Toon posts:

[RH9] Lelijke printresultaten; haperende harddisk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar problemen met linux.

1: Als ik print worden de letters heel lelijk, zelfde krijg ik in windows(in iets mindere vorm) als er plaatjes op de pagina staan, maar anders is het heel mooi. Heb een HP 690C. Is er trouwens een mogelijkheid om draft/ecofast te printen?

2: Soms (vooral als er data gekopieerd worden) dan haakt de computer(lees hardeschijf) vast, je moet dan 1 a 2 minuten wachten voordat ie verder gaat.

Systeem: MSI KT3 Ultra, XP 1800+, 256 MB OEM PC-2700, MSI Geforce MX 4 440 64 MB, Western Digital 80 GB(Windows schijf), Maxtor 6 GB(Linux schijf), Liteon DVD 1648 en Liteon brander 161040, Creative soundblaster live 1024.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 May 2003 @ 16:40:
Ik heb een paar problemen met linux.
Welke distro?
1: Als ik print worden de letters heel lelijk, zelfde krijg ik in windows(in iets mindere vorm) als er plaatjes op de pagina staan, maar anders is het heel mooi. Heb een HP 690C. Is er trouwens een mogelijkheid om draft/ecofast te printen?
Met welk printsysteem werk je?
2: Soms (vooral als er data gekopieerd worden) dan haakt de computer(lees hardeschijf) vast, je moet dan 1 a 2 minuten wachten voordat ie verder gaat.
Staat DMA aan voor je schijf?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
1. Redhat 9.0
2. Lpr(Open Office)
3. DMA Aan

Verwijderd

Geen idee wat te doen aan de printer, maar voor 't HD probleem helpt 't volgende wellicht:

hdparm (Wel de manpage effe lezen!)

In een van m'n compu's zitten 2 WD HD's met 8 Mb cache. Na installatie had ik precies dezelfde problemen zoals jij beschrijft. Na wat spelen met hdparm was alles een stuk!!! beter.

Mini uitleg:

http://steps.intrasoft.com.ar/housekeeping/hdparm1.html

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2003 17:54 ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:59
Topictitel even wat duidelijker gemaakt.