[Windows 2003 Server] Hoe wordt %homepath% bepaalt?

Pagina: 1
Acties:

• narotic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11-2021
Na iets teveel gekloot te hebben om TS en RD voor een aantal users aan de gang te krijgen is de homepath voor de users nu verkeerd ingesteld. Waarschijnlijk heb ik deze ergens in de Group Policy editor veranderd, maar na 5 keer de instellingen langsgelopen te zijn kan ik niet vinden waar. Ook in het register kan ik niet vinden waar het zou moeten staan.

Dus is er hier iemand die weet aan de hand van welke instellingen/policies de %homepath% gevormd wordt?

Het operating system is Windows 2003 Server Ent. Edition.

- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -

• snoopy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-08 12:42
Bij windows 2000 server zit dit gewoon bij het user-profile in, ik weet niet hoe dat bij W2K3 zit...

• narotic
Ik denk dat er wel veel hetzelfde zal zijn... Maar let wel dat %userprofile% nog wel goed staat.

code:
1
2
3
4
5
6
ALLUSERSPROFILE=C:\Documents and Settings\All Users
APPDATA=C:\Documents and Settings\%username%\Application Data
HOMEDRIVE=D:
HOMEPATH=\public\inetpub\ftproot\SERVER\arjan
USERPROFILE=C:\Documents and Settings\arjan
windir=C:\WINDOWS

Hierboven kunnen jullie zien wat er mankeert, ik wil dus %homedrive% en %homepath% weer op de standaard instellingen...

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:10

mutsje

Certified Prutser

als je in userproperties in active directory users and computers kijkt kun je daar path instellen naar homedir. Zie je dit gewoon over het hoofd?

• narotic
Path is daar gewoon leeg. Bovendien is dit nu de instelling voor alle users, dus lijkt het mij niet nuttig om het voor elke user afzonderlijk in te stellen.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
doe je toch lekker een loginscriptje ? ben je van al dat gezever af

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• narotic
Ik zoek een oplossing, geen workaround

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:16

Tags NL

Harmful or Harmless?

Waarschijnlijk zitten deze settings in je userprofile.(User.dat) Wat je kunt proberen is om een nieuw lokaal account aan te maken en daarmee in te loggen. Als dit nieuwe lokale account de juiste settings heeft dan moet je je eigen account opnieuw aanmaken, vergeet niet een kopie te maken van je adressbook/my documents!

-Edit-

Oops, lees nu pas dat meerde accounts dit probleem hebben. Wat dan makkelijk is daarvoor is om met TweakUI op het tabje My Computer alle settings weer goed in te stellen.

[ Voor 25% gewijzigd door Tags NL op 25-05-2003 19:46 ]

https://powershellisfun.com

• narotic
TweakUI voor Windows Server 2003? Als dit programma er al is, wat ik ten zeerste betwijfel, dan nog lijkt het me stug dat hier de oplossing ligt.

Ik denk dat het ergens in het group policy vastgelegd ligt, maar ik weet niet waar. Niemand enig idee?

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Ik draai zelf ook win2k3, maar kan ook niks ontdekken. Zit er niet zoiets in als een system recovery ?. Complete reinstall is zeker ook out of the question ?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:10

mutsje

Certified Prutser

Tweakui op een server???? wat voor hobbylui hebben we hier? Leuk voor thuis of op werkstation maar dat ga je toch zeker niet op een server draaien.

Lijkt me raadzaam nog eens de policies door te lopen. Weet niet of je inmiddels al veel policies gezet hebt maar toch.

• narotic
Mysterieus genoeg is het probleem spontaan opgelost? Ik weet eerlijk gezegd echt niet hoe dat nu kan, heb nml toen het opgelost was helemaal niets gewijzigd! Enige wat ik zou kunnen bedenken is dat de policy pas toegepast wordt wanneer je GPOE afsluit en dat ik dat steeds niet gedaan had. Erg vreemd.. :S

Iig, een complete reinstall was op dit moment niet mogelijk geweest. Alhoewel het geen production server is ofzo (slechts thuisserver, kan ik iedereen aanraden, leer je erg veel van :) ), heb ik niet de tijd om alles opnieuw op te zetten. Daar gaat bij mij toch zeker een hele dag aan werk inzitten, waar ik nu geen zin in heb.

Uiteindelijk zal die reinstall over een tijdje wel komen, aangezien ik misschien een ander domein krijg. En zo niet, dan nog moet t OS op een andere, snellere, schijf en bovendien wil ik AD strategie (jullie weten denk ik wel wat ik bedoel) aanpassen.

Pagina: 1