Tuvow schreef op 24 May 2003 @ 17:51:
Of $distro goed te gebruiken is voor een productieserver vind ik nogal subjectief, sommige mensen vinden het fijn om met bleeding edge progjes te draaien, anderen niet.
Persoonlijk ben ik van mening dat je niet bleeding edge (a la Gentoo) moet gaan draaien met een server.
Zo bleeding edge vind ik gentoo niet eens
Maar debian is weer het andere uiterste, het lijkt alsof zij eerst zelf tot in den treure willen testen of een applicatie wel stabiel is. Zelfs als er sprake is van van een minor bugfix release, bij gentoo vind men dat blijkbaar meer de verantwoordelijkheid van de applicatiebouwer.
Magoed, een gentoo systeem is net zo goed stabiel te krijgen als een debian doos. Mijn gentoo servertje draait dagelijks met een redelijke belasting alweer vrij lang stabiel.
Tenzij je echt vreselijk hoge eisen aan de stabiliteit wilt kunnen stellen zou ik niet perse gentoo schuwen, maar dan hebben we het wel over eisen waar je dan ook gelijk een prebuilt-server van een of andere dure serverbouwer voor aanschaft. Wel raad ik je aan goed in de gaten te houden of de gentoo-optimised kernel wel stabiel is bij je en die eventueel door een vanilla-kernel te vervangen.
En verder is het gewoon zaak goed te kijken wat ie wil gaan updaten en dat eventueel door middel van handmatig ingrijpen te voorkomen.
D'r is trouwens ook een voordeel van 'bleeding edge' zijn, gentoo is wel een van de snelste met security-patches
Je zou trouwens de sources op een nfs-server/share kunnen zetten en daar zal elke server eerst naar kijken voor ie de boel gaat downloaden.
[
Voor 5% gewijzigd door
ACM op 24-05-2003 19:21
]