[Help] Pc herstart steeds

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-07 17:23

FoggyFreek

I'm a llama again!

Topicstarter
Ik heb nu alles geprobeerd.. ik snap er niks van.

Ik heb er 512 MB bijgezet en sindsdien start mijn pc automatisch weer op als ik afsluit in windows EN als ik gewoon de powerknop 3 seconden indruk. De spanning valt weg en meteen springt mijn PC weer aan.

Ik heb nu alles losgekoppeld (Speakers, USB, Ethernet, alle HD's en CD-roms) Alleen het mobo met de koeler draaien nog. (ook beide geheugen modules eruit genomen)

Help mij.. wat kan het zijn ? ligt het aan de aarde ofzo ? ik heb geen idee....

[ Voor 6% gewijzigd door FoggyFreek op 24-05-2003 17:09 ]

-- Altijd blijven prutsen --

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Dit is weer eens een ander probleem dan een Gameproblem :)

Lees de FAQ er eens op na en post wat meer gegevens zoals OS - PC-specificaties etc. . Zoek ook eens hier tussen want dit probleem komt regelmatig aan de orde.

[ Voor 5% gewijzigd door Guardian Angel op 24-05-2003 17:19 ]

ARME AOW’er

• FoggyFreek

FoggyFreek

I'm a llama again!

Topicstarter
ASUS A7V8X
XP2400+

het punt is, ik heb nu ALLES ontkoppeld. Dit probleem staat nergens in de FAQ en ook nergens in de search die je me gaf (tnx trouwens) Het gaat dus niet om spontane reboots.. als ik mijn PC aan doe doet hij het prima, geen reboots niks, loopt stabiel. Echter, als ik hem wil afsluiten start hij meteen weer op. Ik kan de PC uiteraard wel steeds 'hard' uitdoen (voeding gewoon uitzetten) maar dit klinkt niet lekker.

Dus hij gaat uit en meteen weer aan. (alsof er dus spanning op het Mobo staat en dus weer start. Omdraaien van pwr resulteert in het even snel draaien van de koeler, verder niks.
Andere stekkers geprobeerd, geprobeert te aarden.. niks lukt.. :(

• Nono_home
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-12-2021
Had het geheugen wat erbij gezet is wel dezelfde timing/merk? Heb je getweaked?(stomme vraag) wellicht zou je de bios ff op default kunnen zetten..

"Beam me up Scotty; there is no intelligence down here" System specs

• FoggyFreek

FoggyFreek

I'm a llama again!

Topicstarter
De processor staat op Default, niks overclocked. Het de bios nog gerest voordat ik alles heb losgekoppelt. Kortom, er staat alleen nu spanning op het moederbord en ik heb de powerswitch op het moederbord geprikt.. verder zit er NIKS op het mobo.

• Nono_home
maakt ie ergens sluiting? En was er voordat je er de extra dimm bijprikte geen probleem??

Ik zie nu :
""Omdraaien van pwr resulteert in het even snel draaien van de koeler, verder niks. ""
dat kon wel eens correct zijn, veel MSI borden gaan even aan en dan weer uit als je er de spanning opzet(lees stekker in het stopcontact steekt, of spannings slof met schakelaar aanzet), als je dan de aanknop indrukt gaat ie posten..al gecheckt?

[ Voor 124% gewijzigd door Nono_home op 24-05-2003 17:59 ]

Verwijderd

Kan je hem wel uitzetten als je de powerknop 4 seconden indrukt?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Instelling in BIOS soms gewijzigd wat regelt wat de PC moet doen als er Powerloss is geweest?

In Energiebeheer onder Windows opgegeven wat er moet gebeuren als de Powerknop wordt ingedrukt?

Daar zit ergens de oplossing -hoop ik-

Ligt i.i.g. niet aan je geheugen want je PC werkt hier immers normaal mee als ik nu wel alles goed heb begrepen :)

[ Voor 24% gewijzigd door Guardian Angel op 24-05-2003 17:58 ]

ARME AOW’er

• FoggyFreek

FoggyFreek

I'm a llama again!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 May 2003 @ 17:55:
Kan je hem wel uitzetten als je de powerknop 4 seconden indrukt?
Nee, dat kan ook niet

• Nono_home
FoggyFreek schreef op 24 mei 2003 @ 18:08:
[...]

