Ik ben bezig aan een zoek-script voor mijn site, maar ben een probleem tegen gekomen waar ik geen oplossing op kan vinden.
het volgende is het probleem:
ik moet voor de results van het zoeken uit 2 verschillende tables selecteren dat is opzich niet zo`n probleem maar allebij de tables hebben een rij: cod maar allebij die rijen zijn voor iets anders, de ene is het ID van het bijbehorende resultaat, en de andere is het ID van de category. het gevolg hiervan is dat ie een verkeerd ID geeft aan het zoek resultaat. Hoe kan ik ervoor zorgen dat allebij de cods worden onderscheiden?
hier zijn de tables en een stukje script waar het in moet:
Alvast bedankt
ps. ik heb allebij de cods nodig
het volgende is het probleem:
ik moet voor de results van het zoeken uit 2 verschillende tables selecteren dat is opzich niet zo`n probleem maar allebij de tables hebben een rij: cod maar allebij die rijen zijn voor iets anders, de ene is het ID van het bijbehorende resultaat, en de andere is het ID van de category. het gevolg hiervan is dat ie een verkeerd ID geeft aan het zoek resultaat. Hoe kan ik ervoor zorgen dat allebij de cods worden onderscheiden?
hier zijn de tables en een stukje script waar het in moet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| CREATE TABLE wt_news ( cod int(10) unsigned NOT NULL auto_increment, category int(10) unsigned NOT NULL default '0', date datetime NOT NULL default '0000-00-00 00:00:00', title varchar(80) NOT NULL default '', userid int(10) unsigned NOT NULL default '0', image varchar(40) NOT NULL default 'none', align varchar(20) NOT NULL default 'left', active char(1) NOT NULL default 'N', counter int(10) unsigned NOT NULL default '0', text text, text_ori text, full_text text, full_text_ori text, archived enum('Y','N') NOT NULL default 'N', PRIMARY KEY (cod), KEY date (date) ) TYPE=MyISAM; & CREATE TABLE wt_newscat ( cod int(10) unsigned NOT NULL auto_increment, name varchar(30) NOT NULL default '', image varchar(40) NOT NULL default '', PRIMARY KEY (cod) ) TYPE=MyISAM; stukje script: $query="select * from wt_news, wt_newscat WHERE title LIKE \"%".$keyword."%\" ORDER by title ASC"; |
Alvast bedankt
ps. ik heb allebij de cods nodig