Internetsharingprobleempje onder XP

Pagina: 1
Acties:

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:42
Ik heb zowel de search gebruikt als de FAQ gelezen maar niks gevonden.

Situatie:
2 pc's, eentje met 2 NIC's 1 onboard waar internet binnenkomt en dan via een realtech kaartje geshared wordt met PC nummer 2.
Het netwerk werkt (file/printer sharing e.d.)
PC 2 zegt wel een internet verbinding te hebben (Internet gateway @ pc1) en heeft hier ook verbinding mee (verzend en ontvangt data) maar een page oid openen zit er niet bij.

Wat vooraf ging:
Het internet sharen e.d. werkte perfect, ik had alleen last van een hoge ping.
Ik had de modem aangesloten op m'n onboard nic en wilde kijken of het misschien hielp om internet gewoon op de realtec kaart binnen te laten komen.
De onboard nic had ik gewoon niet aangesloten (dus alleen internet, geen netwerk)
Dit hielp niks qua ping dus alle kabels weer teruggeplugged in hun oude situatie.
Ik heb dus geen instellingen veranderd op m'n eigen computer en die andere pc is in die tijd niet eens aangeweest.

Op mijn PC:
Internet is geshared, geen firewall aan.
Op andere PC:
Internet Gateway is er wel (en actief) maar werken doet het niet.

Iemand een idee waar het nog aan kan liggen?

• Cheezus
Ok laat maar, ik heb de IP's weer van handmatig naar automagisch gezet en nog een keer de XP network wizard erover heen gedaan (al 2 keer eerder gedaan ofzo) en nu werkt het plotseling weer wel :/ wazig ding :P

Verwijderd

Waarom stel je niet gewoon handmatig je IP adressen in en een werkgroepje, zit je altijd goed?

• Cheezus
Verwijderd schreef op 24 mei 2003 @ 18:50:
Waarom stel je niet gewoon handmatig je IP adressen in en een werkgroepje, zit je altijd goed?
Dat had ik, het netwerk werkte ook maar het internet sharing niet/half.
Nu staat het weer op automagisch en werkt het helemaal goed :)