msx floppy kapot wat nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
ik heb een msx2 computer en heb deze een tijd geleden weer es aangesloten.
werkt goed allemaal enzo, alleen zijn sommige diskettes half kapot (heb 80 floppys)

ik heb een floppy met 15 spelletjes erop, waarvan maar 7 geladen kunnen worden (bij de andere 8 krijg ik een soort stamp stamp geluid, wel bekent bij floppydrives en blijft ie hangen)

Ik denk dus dat er sector kapot zijn ofzo en daar dus weinig aan te doen is.

Nu is mijn vraag hoe of het mogelijk is om msx bestanden op een windows pc op zo'n floppy te copieren?? ik bedoel dus dat ik bv een spelletje van internet download en deze op een floppy zet zodat ie het doet op mijn msx.

Ik heb dus de originele floppy's wel alleen zijn ze kapot. illegaal is het dus niet.

ohja het zijn 2 spellen die ik echt moet spelen, namelijk road fighter en kings valley en laat deze nou net kapot zijn :( :( :(

- 2: ik vroeg me ook af of het mogelijk was om oude dos basic spellen (die ik wel es gemaakt heb tig jaar terug) op een msx te zetten?

[ Voor 18% gewijzigd door Tennisbal op 24-05-2003 16:41 ]

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Volgens mij kan dat zonder problemen. De MSX2 werkt met MSX-DOS wat erg nauw verwant is aan MS-DOS. Maar waarom probeer je het niet gewoon? :)

Op je 2e vraag kan ik geen antwoord geven.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Begin met [google=copy msx floppy]. Komen zoveel hits uit, lijkt me duidelijk :)

Wat "stamp stamp" betreft, hoe oud zijn je floppen? Magnetisch opgeslagen info heeft een soort halfwaardetijd, de meeste floppen zijn na een jaar of vijf niet meer leesbaar. Niks aan te doen, kwijt. En vijf jaar geleden was MSX al ancient history, dus ik geef je weinig hoop.

Voordat je het vraagt: het van het internet plukken van MSX-games zal zeker mogelijk zijn, maar is op dit forum onbespreekbaar, zie de [FAQ]FAQ[/FAQ].

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
Orgineele disketes met Road Fighter en King's Valley erop..... :?
jaja.., nou volgens mij zijn die alleen op cratridges verschenen maargoed... :X

Ik heb een jaartje ofzo geleden ook een aantal disketes moetten "herstellen"
en ik heb dat toen gewoon onder ms-dos gedaan, werkte zonder problemen...

• Tennisbal
ik heb een .rom file gevonden op internet, als ik deze op de flop copier en opstart met load "roadfight.rom" krijg ik een error
wat nu?

• Tennisbal
Rataplan schreef op 24 May 2003 @ 16:50:
Begin met [google=copy msx floppy]. Komen zoveel hits uit, lijkt me duidelijk :)

Wat "stamp stamp" betreft, hoe oud zijn je floppen? Magnetisch opgeslagen info heeft een soort halfwaardetijd, de meeste floppen zijn na een jaar of vijf niet meer leesbaar. Niks aan te doen, kwijt. En vijf jaar geleden was MSX al ancient history, dus ik geef je weinig hoop.

Voordat je het vraagt: het van het internet plukken van MSX-games zal zeker mogelijk zijn, maar is op dit forum onbespreekbaar, zie de [FAQ]FAQ[/FAQ].
het is toch geen warez meer?

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

tennisbal schreef op 24 mei 2003 @ 17:01:
het is toch geen warez meer?
Zie even het stukje in de policy over abandonware*: software is pas abandonware als de fabrikant van het bewuste proggel dat expliciet aangeeft. Dat "iemand het zegt", ergens op het internet, is géén bewijs.

* met één b :X
tennisbal schreef op 24 May 2003 @ 17:01:
ik heb een .rom file gevonden op internet, als ik deze op de flop copier en opstart met load "roadfight.rom" krijg ik een error
wat nu?
Hier mogen we je dus niet mee helpen tenzij je kan aangeven (linkjes) dat je een legale rom-image hebt, soz :) Los daarvan: als je zo'n probleem hebt is het tamelijk onhandig om niet te vertellen welke error je krijgt :z

[ Voor 42% gewijzigd door Rataplan op 24-05-2003 18:10 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• digital8
tennisbal schreef op 24 May 2003 @ 17:01:
wat nu?
Die .rom file die jij gevonden hebt is voor een PC\Mac oid. emulator,
niet voor een echte MSX computer.

[ Voor 3% gewijzigd door digital8 op 24-05-2003 21:33 ]

• Tennisbal
digital8 schreef op 24 May 2003 @ 21:32:
[...]

Die .rom file die jij gevonden hebt is voor een PC\Mac oid. emulator,
niet voor een echte MSX computer.
welke heb ik dan nodig??? ok ik wil graag een spel spelen waar geen copyright op zit ok? gewoon om te kijken hoe het moet

• digital8
Tja, voor de juiste file zul je op iNet moetten zoekken...

Maar het zal denk ik een .bin file zijn....

• Tennisbal
gelukt.. thanks idd een .bin

Verwijderd

Even ter verduidelijking:

- Roadfighter en King's Valley (beide Konami) zijn nooit op disk verschenen, maar alleen als cartridge. Disk versies zijn per definitie illegaal.

- .rom bestanden zijn images van de cartridges die werken met emulators, deze romfiles zijn ook niet legaal maar wel makkelijk te vinden

- Bijna alle (in elk geval alle Konami's) zit nog steeds copyright op, Konami heeft pertinent een keer gezegd dat ze die copyrights ook zullen houden voor Best Of en Classic Konami compilaties.

- De niet-legale diskversies van de cartridges zijn ook makkelijk te vinden, meestal een BINair bestand en een BASic loader. Voor verdere hulp die ik hier niet wil en mag noemen kun je altijd #msx op undernet ff bezoeken.
Pagina: 1