Toon posts:

Pin toetsenbord afgebroken in mobo!!?

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Daarnet doe ik mijn toetsenbord weer in mijn mobo inpluggen. Start pc op maar er gebeurt nix dus ik denk stkker zit niet helmaal vast en druk hem wat harder aan. Nog steeds nix, ik stekker ff loshalen is er zo' n pinnetje afgebroken in het mobo!!

Hoe krijg ik dit eruit en is dit toetsenbord nog te redden ??

Plz help ff snel heb echt mij pc nodig komende dagen :'(

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-03 15:05

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Hoe heb je dit kunnen typen dan? ;)
[/huiskamer]

Maar kan je niet met een heel fijn pincet oid proberen of je dat pennetje er uit kan peuteren? of zit het er echt helemaal ingedrukt..

en mocht je dat pennetje er uit krijgen.. denk ik niet dat je hem nog weer goed aan de aansluiting van je toetsenbord kan krijgen :/

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:51

Super_ik

haklust!

leef je uit met de soldeerbout :P en met een tang

maybe heb je ergens nog een usb toetsebord
of probeer muis op usb of serieel en tobo op de muiscon. soms wil dit wel werken

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Topicstarter
Jullie misschien nog andere goeie iden om die pin eruit te krijgen want dat is eigelijk het belangrijkst? hij zit idd nogal diep!

Hmz zijn er toevallig ook soort stekkers dat je ff je toetsebord op een usb stekker vast maakt en dan in een usbpoort duwt?

Iktyp dit op andere pc wij hebben er hier 3 staan 2 gare en 1 goeie nu is dus die goeie rot

Verwijderd

Probeer met een naald de pin te verwijderen... beetje lastig maar lukt wel ;)

suc6

Verwijderd

Is 't een ps/2 poort? of nog een oude DIN-aansluiting?

Want als je een USB muis hebt, kan je 't keyboard ook eens op de ps/2 muispoort proberen. Gaat meestal wel goed namelijk :) (niet dat je er iets mee sloopt, 't zaakje wordt hooguit niet herkend)

En misschien krijg je de pin eruit als je een dun vlak houten staafje (effe snijden uit een lucifer) met een miniscule(!!!) hoeveelheid secondenlijm op de afgebroken pin drukt, en hem er zo uittrekt.

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 mei 2003 @ 17:38:
(effe snijden uit een lucifer) met een miniscule(!!!) hoeveelheid secondenlijm op de afgebroken pin drukt, en hem er zo uittrekt.
Ik zou persoonlijk een tandenstoker pakken, laat amper splinters achter.
Trouwens, alle pc's hier (3) waarop ik het oois heb getest pakken geen toetsenbord op de muispoort... :s.

USB toetsenbord is ook een goeie, je kan vast wel ff van een kennis zijn cordless desktop lenen (zit zo'n usb keyboard bij)

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-03 17:00

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

de naald aan het eind verhitten en dan het laatste stukje ombuigen misschien dat je hem er8ter kan krijgen en eruit trekken

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

Verwijderd

Topicstarter
Hij dooooett weer weeeeeEEE!

Ik heb zo' n logitech toetsenbord in 1 pakket met zo; n muis. Nah die musi gebruik ik niet dus dat ff ingedachte houden. Bij dat toetsenbord zit 1 zo' n draadloos verbingskastje en aan dat ding zit een ps2 stekker en een usb stekker en omdat ik die muis niet gebruik werkt t toetsenbord ook op die usb poort!! Ik dacht dat die voor die muis was enzo maar t werkt toch!! Harstikke bedankt voor alle moeite ! ik ben opgelucht dat ie t doet!!! WEEWW

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03 19:29

Mentalist

[avdD]

Wat doet dit in OM :?

"hoe pulluk ik dingen uit aansluitingen op m'n mobo" hoort toch niet echt op GoT lijkt me... Ik raad je aan eens een kijkje op www.beginnersweb.nl te nemen.

1 leesteken in je topictitel is genoeg btw...

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.