Toon posts:

[RCA] alleen rode 'tulpje' werkt bij mijn line out kabeltje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn stereo en PC zijn onderling verbonden door een RCA (line out) kabeltje. Er komt echter alleen geluid via het rode 'tulpje'. Het witte tulpje doet dus niks.

Dit ligt niet aan het kabeltje, maar ik weet niet waaraan het wel zou kunnen liggen. Waarschijnlijk mijn geluidssoftware: PCI 338-A3d.

Hoe kan ik mijn probleem oplossen en hoe kom ik erachter welke geluidssoftware voor mijn geluidskaart het best geschikt is?

Alvast bedankt!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Hang een koptelefoon aan je PC uitgang en je hoort wel of er twee signalen uit komen of niet. De kans is het grootst dat het aan het kabeltje ligt

Verwijderd

Topicstarter
Ik had als getest met een ander kabeltje en een koptelefoon. Met het andere kabeltje hetzelfde probleem en met de koptelefoon ook slechts een signaal.

Verwijderd

Oei, Wel goed ingestelt de line out?

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee, hoe kan ik dat controleren?

Verwijderd

Bij je audioinstellingen staan vaak of je geludiskaart voor koptelefoon/2boxen/4boxen/5boxe+subwoofer is. Als hij op 5.1 staat dan zijn de ingangen bezet voor boxen.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Kan het niet zijn dat in de mixer van windows gewoon de balans helemaal naar één kant staat? (Naar links in dit geval.)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan alleen kiezen tussen 'headphones' en 'speakers', waarbij ik heb ingesteld op 'speakers'.

Als ik in Winamp 2.x het schuifbalkje voor de richting van het geluid (linker of rechter luidsprekers) volledig naar links schuif, hoor ik het geluid luider. Als ik het balkje volledig naar rechts plaats, hoor ik niets.
Als het balkje in het midden staat, hoor ik hard geluid van links en zacht geluid van rechts.

Verwijderd

Naja, als 't via je koptelefoon wel goed gaat en 't ligt niet aan de kabel lijkt me dat de enige optie die overblijft is dat 't fout gaat aan de kant van je versterker / receiver / waar je je plugje dan ook maar indouwt.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik eerder schreef, krijg ik met een koptelefoon ook slechts een signaal. Met de koptelefoon gaat het dus NIET goed!

Het kabeltje doet het goed via een MP3-speler, maar niet als de kabel vanaf de computer naar de stereo loopt. Er gaat dus iets fout met het signaal dat vanaf de computer wordt verzonden richting stereo.
Nu weet ik niet of dit een software probleem is of dat het iets met de hardware line-out uitgang te maken kan hebben.

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-07 13:28
Winamp regelt (dacht ik) de Wave-output met z'n controls en dus niet de master-output. Daar kan de balans nog verkeerd staan.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Je moet idd het slidertje van de Windows mixer hebben, niet die van een applicatie. :)

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1