Toon posts:

[XP] Cd wordt behoorlijk heet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een week terug de game Gta III Vice City gekocht, en nu mag
ik graag zo een uurtje wegzwijmelen in het spel.

Het valt me op dat als ik uitgerost ben in het spel, dat als ik de 'play'
cd-rom er uit haal, dat ie letterlijk gloeiend heet is.

Is dat normaal ? zo niet , wat kan ik daar aan doen ?

Ik speel em af in een Sony dvd speler intern.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ja dat is normaal :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• PilatuS
  • Niet online
en daar kom je nu pas achter dat ze heet worden :)

• MrOizo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09-2025
Maar als je nou een gebrande cd heb bijv van software die vaak van de CD leest kan ik me voorstellen dat bij zulke temperaturen de CD-R(w) snel de geest kan geven? Hoe los je zoiets op?

• PilatuS
  • Niet online
volgens mij is het niet zo dat een cd sneller slijt als ie warm word, maar als je je er zorgen over maakt moet je gewoon een wat minder snelle cd speler nemen 16X ofsow

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-03 22:09

jotheman

Was like that when I got here!

PilatuSSS schreef op 24 May 2003 @ 18:46:
volgens mij is het niet zo dat een cd sneller slijt als ie warm word, maar als je je er zorgen over maakt moet je gewoon een wat minder snelle cd speler nemen 16X ofsow
Een cd slijt niet aangezien 't digitaal is. Tenzij je krassen enzo bedoelt natuurlijk, in theorie blijft 'n cd altijd goed :).
Maar 't is vrij normaal dattie warm wordt, en dat ligt gewoon aan je cd-rom/dvd speler. :)

I see dead pixels...

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Er zijn 'Virtual CD' programma's waarbij de CD op de HD wordt opgeslagen. In dat geval wordt de CD-speler en de CD-Rom niet gebruikt en kan dus nooit heet worden.

How simple life can be.

ARME AOW’er

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 23:17

job

inderdaad.
gewoon een iso van maken en laden met deamontools

[ Voor 72% gewijzigd door job op 24-05-2003 18:59 ]

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
PilatuSSS schreef op 24 mei 2003 @ 18:46:
Hij bedoelt het anders..

Ik weet niet waardoor die cd heet wordt, maar stel door de laser. Dan zou een CD-R(W) misschien sneller 'oud' worden door dat vele geschijn op die disc van de laser. Een CD-R(W) kan je immers ook beter niet in direct zonlicht plaatsen.

Hetzelfde vraag ik mij dus ook af..

Expanding the inexpandable

• PilatuS
  • Niet online
de cd word heet doordat ie draait, hoe sneller de cd-rom speler, hoe sneller de cd draait, en hoe heter ie word

correct me if i'm wrong

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

PilatuSSS schreef op 24 May 2003 @ 20:56:
de cd word heet doordat ie draait, hoe sneller de cd-rom speler, hoe sneller de cd draait, en hoe heter ie word

correct me if i'm wrong
Een CDROM speler wordt intern zowieso vet heet tijdens een intensieve game als Vice City. Mijn lite-on 40x12x48 kookt helemaal na 2 uur gamen :D

zelfs de platic voorkant wordt behoorlijk warm :9 :*)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• MrOizo
  • Laatst online: 17-09-2025
wat ik bedoelde is eigenlijk ook dat op de verpakking van CD-R(w) vaak staat dat ze niet te warm mogen worden :/

Verwijderd

Sjesus jongens, ff je hoofd gebruiken. Wrijving heet zoiets.

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-03 01:03

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

hij bedoelt maybe dat de laag waar de data opstaat (ja wel das de top laag, die kun je er zo afkrabben) dat die niet los laat wanneer het warm wordt, vind het nog niet eens zon gekke opmerking vraag het me zelf ook wel af, want sommige cds die laten dus WEL los...

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• Mentalist
  • Laatst online: 19-03 19:29

Mentalist

[avdD]

Ja, da's normaal, dat ding draait loeihard rond, 2 uur lang. Wat denk je?

Oplossing : cd-bremse of een vergelijkbaar programma. Daarmee kun je instellen dat de drive b.v. niet sneller dan 12x draait.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Ik gebruik BIN + CUE's om bv. GTA VC te spelen. En ik heb ook nog een DVD spelert die ik daar voor kan gebruiken.

M'n CDRW gebruik ik eigenlijk alleen voor rippen en branden. Of het lezen van 'moeilijke' data (Plextor p0wer)

:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik gaat eens binnenkort VIRTUAL DRIVE proberen, maar die pakt niet elke originele cd

Verwijderd

Daemon Tools moet je hebben. Freeware en imo de beste CD-emulator en meer.
Pagina: 1