Toon posts:

Maxtor hardeschijf

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb het volgende probleem:
Ik heb net een nieuwe hardeschijf gekocht een Maxtor 80 gig. Daarnaast heb ik nog een andere HD van 27 gig.
Nu heb ik die nieuwe er naast gezet, jumpers goed gezet en toen we een partitie progje alles goed gezet.

Ik opnieuw opstarten krijg ik een blaauw vlak met gezeur over:
Dynamic Drive Overlay

Maar ik weet hier geen raad mee heb al verschillende dingen geprobeerd maar wil niet lukken.

Ik heb op me HD van 27 gig al Windows XP staan dus die nieuwe wil ik gewoon hebben als extra opslag meer niet. Daar hoeft dus geen OS op geinstalleerd worden.

Iemand die me hierbij kan helpen. Ik hoop dat ik het duidelijk genoeg heb uitgelegt zoniet reply dan even.

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-03 20:39
hmz, kan ik je niet meteen mee helpen maar wil je wel een tip geven.
Plaats de snelste schijf (en liefst ook de grootste) schijf op als primary master als boot disk om betere prestaties te krijgen.

Als die 80 giga bijvoorbeeld een 7200 rpm met 8 MB cache is zal je betere prestaties krijgen dan als je je 27 GB als boot disc zou gebruiken.

Een beetje verlies heb je altijd...

Verwijderd

Topicstarter
Nouja die Maxtor is een 7200 2mb cache.
En die andere is een oudje een 5400.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik neem aan dat je de de FAQ heb nagelezen of daar al een oplossing staat voor je probleem?

Er ontbreken ook noodzakelijke gegevens, nl. de specificaties van je PC, om het probleem te analyseren.

Enige mogelijke oorzaken:
Heb je in het BIOS je instellingen aangepast?
Staan de jumpers goed?
Gebruik je een goede kabel en zit deze juist aangesloten?
Heb je al de search gebruikt want dit lijkt op een vaker voorkomend probleem.

Dynamic Drive Overlay heeft alles te maken met de grootte van de HD. Kijk eens hoe hij staat ingesteld in het BIOS. Afhankelijk van je BIOS moet deze op large of LBA staan.

Daarom eerst zoeken en controleren en dan verder posten lijkt me.

[ Voor 7% gewijzigd door Guardian Angel op 24-05-2003 17:01 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 mei 2003 @ 16:37:
..8<..
Ik opnieuw opstarten krijg ik een blaauw vlak met gezeur over:
Dynamic Drive Overlay

..8<..
Heb je eigenlijk wel 'Drive Overlay' software nodig?

Maw kan jouw (moederbord) IDE controller hardeschijven groter dan 32GB aan? De meeste recente moederborden kunnen dat namelijk zonder problemen. En dan hoef je helemaal die software niet te gebruiken. (welk mobo heb je eigenlijk? Of hangt hij aan een losse controller?)

Als je moederbord 't nog niet ondersteunt, kan je misschien eens kijken of er een BIOS update is die dat wel mogelijk maakt. Ter illustratie, ik heb hier een 440BX-bordje met een 40GB IBM aan de primary hangen (loopt op UDMA/33 maar goed, 't gaat :P )

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb nog maar eens geprobeerd

Ik heb nu de ouder eruit gehaald en de nieuwe er enkel inzitten. Partities aangemaakt gaat ie een melding geven van NTLDR bij het opstarten.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Kijk nogmaals naar mijn eerste posting en geef eens antwoord op die vragen.

Zonder noodzakelijke informatie van jouw kant is het maar gokken.

En wat betreft die laatste (fout)melding:
Hier of hier staat de mogelijke oplossing.

[ Voor 4% gewijzigd door Guardian Angel op 24-05-2003 21:07 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Pc eigenschappen: Pentium 2.4 GHz - 512 ram werkgeheugen - P4B533 Asus moederbord.
Jumpers: Staan naar mijn inzien goed. Ik neem aan dat je die achter op de HD bedoeld. Die van de nieuwe HD staat nu ingesteld op Master.
Kabels: Ja ik heb van die brede kabel die grijze. Daar zit een verlening aan de ene zit op de nieuwe en de andere op de oude.
Search: Ja die heb ik gebruikt maar werd ik niet veel wijzer van.
Bios: Tja das een punt waar ik niet echt vaak kom. Dus kweet er niet echt veel vanaf hoe alles moet staan.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ik denk dat het toch echt tijd wordt om de FAQ te lezen. Daarin staat toch echt de oplossing.

Neem aan dat je een nieuwe 80 pins kabel gebruikt? Blauwe connector aan de ene, grijze connector aan de andere kant? Blauw moederbord, grijs HD?

Laat de oude HD eens helemaal weg en doe eens een install van XP en laat XP setup de schijf eens formateren want in een enkel geval wil een 'partitieproggie' zoals jij het noemt weleens iets verkeerds doen en dat lijkt me nl. gebeurt te zijn.

Voordat je dit doet even de ide-kanalen op autodetect zetten in je BIOS.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Laat de oude HD eens helemaal weg en doe eens een install van XP en laat XP setup de schijf eens formateren want in een enkel geval wil een 'partitieproggie' zoals jij het noemt weleens iets verkeerds doen en dat lijkt me nl. gebeurt te zijn.
Dat is onderanderen een probleem hij wil niet booten van cd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even getest wat je zegt.
Ik stop de nieuwe erin en dan krijg NTLDR missing file.
Er zit geen boot floppy in ofzo. Bij de oude heb ik er geen last van.

• fazertje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:39
Wat liggen jullie toch zeuren over de FAQ.
Help mensen gewoon of zijn jullie hier te lam om mee te helpen .
Mensen die de FAQ niet lezen zijn meestal mensen die hier niet vaak komen , en dus de regels niet kennen.
This hier een grote zeur bende !!!!!!!
Ga achter je pc vandaan en krijg een RL.(dit gevoel krijg ik elke keer als ik dat gedoe over de FAQ 's lees

Krijg ik nu een IP ban :)

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-03 20:39
fazertje schreef op 24 May 2003 @ 23:01:
Mensen die de FAQ niet lezen zijn meestal mensen die hier niet vaak komen , en dus de regels niet kennen.
Ga achter je pc vandaan en krijg een RL.(dit gevoel krijg ik elke keer als ik dat gedoe over de FAQ 's lees

Krijg ik nu een IP ban :)
Als ze iedereen moeten bannen met dezelfde mening kunnen ze GOT ver gaan sluiten.

Maar langs de andere kant kan ik de mods geen ongelijk geven. Op het forum staat er namelijk duidelijk een post "Lees dit vooraleer je post". Van 5 min lezen is volgens mij nog niemand gestorven.

Maarja. We zijn allemaal wel eens nerveus als we iets nieuws hebben dat niet blijkt te werken en dan wil je het natuurlijk zo snel mogelijk aan de praat krijgen.

Een beetje verlies heb je altijd...

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03 19:29

Mentalist

[avdD]

Hier is genoeg over te vinden in de faq, en over ntldr staat veel in de search. Bovendien maakt de topictitle niks duidelijk over het probleem. Zodoende dicht.
fazertje schreef op 24 May 2003 @ 23:01:
Dat is dus niet bepaald de instelling die we van een GoTter verwachten...
Als je het niet eens bent met "dat gezeur" over faq's lezen kun je misschien beter een account aan gaan maken op www.beginnersweb.nl.

[ Voor 46% gewijzigd door Mentalist op 25-05-2003 00:08 . Reden: TS en replyer door elkaar gehaald... :X ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.