Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Nokia 6510 / T-Mobile] Bereik valt plotseling weg

Pagina: 1
Acties:

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb al een paar jaar een BEN/T-Mobile-abonnement en al ruim een half jaar een Nokia 6510. Opzich alles prima, goed bereik en goede kwaliteit.

Maar sinds een paar weken/maanden (niet helemaal duidelijk, het viel eerst niet echt op) heb ik een heel vreemd probleem:
Thuis valt mijn bereik soms totaal weg. Dan ligt de telefoon gewoon stil op tafel en zie je het bereik van 5 streepjes teruglopen naar 1 en dan helemaal weg. Of als er iemand opbelt, gaat de telefoon over en meteen zie je de streepjes teruglopen en weg signaal.

Zelfs tijdens een gesprek heb ik hier last van. Dan ben ik aan het praten en opeens hoor ik niets meer en de andere kant ook niet. Soms komt het geluid weer terug, maar soms wordt de verbinding dan verbroken.

Ook vertellen mensen mij, dat als ze opbellen, ze alleen een gekke toon krijgen en dan is de verbinding verbroken. Dus ze krijgen ook geen voicemail. Dan ligt mijn telefoon gewoon op tafel.

Met zelf bellen heb ik dit ook wel eens. Dan probeer ik iemand te bellen: Een vreemde toon en dan helemaal geen geluid meer. Op het schermpje lijkt het nog een paar seconden of het nummer gebeld wordt, maar daarna springt hij weer terug naar het telefoonboek.

Na wat proberen lijkt het aan de simkaart te liggen. Met een andere simkaart (Voda) in mijn telefoon is er niets aan de hand. Met mijn simkaart in een Ericsson R600 gebeurt hetzelfde.

Dus T-Mobile gebeld, maar die beweren dat er geen rpoblemen zijn bij mij in de buurt en dat het aan de combinatie van simkaart en telefoon ligt. Maar deze combinatie heeft al maandenlang goed gewerkt enm werkt op andere plaatsen ook prima.

Wie kent dit probleem en heeft er een oplossing voor?

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 14:00
Hmmm ik had dit ook op het laatst met mijn 3210 en KPN Hi - prepay... bij mij had dat puur te maken met de batterij... maarja jouw telefoon lijkt me nog zo nieuw... dus batterij zal het wel niet zijn....

Misschien een beetje offtopic, maar mijn s55 en t-mobile combo geeft altijd bij opstarten een "Schrijffout SIM!" aan .. ook erg wazig... na die melding doet ie het verders perfect... vaag... :?

- Ruud