[ALG] Game Magazines

Pagina: 1
Acties:

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Game magazines. Een veelbesproken onderwerp op het internet, winkels en andere game-nerds. Sommige bladen voldoen totaal niet aan de eisen. Ze zijn te duur, te veel onzin, slechte humor, slechte reviews, domme meningen of stomme demo discs.

Vandaag plofte mijn nieuwe PU op de mat hier, het eerste wat ik opmerkte was dan wel de demo disc die er *Opeens* zat bij inbegrepen, erg leuk. 2 Demo's, vele trailers, PU Nummer 1 digitalized en een Animatrix trailer. Pure reclame als je het mij vraagt, maarja. Zolang het blad/mijn abbo niet duurder wordt vind ik het goed.

Neem bijvoorbeeld het blad PCZone, de redactie daar werken zich te pletter aan een blad wat elke maand 2 demo discs en 100 bladzijdes heeft. En dat alles gaat ook nog gepaard met een perfect design. Het enige probleempje is.. Het blad wordt zo ontzettend duur, namelijk 16 Euro. In vergelijking met bijv. de PU is dit veels te veel, de PU kost maar 3,20 en is (imho) gewoon goed.

Maarja, veel mensen vinden ook weer niet, dus wat blijft er nog over aan gamemagazines in Nederland? Ik ken er een paar: PCGameplay, GameQuest(Leeft dat nog :?) en de Playnation. Allemaal erg goed, maar niet je echt van het. En dan nog niet eens allemaal multi-platform! Playnation is PSX/PS2 only, en PCGameplay natuurlijk alleen de PC.

Veel console bladen zijn er niet, misschien een handje vol. Voor een Gamecube Magazine moet ik toch echt de NGC uit de UK kopen, en dat tikt ook al aardig aan. Er zijn wel 2 Xbox Magazines dacht ik, maar dat weet ik neit anagezien ik geen Xbox heb ;).

Dus mijn probleem; Zijn er nog goede gamesbladen, en dan vooral multi-platform (Een blad wat elke console en PC behandeld). Dus niet de PU, die ken ik nu wel en dat is nogal veel van hetzelfde.

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:13
pczone dacht ik, nog nooit gelzen alleen :)
zucht :P

[ Voor 17% gewijzigd door Schuey op 24-05-2003 16:25 ]

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
Switch schreef op 24 May 2003 @ 16:02:
Neem bijvoorbeeld het blad PCZone, de redactie daar werken zich te pletter aan een blad wat elke maand 2 demo discs en 100 bladzijdes heeft. En dat alles gaat ook nog gepaard met een perfect design. Het enige probleempje is.. Het blad wordt zo ontzettend duur, namelijk 16 Euro. In vergelijking met bijv. de PU is dit veels te veel, de PU kost maar 3,20 en is (imho) gewoon goed.
Ik weet niet waar jij je PC Zone koopt hoor, maar mijn PCZone's zijn 7.75 Euro per maand, en dan heb ik het nog niet over de 15% korting die ik kreeg bij mijn abbo. Jij verdubbelt het bedrag ineens :P

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Oh, is de PCZone echt zo goedkoop? Ik kon het nergens vinden dus vroeg het aan de dombo's in #Spielerij :+ Mijn excuses dus.

(Maar ik vind het nog steeds erg duur :+)

• Schuey
Novah schreef op 24 May 2003 @ 16:31:
[...]
Ik weet niet waar jij je PC Zone koopt hoor, maar mijn PCZone's zijn 7.75 Euro per maand, en dan heb ik het nog niet over de 15% korting die ik kreeg bij mijn abbo. Jij verdubbelt het bedrag ineens :P
ben jij nooit in de war dan? Ik reken ook nog in guldens als ik iets wil beschuldigen van duur :D Maar tis idd erg duur, tis maar een blad ik vind de pu een mooie prijs en een goed blad :) Alhoewel velen het tegendeel beweren :P

[ Voor 15% gewijzigd door Schuey op 24-05-2003 16:44 ]

• Hahn
  • Laatst online: 23:51
In ruil voor die euro's meer krijg je wel 30 bladzijdes meer (82 bladzijdes bij de PU en 112 bij de PCZone), 2 cdrom's vol met demo's en filmpjes, mods, etcetera en natuurlijk PC only, met ook uitgebreid hardware nieuws enzo.
Die cd's zijn misschien niet voor iedereen nodig, maar mensen met een slome verbinding zullen het vast wel waarderen.