Nee, dat kan ook niet
""Omdraaien van pwr resulteert in het even snel draaien van de koeler, verder niks. ""
dat kon wel eens correct zijn, veel MSI (hoop voor je Asus ook)borden gaan even aan en dan weer uit als je er de spanning opzet(lees stekker in het stopcontact steekt, of spannings slof met schakelaar aanzet), als je dan de aanknop indrukt gaat ie posten..al gecheckt?

• FoggyFreek

FoggyFreek

I'm a llama again!

Topicstarter
Heb de powerknop polen meerder malen omgedraaid.. helaas met geen effect :( Hij maakt echt helemaal nergens contact. Ik heb mijn andere voeding geprobeerd, doet precies hetzelfde. Ik blijf door prutsen

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-08 13:24
Misschien is je knop niet helemaal lekker, probeer eens een schroevendraaier :+ (dit is geen grapje hoor). BTW Natuurlijk moet je dan wel alleen de powerpennetjes aanraken en niet de rest anders kun je je mobo wegfgoien ;)

• FoggyFreek

FoggyFreek

I'm a llama again!

Topicstarter
Master Tweaker schreef op 24 May 2003 @ 18:29:
Misschien is je knop niet helemaal lekker, probeer eens een schroevendraaier :+ (dit is geen grapje hoor). BTW Natuurlijk moet je dan wel alleen de powerpennetjes aanraken en niet de rest anders kun je je mobo wegfgoien ;)
Zelfs met de schroevendraaien start ie netjes op maar als ik de schroevendraaier er 4 > seconden ophoud dan gaat ie uit.. en weer aan :(
ik wor gek

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

FoggyFreek schreef op 24 mei 2003 @ 18:33:
uit.. en weer aan :(
ik wor gek
Arreme jonge :) Al een andere voeding geprobeerd?

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• FoggyFreek

FoggyFreek

I'm a llama again!

Topicstarter
Ja, ook al een nieuwe voeding geprobeerd.. het is echt het moederbord. Ik ga maandag wel terug naar Norrod, ruilen die handel. Hij is niet defect ofzo maar mijn hardware krijgt zo steeds wel een oplawaaier van heb ik jou daar. En hard uitzetten is ook niet echt goed voor je schijven.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Mijn 'oplossing' nu al geprobeerd? Zie geen reactie.

ARME AOW’er

Verwijderd

Advanced Powermanagement eens proberen? Het komt nog wel eens voor dat een moederbord dat niet pakt.. ( Dit moet dus uit)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2003 19:08 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit graag lezen eer je een topic opent
en daarin: Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen
Gebruik de search. Jij bent vast niet de eerste met een probleem en veel is hier al aan bod geweest.

Lees de Hangen en opstartproblemen troubleshooter waar de Technische PMG FAQ naar verwijst; deze staat boordevol handige tips. Doe er je voordeel mee.

Indien je een topic opent omdat bovenstaande stappen je geen soelaas hebben kunnen bieden, dien je compleet te zijn!

-geef een exacte omschrijving van het probleem en wanneer het zich voor doet
-geef een exacte omschrijving van de hardware (mobo, CPU, koeler, geheugen, opschrift geheugen chips, voeding, videokaart, geluid/netwerkkaart, etc.)
-geef duidelijk aan welke software (OS, drivers) je gebruikt
-geef aan welke BIOS instellingen je gebruikt (met name als het een geheugengerelateerd probleem is)
-geef de geschiedenis van het probleem aan (was het altijd al zo of is het iets van de laatste tijd en zo ja, welke eventuele veranderingen hebben zich voorgedaan voorafgaand aan de eerste maal dat het probleem optrad?)
-vergeet vooral niet te vermelden wat je allemaal al hebt getroubleshoot en wat de resultaten ervan zijn

Wees uitgebreid, zodoende kun je het beste geholpen worden en verzandt het topic niet in een herhaling van tips of tips welke jezelf al geprobeerd hebt. Daarnaast laat je er mee zien dat jezelf ook het één en ander serieus geprobeerd hebt; onverschilligheid wordt hier niet zo gewaardeerd namelijk

Mocht je je niets aantrekken van bovenstaande punten, dan gaat je topic onherroepelijk op slot.
Bij deze dus :/

/basic/faq/specs-dicht

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.