[win2k] maximised venster settings van IE verkeerd

Pagina: 1
Acties:

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 00:35
Net als ik de voordelen van MS Magnify begon te apprecieren blijkt dit programma een serieuze bug te veroorzaken... :/

ik heb win2k SP3 en alle updates (behalve 1 die maar niet wou beginnen te installeren) en wou MS Magnify gebruiken om vanuit mijn bed te kunnen pc'en :p
(Het MS Magnify venstertje bovenaan is gewoon een vergroting van de omgeving van mijn cursor, zodat alles van ver ook nog leesbaar is)

voor het gebruik van MS Magnify zag het er als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/Mastakilla/got/1.jpg
hier zie je dus gewoon mijn scherm en een perfect passend gemaximaliseerde internet explorer

als ik MS Magnify opzette, paste het zich mooi als volgt aan:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/Mastakilla/got/2.jpg
Hier neemt MS Magnify dus het bovenste deel van het scherm, terwijl het gemaximaliseerde scherm gewoon wat kleiner wordt (zoals de startbalk als je em niet laat hiden)

Na hem wat te verslepen naar andere kanten van mijn scherm, hem een paar keer aan en uit te zetten, en de weinige settings een keer te doorlopen, zet ik hem terug vanboven omdat ie daar het beste staat

op een gegeven moment tijdens het testen merkte ik dat het IE venster na het afzetten van magnify niet meer naar zijn oorspronkelijke grootte terugkeerde, maar ik d8 dat dit met een reboot wel verholpen zou zijn
het scherm zag er dan als volgt uit (na het afsluiten van MS Magnify):
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/Mastakilla/got/3.jpg
na een reboot was dit dus niet verholpen :( (ik heb de pc zelfs uit en terug aangezet)

het was zelfs zo dat als ik nu MS Magnify opende het volgende gebeurde:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/Mastakilla/got/4.jpg

na wat andere programma's te proberen, blijkt enkel Internet Explorer hier last van te hebben (Explorer dus niet...)
Ook heb ik Trillian nog op dezelfde manier gedocked aan de rechterkant van mijn scherm, maar deze heeft zich altijd mooi met MS Magnify aangepast

Ik vermoed dus dat er iets in het register niet is teruggezet...

en hoop dan ook dat 1 van jullie weet wat :D

thx
Mastakilla

[ Voor 4% gewijzigd door Mastakilla op 24-05-2003 18:50 ]

• Mastakilla
na toch wel 10x (dit houdt dus in dat hetgeen alles opgelost heeft de eerste 9x geen verschil maakte (typisch windows dus)) alle mogelijke combinaties van IE's openen, sluiten, minimizen, maximize, restoren, magnify aan-uit zetten bleek het opeens terug te werken

heb onmiddellijk gereboot en het lijkt nu opgelost...

maar aangezien ik MS Magnify nog wel meer wou gebruiken zie ik dit probleem misschien nog wel eens terugkomen:
vandaar dat een iets klassiekere oplossing nog steeds zeeeer welkom is :)

[ Voor 3% gewijzigd door Mastakilla op 24-05-2003 20:55 ]

• Mastakilla
hmz

na weer wat verder te prullen met MS Magnify had ie het ineens weer :(
(paar keer openen/Sluiten als ie bovenaan gedocked is blijkt dus al voldoende te zijn om de bug te reproduceren)
maar deze keer met alles (niet alleen IE dus)

na een reboot was het deze keer alle geluk allemaal opgelost...

ik zal nu maar even van die magnify afblijven, en hopen dat iemand weet hoe je dit kan corrigeren

[ Voor 17% gewijzigd door Mastakilla op 24-05-2003 21:47 ]

• Mastakilla
aha!

ik heb denk ik de reden al gevonden (maar nog geen oplossing dus):

ik heb een bat gemaakt die magnify opent als ie niet draait en killed als ie draait (om toe te wijzen aan een toets op mijn toetsenbord)
en nu denk ik dat ie het alleen heeft als ik hem kill, en niet als ik hem met de muis sluit door op de exit knop te klikken

dus nu zou ik een manier moeten vinden om hem 'officieel' af te sluiten via een commando (parameter ofzo)
of moet ik weten hoe ik zelf manueel fouten kan corrigeren na hem te killen...

(voor meer info over de bat en de reden waarom ik magnifier gebruik kan je hier vinden: [rml][ win2k] magnifier gezocht[/rml] )

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Ik vind je monoloog uiterst intressant, maar je hebt een edit knopje :)

Dus als je hem via ctrl-alt-del molt, doet hij nog wel normaal, en via het kruisje rechtsbovenin niet?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

dus nu zou ik een manier moeten vinden om hem 'officieel' af te sluiten via een commando
Als het via kruisje / Alt-F4 wel goed gaat:
VBScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
On Error Resume Next
Set WshShell = WScript.CreateObject ( "WScript.Shell" )

if (WshShell.AppActivate("Untitled - Notepad") = FALSE) then
    WshShell.Run "c:\winnt\notepad.exe"
else
    WshShell.Sendkeys "%{F4}"
end if

Maar dan natuurlijk voor de magnifier, ik weet niet hoe die heet dus ik doe het zo even :P

Ik snap dat je steeds nieuwe info geeft, maar elk half uur een nieuwe reactie plaatsen is wat overdreven trouwens ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Mastakilla
F_J_K schreef op 24 May 2003 @ 23:04:
[...]

Als het via kruisje / Alt-F4 wel goed gaat:
VBScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
On Error Resume Next
Set WshShell = WScript.CreateObject ( "WScript.Shell" )

if (WshShell.AppActivate("Untitled - Notepad") = FALSE) then
    WshShell.Run "c:\winnt\notepad.exe"
else
    WshShell.Sendkeys "%{F4}"
end if

Maar dan natuurlijk voor de magnifier, ik weet niet hoe die heet dus ik doe het zo even :P

Ik snap dat je steeds nieuwe info geeft, maar elk half uur een nieuwe reactie plaatsen is wat overdreven trouwens ;)
ik reply telkens wanneer ik iets volledig nieuws gevonden heb, een kleine update dan edit ik^
puur om het een beetje overzichtelijk te houden
maar als jullie liever hebben dat ik meer reply kan ik dat ook wel proberen :)

verder sluit ie idd 'officieel' af als ik via het kruisje of alt-f4 of de exit knop in magnifier zelf gebruik
vandaar dat jou manier idd wel eens kan werken...

zou je me ook ff kunnen zeggen wat voor taal dat het is (vbscript veronderstel ik?) en wat voor extensie ik moet gebruiken?
ook een tip over hoe ik kan uitzoeken welke waarden ik voor magnifier moet invullen is welkom

thx

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Inderdaad VBScript. Noem het bla.vbs, dubbelklik en notepad gaat aan en uit (als je een engelstalige Win2k hebt in ieder geval).

Over VBScript is veel info te vinden, bijv. [google=wsh tutorial] (WSH als in Windows Scripting Host, waar je als een van de talen VBScript kan gebruiken).

Maar in principe hoef je alleen de aanroep van de executable en de naam van het venster aan te passen.

offtopic:
En inderdaad is voor een 'belangrijke' update een nieuwe reply niet zo'n punt, het werd alleen een beetje overdreven zo, zeker als er verder nog niemand gereageerd had ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Mastakilla
ik heb het ondertussen met een bat file kunnen regelen...

als je wil weten hoe, moet je ff in die andere topic van me kijken

bedankt nog voor alle info enzo!
Pagina: 1