Verder vind ik de prijs van €7,75 best wel redelijk, aangezien vrijwel alleen de Power Unlimited echt een stuk goedkoper is, bijna alle bladen zijn even duur.
En het is gewoon een leuk blad om te lezen, net zoals de Power Unlimited en de PCGameplay dus zolang ik er plezier aan beleef om het te lezen vind ik ze het geld waard.

The devil is in the details.

• Schuey
Maar kan je die cd's er niet afhalen dan? Dan kost het blad toch veel minder, want wie heeft nu tegenwoordig geen kabel/adsl enz :?

• Hahn
  • Laatst online: 23:51
Schuey schreef op 24 May 2003 @ 16:51:
Maar kan je die cd's er niet afhalen dan? Dan kost het blad toch veel minder, want wie heeft nu tegenwoordig geen kabel/adsl enz :?
Bij de PCGameplay is dat mogelijk, bij de PCZone kan je alleen kiezen tussen de CD en DVD versie. Het kost wel wat meer, maar er zijn nog zat mensen zonder kabel/ADSL hoor.

The devil is in the details.

• GTOfire
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-12-2025

GTOfire

Don't warn the tadpoles

de CD's zijn ook handig omdat je ook met ADSL niet constant demo's en filmpjes van nieuwe spellen aan het downen bent. Kan je wel,maar ik zou niet weten welke demo's ik zou moeten downen of waar ik moet zoeken naar van welk spel er nu een demo uit is. Als ik de CD Zone binnen krijg dan staan daar kant en klaar demo's op van nieuwe spellen waar ik nog niet eens aan gedacht had om daar een demo van te zoeken, best handig.

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

• Schuey
ja ok als je het zo bekijk wel :) Maar heb daar imo geen behoefte aan :)

Verwijderd

The Edge is het enige blad dat ik lees, ook de enigen die niet omgekocht worden volgens mij :P Die durven een slecht spel tenminste nog gewoon een 1 of een 2 te geven (wat regelmatig gebeurd). Daarbij zijn de mensen die daar werken 1 van de weinigen die een goede feeling hebben met de industrie zelf, blad staat altijd vol met interviews, meningen, feitjes en collumns van mensen uit de industrie zelf. Dat vind ik interessant. het enige nadeel is de stapel bladzijdes met personeelsadvertenties, hoewel zelfs die wel leuk zijn om eens door te lezen.

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
Ik baal er nog steeds eigenlijk wel van de RealGamer dood is, toch wel het beste gameblad die er ooit was maarjah... omdat eigenlijk alleen echte die hard gamers het blad lazen en geen consolegamers omdat het dus vrijwel helemaal in het teken stond van online gaming verlies je veel geld. Je hebt het geld van die console gamers toch nodig. Alleen grote bladen als PCZone niet.

• IDtenT
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Novah schreef op 24 May 2003 @ 17:18:
Ik baal er nog steeds eigenlijk wel van de RealGamer dood is, toch wel het beste gameblad die er ooit was maarjah... omdat eigenlijk alleen echte die hard gamers het blad lazen en geen consolegamers omdat het dus vrijwel helemaal in het teken stond van online gaming verlies je veel geld. Je hebt het geld van die console gamers toch nodig. Alleen grote bladen als PCZone niet.
En alle grote bladen (zoals Zone en PCGP) gingen RG na doen. Door de RG is de hele online wereld populair geworden in magazines.
Ik mis het ook nog steeds ;(.

Slave of Thieves

Pagina: 1