planet adsl + router+2pc's

Pagina: 1
Acties:

• SPOXER
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-06 13:01
Ik weet het. Deze vraag is al vaak voor gekomen. En ja ik heb de search gebruikt om te zoeken en de resultaten daaruit gebruikt maar het lukt nog steeds niet.

Ik heb nu op beide pc's de mxstream verbinden staan. Maar ze willen alleen niet samen op de router. Dus moet ik steeds de kabels verwisselen tussen beide pc's.

Kan iemand mij helpen ,et het aan de praat krijgen van de pc's + router. De router is van linksys is een etherfast cable/dsl router. En beide pc's hebben winxp prof eropstaan.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

I&T -> NT
En geef meer info over je config, en waarom beide PC's dan 'niet samen op de router willen'

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Zoals ik het nu dus begrijp heb je 2 ADSL accounts en moeten deze 2 pc's op de router. En wat bedoel je met niet samen op de router?

• SPOXER
ik heb twee verschillende handleidingen. een van de knp en een van de router.
op dit moment staat het internet protocol(lan verbinding) op ip 10.0.0.150
subnetmasker op 255.255.255.0
de vpn ip adres is 10.0.0.138 pc1
tabblad netwerk staat type vpn op pptp vpn.
bij het configureren van de router
kan ik kiezen voor static ip,pptp,obtain an ip adress automatically.
ik weet niet of ik bij wan ip adress iets moet invullen
privat ip address staan in router boekje 192.168.1.1
dit zijn de gegevens die ik nu heb.

• SPOXER
Het kan ook zijn dat ik dingen verkeerd heb ik gesteld.
Want ik weet niet precies wat ik moet invullen op host nam (ipadres) er staat nu 10.0.0.138pc1 (dat stond in het boekje van kpn).
maar voor beide pc's kan ik dus gewoon ip adres 192.168.1.2 voor de 1e en 192.168.1.3 gebruiken als het goed heb gelezen in de andere topics

Verwijderd

Zolang ze allemaal maar ik dezelfde range hangen als je router?

Maar komt de internet verbinding op je router binnen of op je 2 pc's?

• SPOXER
hoe bedoel je. via welke ip adressen?

Verwijderd

Volgens mij wil je de verbinding laten opbouwen door 1 van je computers of beide. In het geval je een router gebruikt moet je de router de verbinding laten opbouwen.

Staat er niets uitgelegd in de handleiding van je router?

Verwijderd

SPOXER schreef op 24 May 2003 @ 19:01:
Want ik weet niet precies wat ik moet invullen op host nam (ipadres) er staat nu 10.0.0.138pc1 (dat stond in het boekje van kpn).
maar voor beide pc's kan ik dus gewoon ip adres 192.168.1.2 voor de 1e en 192.168.1.3 gebruiken als het goed heb gelezen in de andere topics
Ik heb hetzelfde. Planet Adsl modem aangesloten op router, en de 2 computers aangesloten op de router.
Ik heb bij Host en Domein settings niks ingevuld.
Configuratietype: PPTP
Internet IP adress 10.0.0.150
Subnet mask: 255.255.255.0
Gateway: 10.0.0.138
Username: ******@adsl-advanced
Password: ***************

IP-adress router: 192.168.1.1
Subnetmask router: 255.255.255.0

Misschien heb je hier iets aan, bij mij werkt dit iig goed.

• SPOXER
ik heb de kabel van de modem in de router gezet onder (wan) kon kizen tussen wan en uplink. Daarna voor beide pc's een draadje voor nr1 in poort 1 en voor 2 in poort 2. Het boekje wat erbij zat legt alleen uit hoe je een router configureert voor het netwerk.

Verwijderd

Kun je wel in je router komen om daar één en ander te wijzigen? E zal ergens iets staan van Internet Access Setup. Voor planet moet je dan kiezen pptp daar vul je dan de gegevens in van je abonnement zoals hieronder staat.

Vervolgens zal waarschijnlijk je router rebooten.
Ga daarna weer in je router. Er moet ergens een veldje zijn met Online Status.
Hier kan je controleren of je router verbinding krijgt met Planet / Mx stream.
Ohja als je een oud ASDL abonnement hebt vul dan bij Host in PC1.

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 09:11

_WgV_

It's a magical world!

Doordat je nu 2 handleidingen door elkaar zit te gebruiken, doe je ook twee dingen door elkaar.

