheugen is vol waardoor hij constant ligt te swappen...
Probeer eens programma's op de achtergrond te sluiten etc. misschien dat dit wat helpt.

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 14:37
Hoeveel toeren is je disk? Bij mijn schoon familie duurt het ook aardig lang, maar dat is ook een 5400 toeren disk. Doe je tijdens het scannen ook nog andere dingen?

[ Voor 14% gewijzigd door ge-flopt op 24-05-2003 21:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
heren tnx voor de replies...me schijf is 7200 toeren. Meestal draai ik wat mp3s tussendoor, maar al doe ik dat nie dan duurt het nog lang...me geheugen loopt nie vol...kep zat over...toch vaag ook als ik de scan instellingen aanpas merk ik weinig tot geen verschil

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zet je virusscanner eens uit ? Dat scheelt bij mij enorm.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com