[nieuwe pc] Boot niet

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-03 20:07
Ik heb vandaag onderdelen gehaald om een nieuw system te bouwen.
Nu heb ik alles in elkaar gezet en aangeloten maar hij crashed bij het booten of in de bios en daarna boot ie helemaal niet meer alleen als ik een ander geheugenslot probeer boot ie weer en dan weer een crash.
Ik heb alles goed aangesloten(afaik) en de processor cooler draait gewoon maar de mobo cooler niet.

Specs:
CPU: pentium 4 533fsb 2.66ghz boxed
Ram: Twinmos 512mb ddr pc333 cl 2.5
Mobo: Gigabyte 8PE667 Ultra2
GFX: club3d ati radeon 9700 np
HD: WD 120gb 7200rpm 8mb cache
Kast: 300watt midi tower.

Verwijderd

En als je een ander geheugen reepje neemt?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
het zou je voeding kunnen zijn, maarja het kan ook zijn dat 1 van de andere onderdelen niet goed is
ik zou iig wel ff in de FAQ kijken, daar staat precies hoe je het best te werk kan gaan

• SICK
Ik heb op dit moment geen ander ddr reepje bij de hand.
Het lijkt net alsof de cpu te heet word want de opeens crashed ie, ik heb al ff snel in de bios kunnen kijken hoe heet de proc is en de temp was 40graden en dat is volgens mij niet echt te heet.

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

Heb je de BIOS een keer gereset?

Verwijderd

Als tie helemaal niet boot (geen beeld, schijf e.d. gaan wel draaien) dan is het meestal de processor die loopt te fokken. Probeer eens mobo only te booten, dus alle HD's CDROMS insteekkaarten er uit halen.

• robjanssen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 16:10

robjanssen

Software Developer

Misschien is het een stomme opmerking, maar een Pentium IV processor heeft een extra aansluiting op het moederbord vanuit de voeding. Het is een 4-aderig vierkant stekkertje.

Heb je dat ook aangesloten. Ik heb laatst ook heel lang liggen klooien met een nieuwe comptuer en toen bleek dat ik dat stekkertje vergeten was.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik raad je aan om deze guide even door te nemen en de bevindingen ervan te posten, hierin staan veel mogelijke oplossingen in zulk soort gevallen. (dus o.a. BIOS resetten, wat minder apparaten d'r aan hangen, kijken of het moederbord wel piept ect.)

• Total-Control
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06-2025
Jip zo min mogelijk aansluiten is het beste wat je kan doen. Daarna langzaam een voor een iets erbij zetten en weer testen.

Hou vooral rekening met die western digital harddisk. Daar zijn nogal wat problemen mee omtrent het niet booten of het o zo bekende klik geluid en
dan doet ie ineens niks meer.

succes!

Getting it hot makes it work, keeping it cold makes sure it stays that way.

• SICK
Ik heb de extra voedingconnector van de radeon nu doorgelust naar de HD en nu is ie volgens mij redelijk stabiel alleen mijn nieuwe cd-(rom)rewriter (thats write) leest mijn (backup)windowsXP cd niet goed maar ik zet em ff op een ander type cd mischien dat ie em nu wel leest.
Pagina: 1