Je probeert de pc's verbinding laten maken met het internet dmv. VPN, dit werkt waarschijnlijk doordat je nog niks op je router hebt ingesteld en die nu gewoon als switch werkt.
Je modem kan natuurlijk maar 1 verbinding met het internet tegelijk leveren, daarom moet je steeds wisselen.
Het principe van een router is dat die via je modem verbinding maakt met het internet en dieze verbinding "verdeelt" over de aangesloten pc's.
Wat je dus moet doen is zoals bruintje de beer al zei, je router zo instellen dat ie verbinding maakt met het internet via je modem.
Je pc's instellen om de internetverbinding via je router te laten lopen, ze in dezelfde ip-range zetten als je router, dus bijvoorbeeld 192.168.1.x of 10.0.x.x dat ligt eraan wat het ip-adres van je router is.
Op je pc's moet je dan instellen dat die router de standaard gateway is en je dns servers, die zijn per internet provider verschillend.

#StopBurningStuff

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
SPOXER schreef op 24 May 2003 @ 19:01:
Je sluit de pc's op de router aan .... je zet het tcp-ip protocol op dynamische een ip adres verkrijgen (dhcp), nu krijgen je pc's een ip van de router en kun je naar de router connecten doormiddel van het ip adres in de handleiding van de router in te vullen in je internet browser (verwijder wel eerst alle inbel verbindingen).sluit je modem op de router aan en ga hem instellen, geef de WAN poort van de router het ip adress 10.0.0.150, zodat de router het ip (10.0.0.138) van de modem kan zien. kies het PPTP protocol in de router en vul daar je gebruikernaam en passwoord in ..... en klaar is kees :D

edit:

owjah .. de gateway voor de instellingen van de router (als ie erom vraagt) is 10.0.0.138

[ Voor 6% gewijzigd door NuKeFaCe op 24-05-2003 19:54 ]

• SPOXER
het is mij gelukt om het aan de praat te krijgen. via bruintje beer kon ik de goede cijfer invoeren bij de router. bedankt allemaal

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 24 May 2003 @ 19:10:
[...]

Ik heb hetzelfde. Planet Adsl modem aangesloten op router, en de 2 computers aangesloten op de router.
Ik heb bij Host en Domein settings niks ingevuld.

IP-adress router: 192.168.1.1
Subnetmask router: 255.255.255.0

Misschien heb je hier iets aan, bij mij werkt dit iig goed.
je hebt je internet ip op 10.0.0.150? dat kan toch helemaal niet? die range is toch gereserveerd voor lokale netwerken, of zit ik er nu naast?

[quote]De volgende ranges zijn dus beschikbaar voor "lokaal gebruik" :

• 10.x.x.x / 255.0.0.0 - Voor (hele) grote netwerken, veel adresseringsruimte.

hm, nu volg ik het dus niet meer. kan iemand me dit uitleggen?

[ Voor 14% gewijzigd door G33rt op 24-05-2003 22:19 ]

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:17

Tags NL

Harmful or Harmless?

G33rt schreef op 24 May 2003 @ 22:16:
[...]

je hebt je internet ip op 10.0.0.150? dat kan toch helemaal niet? die range is toch gereserveerd voor lokale netwerken, of zit ik er nu naast?

[...]

hm, nu volg ik het dus niet meer. kan iemand me dit uitleggen?
Je router connect naar je ADSL modem (10.0.0.138) op adres 10.0.0.150 en maakt verbinding. Vervolgens NAT de router alle adressen naar je pc´s toe, je internet ip is gewoon je vaste ip-adres die je van je provider hebt gekregen...

https://powershellisfun.com

Verwijderd

Kan iemand mij vertelen waarom ik niet meer de instellingen op[ mijn router kan wijzigen? Ik heb namelijk het volgende probleem: Als ik de instellingen van mijn router wil wijzigen moet ik in de browser: http://192.168.1.1 invullen. Dat lukt meestal wel, maar als ik de instellingen zelf wil gaan wijzigen vraagt hij om: verbinding maken met het internet of: offline werken. In het laatste geval kan ik gewoon niets meer wijzigen, en als ik op verbinding maken druk krijg ik steeds varierende foutmeldingen. Dus ik weet wel hoe je em moet configureren, maar ik kán hem gewoon niet configureren... :( iemand een oplossing voor dit rare probleem? Ik kan hem btw ook niet resetten zonder dat ie gaat zeiken... :'(
Pagina: 1