Toon posts:

WIN98+ADSL+router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een heel vaag probleem.
Ik had op een pc de inbelverbinding met een usb ADSL verwijdert en een ethernet modem eraan gehangen voor multi pc.
Alle pc's kunnen nu internetten, behalve de pc die voorheen alleen kon internetten via die usb modem.

Het netwerk doet het wel, kan wel files sharen en benaderen. Ik heb alle inbelverbindingen gewist en zelfs het netwerk opnieuw geinstalleerd. Niets hielp. Ik heb pc meegenomen naar een ander netwerk wat werkt en daar doet ie het ook niet. En volgens mij is alles kaal en alles automatisch ontvangen.

Wat zie ik over het hoofd, of kan ik ergens veranders. Volgens mij zit er ergens nog stiekum een verbinding ofzo.

Gr,
Tarantula

• sjares
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 23:03
Kun je misschien je instellingen posten? Zo komen we er ook niet uit.... IP/OS enz. En heb je de hoofdthreat (FAQ Network Troubleshooting) al gelezen, daar staat heeeel veel over sharen van internet in....

Verwijderd

Topicstarter
nou ja, ik zit achter een router die alles doorstuurt, dus alle pc's moeten kwa IP op automatisch staan en dat heb ik ook allemaal ingesteld. 3 andere pc's werken wel :) Alleen die ene niet. Ik heb die internet wizzard ook doorgelopen en aangegeven dat ik via LAN wil verbinden en alle speedtouch sjit verwijderd.

Internet delen is geen probleem voor me, alleen die ene pc wil niet om een bepaalde reden. Volgens mij zit er ergens nog stiekum een inbelverbinding van die speedtouch USB modem ofzo.

• sjares
kun je wel pingen naar de router? Of een IP/www tracen?

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

gateway ingesteld?
zonder dat kun je niet internetten, is ip van je router.

• sjares
volgens mij moet je de gateway juist niet instellen... tenminste bij mijn router juist niet.

• eatme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:44
Heb je op de voormalig USB-modem machine nog een firewall draaien die niet weet dat het verkeer nu van een andere kant komt? En inderdaad geen handmatige gateway of DNS server ingesteld die niet juist meer is? Kan je het modem wel pingen (10.0.0.2)?

[ Voor 10% gewijzigd door eatme op 24-05-2003 20:26 ]

NL.1xMT5.12(V156)CT003(V117) 4000Wp . If you think you are smarter than the previous generation, 50 years ago the owners manual of a car showed you how to adjust the valves. Today it warns you not to drink the contents the battery…

Verwijderd

Topicstarter
ja, pingen werkt en met winipcfg krijg ik gewoon de goeie gegevens door, zoals de gateway van me router. Maar krijg niks in me explorer te zien. Heel vaag, zelf gewoon me 192.168.1.1 van me router niet. Terwijl me andere pc's aan het netwerk dat wel doen.

Verwijderd

Topicstarter
Er zit geen firewall op en alle dns-gegevens etc heb ik uit de netwerkinstellingen verwijdert. En op automatisch gezet.

• eatme
ping eens www.tweakers.net. Krijg je een IP-adres terug?

NL.1xMT5.12(V156)CT003(V117) 4000Wp . If you think you are smarter than the previous generation, 50 years ago the owners manual of a car showed you how to adjust the valves. Today it warns you not to drink the contents the battery…

Verwijderd

Topicstarter
nope, kan niet buiten me LAN komen helaas.

• eatme
en ping eens 213.259.154.35. Dat is het IP-adres van tweakers.

Verwijderd

Topicstarter
Nope, ook niet.

Het gekke is dat ik vanaf alle pc's me router (192.168.1.1) kan pingen en bereiken via Explorer behalve met die brakke pc. Met die kan ik me router wel pingen maar Explorer zegt dat ie hem niet kan openen.
Pagina: 1