Probleem met Zon

Pagina: 1
Acties:

• b0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-05 16:28
Korte voorgeschiedenis:

Op 17 februari 2003 heb ik een Zon Breedband Family ADSL-verbinding (KPN) aangevraagd. Volgens Zon zou de verbinding gezien de 'normale' doorlooptijden omstreeks 25 maart worden opgeleverd.
Eind maart had ik nog altijd niets van Zon vernomen en heb ik een email gestuurd richting klantenservice. Reply van Zon: Door het grote succes van van Zon Breedband Family en de uitbreiding van ons netwerk is er vertraging
opgelopen waardoor uw aansluiting helaas later gerealiseerd zal worden. Naar verwachting wordt uw ADSL-verbinding eind april aangesloten.
Een maand verder zat ik nog steeds zonder ADSL-verbinding. Ditmaal heb ik telefonisch contact gezocht met de helpdesk. Er werd mij verteld dat ik waarschijnlijk half mei het installatiepakket zou ontvangen.
Ruim 12 (!) weken later (half mei, en nog altijd geen aansluiting) heb ik weer contact opgenomen met de helpdesk. KPN had mijn aanvraag in behandeling genomen en eind mei zou ik kunnen surfen via een Zon-verbinding. Dit ging mij te ver en ik heb gevraagd of ik mijn overeenkomst met Zon misschien zou kunnen beeindigen. Dit was mogelijk indien ik een brief naar het hoofdkantoor zou sturen met daarin het verzoek tot beeindiging van de overeenkomst en een korte schets van mijn situatie.
Diezelfde dag heb ik een installatie-afspraak gemaakt met Chello. Na 4 (!) dagen stond de installateur op de stoep en kon ik fijn aan de slag met mijn kabelverbinding (vorige week vrijdag).
Omdat ik volgens de helpdeskmedewerker pas eind mei zou worden aangesloten op het Zon-netwerk heb ik de brief richting hoofdkantoor pas afgelopen maandag op de bus gedaan. So far, so good.

Het probleem:

Afgelopen dinsdag staat TPG Post voor de deur met een pakketje van Zon (installatiepakket?). Ik heb weer even met de helpdesk gebeld waar mij geadviseerd werd om ook nog even een mailtje te sturen naar de klantenservice met daarin wederom een verzoek tot opzegging en een verwijzing naar mijn brief. Het pakketje heb ik dezelfde middag ongeopend geretourneerd richting Zon.
Vandaag ontvang ik een brief van Zon waarin staat dat mijn verzoek niet in behandeling kan worden genomen omdat er geen gegronde reden is om de overeenkomst te beeindigen. Ik zit nu dus met twee breedbandverbindingen ($$$$)!!! Die Zon-verbinding zit ik dus echt niet op te wachten eigenlijk.

Iemand suggesties? Ik verwijt Zon namelijk gebrekkige communicatie richting klant. Meer dan twaalf weken lang heeft Zon/Versatel of KPN NIETS van zich laten horen. Ik heb zelf steeds naar de helpdesk mogen bellen ($$$) voor informatie. Verder heb ik 2 maanden langer dan gepland gebruik gemaakt van een 56k dial up-verbinding ($$). En als ik de helpdesk bel krijg ik dus onjuiste informatie :'(

Verwijderd

Natuurlijk beetje dom dat je niet METEEN die brief hebt gestuurd richting zon. Maar goed,

Ik ben van mening dat er genoeg reden is om de overeenkomst te beeindigen. (met de beperkte kennis die ik heb van recht) Zonnet heeft verkeerd gecommuniceerd naar jou als klant toe en niet voldaan aan afspraken.

Schrijf nogmaals een aangetekende brief zou ik zeggen, met hierin aangegeven dat je zeker niet van plan bent te betalen. Blokkeer je rekening voor zon, en wacht af.

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-05 20:21

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Zon: Algemene Voorwaarden
8.1 Indien er sprake is van een overeenkomst die is gesloten op afstand (in de zin van de artt. 46a t/m
46j van Boek 7 van het Burgerlijk Wetboek en Richtlijn 97/7/EG van 20 mei 1997), heeft de Gebruiker het recht gedurende 7 dagen na het sluiten van de overeenkomst tot levering van Dienst(en) deze zonder opgaaf van redenen te herroepen. Indien de Gebruiker van dit herroepingsrecht gebruik wenst te maken dient hij dat schriftelijk aan Zon te laten weten.
en:
8.4 In geval van ontbinding van de overeenkomst tot levering van de Dienst(en) overeenkomstig art. 8.1, zal de Gebruiker eventuele meegeleverde apparatuur zo spoedig mogelijk op eigen kosten en op eigen risico per pakketpost aan Zon retourneren. Indien de geretourneerde apparatuur gebreken en/of beschadigingen vertoont die aan Gebruiker zijn toe te rekenen, verleent Gebruiker reeds op voorhand toestemming tot invordering van de door Zon geleden schade middels de door Gebruiker afgegeven machtiging tot automatische afschrijving.
Zo snel mogelijk een aangetekende brief naar Zon sturen, waarin je je ADSL-contract opzegt.
Zon Nederland N.V., gevestigd aan de Hullenbergweg 101, 1011 CL Amsterdam Zuid-Oost.

[ Voor 7% gewijzigd door Longbeard op 24-05-2003 17:37 ]

• b0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-05 16:28
Heb de algemene voorwaarden zelf ook uiteraard al even doorgekeken.

Om op de eerste qoute van Longbeard te reageren:
"Indien er sprake is van een overeenkomst die is gesloten op afstand heeft de Gebruiker het recht gedurende 7 dagen na het sluiten van de overeenkomst tot levering van Dienst(en) deze zonder opgaaf van redenen te herroepen" betekent volgens mij dat het mogelijk is om zonder reden op te zeggen tot 7 dagen na het tot stand komen van de overeenkomst. In mijn geval >> 17 februari + 7 dagen.

Toppertje:
Die brief had ik idd. gelijk moeten sturen :(

Verwijderd

b0p schreef op 24 May 2003 @ 18:38:
Heb de algemene voorwaarden zelf ook uiteraard al even doorgekeken.

Om op de eerste qoute van Longbeard te reageren:
"Indien er sprake is van een overeenkomst die is gesloten op afstand heeft de Gebruiker het recht gedurende 7 dagen na het sluiten van de overeenkomst tot levering van Dienst(en) deze zonder opgaaf van redenen te herroepen" betekent volgens mij dat het mogelijk is om zonder reden op te zeggen tot 7 dagen na het tot stand komen van de overeenkomst. In mijn geval >> 17 februari + 7 dagen.

Toppertje:
Die brief had ik idd. gelijk moeten sturen :(
Volgens mij heb je gewoon recht alsnog op te zeggen hoor, dit kan je op wanprestatie van zon gooien