DivX files verschillende audiocompressie niet combineren

Pagina: 1
Acties:

• steef321
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2023
Ik heb me al rot gezocht in de forums, maar kan het niet vinden. Daarom deze nieuwe topic.
Het heeft wat tijd en moeite gekost (Pinnacle Studio 7 kan slechts 17:55 min tegelijk capturen), maar ik heb inmiddels enige uren film gecaptured in DV op de HD. Vervolgens deze vele GB's omgezet met Virtualdub 1.4.10 naar divx5.0
Nu komt echter het volgende probleem om de hoe kijken bij het aan elkaar lassen van deze verschillende bestanden. Het blijkt nu dat, omdat bij de opnamen op DV gebruik is gemaakt van 2 JVC camera's, de ene helft qua audio is opgenomen op 32 kHz en de andere helft (die van de andere camera) op 48 kHz. Nu wil ik Virtualdub opdracht geven om de divx-files die op 48 kHz zijn opgenomen te converteren naar bestanden waarvan de audio op 32 kHz is opgenomen, omdat anders de bestanden niet aan elkaar te lassen zijn, maar Virtualdub geeft de melding: 'Error initializing audio stream compression: The requested conversion is not possible'. Ook de functie 'append AVI segment' werkt niet als er sprake is van verschillende audio compressions.

Wie o wie kan hierbij helpen?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-02 12:54

Mentalist

[avdD]

VirtualDub :

Audio > Full processing mode

Audio > Conversion

Klik gewenste sampling rate aan + High Quality

Ik gok zo dat dat met F1 ook wel te vinden was :+

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Ik zou de AVI files gewoon in GoldWave openen. Die herkent dan de audio stream. Dan daarin resamplen en saven als een wav. Dan in VDub de avi openen en video op direct stream copy zetten en audio op wave. Dan de hele zooi saven.

Doe dat voor elke avi met verkeerde audio.

Als je alles hebt als avi met 32 KHz audio ku nje ze wel appenden als het goed is.

• steef321
W3ird_N3rd schreef op 24 May 2003 @ 17:45:
VirtualDub :

Audio > Full processing mode

Audio > Conversion

Klik gewenste sampling rate aan + High Quality

Ik gok zo dat dat met F1 ook wel te vinden was :+
En ik maar een heel verhaal tikken dat dit dus niet werkt [zucht]

• steef321
Verwijderd schreef op 24 mei 2003 @ 20:02:
Ik zou de AVI files gewoon in GoldWave openen. Die herkent dan de audio stream. Dan daarin resamplen en saven als een wav. Dan in VDub de avi openen en video op direct stream copy zetten en audio op wave. Dan de hele zooi saven.

Doe dat voor elke avi met verkeerde audio.

Als je alles hebt als avi met 32 KHz audio ku nje ze wel appenden als het goed is.
Kijk dit lijkt me een aardig idee, maar ik snap maar niet waarom dat niet in virtualdub kan. Zo'n beetje HET programma dat op dit gebied alles schijnt te kunnen (en zo ingewikkeld is het toch niet wat ik wil?). Jammer dat ik dan weer een nieuw programma moet gaan zoeken/ kopen en installeren.

[ Voor 7% gewijzigd door steef321 op 25-05-2003 09:50 ]

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-03 20:17

Len

Leeg

Probeer dit eens:

Open de Divx met de bitrate die je niet wil houden en save de wav: File/save wav
Doe dan "audio/Wav audio" en save het de zelfde compressie and je 2d divx.
(zet de video op "Direct Stream Copy")

Als dit niet werkt dan zou je allebij de audio streams even moenten omzetten naar bv 96 bps / 41 Khz.

Ik hoop dat dit wel lukt

[ Voor 4% gewijzigd door Len op 25-05-2003 09:59 ]

Free Tibet

Verwijderd

steef321 schreef op 25 May 2003 @ 09:48:
[...]

Kijk dit lijkt me een aardig idee, maar ik snap maar niet waarom dat niet in virtualdub kan. Zo'n beetje HET programma dat op dit gebied alles schijnt te kunnen (en zo ingewikkeld is het toch niet wat ik wil?). Jammer dat ik dan weer een nieuw programma moet gaan zoeken/ kopen en installeren.
Je kunt in Vdub wel on the fly resamplen maar mijn ervaring is gewoon dat je dan toch wel eens sync errors kunt krijgen. Je zult dat wel echter even apart moeten doen voor de stukken met verkeerde audiobitrate. Want appenden is niet meer dan lompweg achter elkaar schakeren en dan zal het toch echt qua samplerate gelijk moeten zijn.

Verwijderd

- edit -

oplossing was niet de juiste

- edit -

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2003 21:14 ]

Pagina: 1