Geforce III TI200 Deluxe -> Quadro DCC?

Pagina: 1
Acties:

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Ik heb nu een tijdje m'n Geforce III gebruikt voor gamen, nu richt ik me de laatste tijd steeds meer op 3d ontwikkeling (unrealeditor, 3d studio, .. of 2d, photoshop).
Dus loop ik met de gedachten om mijn Geforce III TI-200 Deluxe (asus v8200) om te bouwen naar zo'n Quadro DCC.
Nu had ik via de FAQ het volgende artikel gevonden op Xbit 1 probleem; de plaatsjes en zo zijn niet meer op te vragen :'(
Daarnaast kan ik weinig info vinden over de performance door deze mod met betrekking tot de huidige drivers; of 't uberhoubt wel zin heeft.
Wie kan mij hier meer info over verschaffen?
Al vast bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door himlims_ op 24-05-2003 14:19 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
je kan rivatuner gebruiken icm de NVstrap Patch. Ik ben er toevallig ook net mee bezig maar echt resultaat heb ik nog niet geboekt. Lightwave en Maya lijken sneller te draaien maar die extra openGL options heb ik nog niet kunnen enablen.

www.guru3d.com of googlen op Rivatuner of Nvstrap.

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Ja dat is softwarematig via Rivatuner en NVstrap; ik wil dat windows aangeeft -> eej een quadro dcc gevonden.
(zodat deze onder linux ook als een dcc wordt gezien :P)

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:52
SoftQuadro GF4 best friend....

Al is het hierboven al genoemd - in dit iets oudere topic staan misschien nog fijne tips. Sommigen haalden wel goede resultaten, maar niet allemaal.

Ja en ook werken de zaken in het bovenstaande topic op GF3 en GF2

[ Voor 15% gewijzigd door paknaald op 24-05-2003 19:35 ]

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
* himlims_ heeft een geforce III

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
scarecrow: het is heel makkelijk...

je download rivatuner 2.0 12.4 (de nieuwste) je gaat dan naar driver options, main screen, 1e vakje en dan dat schuine pijltje naar beneden. Je gaat dan naar low level system settings en je enable de nvstrap driver. Reboot en je geforce III wordt herkend als een quadro !

het is hier net gelukt met een gf2 MX :)

je kan dan in je openGL settings een boel extra opties vinden die eigenlijk alleen beschikbaar zijn voor de quadro kaarten.

Succes

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-08 22:39

Upke dupke

Oompa Loompa

Hij wil dat het ook werkt in Linux, dan moet het dus hardware matig aangepast worden...

Verwijderd

Gaat je niet lukken, er zitten namelijk werstanden op die volledig hardwarematig en niet biosmatig aangeven welke kaart het is. iets wat ik pijnlijk ondervond toen ik een gf3ti500 wilde hebben ;)

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
zou je niet al een aanzienlijke performance-winst krijgen, wanneer je je ti200 gewoon overklokt?

kheb zelf ook de goedkopere versie van de GF3...
heb deze van zijn standaard 175/400 voor core/mem, naar 240/540 overgeklokt.
dit maakt em even snel, zoniet sneller dan de veel duurdere GF3 ti500 die standaard op 240/500 staat.

[ Voor 4% gewijzigd door NewbieNeo op 27-05-2003 13:00 ]

Verwijderd

/me heeft GF3ti500. , en ik moet eerlijk zeggen, dat ik niet superveel verschil merk met een GF2GTS pro.Okay de nature test doet het nu wel in 3d01. Voor de rest is het een leuk ding.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2003 18:11 ]

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Maar het moet ook hardware matig werken; waarom staat die link dan anders in de faq?

Pagina: 1