phpMA dump van 2.2.0 naar 2.4.0 doet het niet?

Pagina: 1
Acties:

• koenderks
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05-2024
Haj,
op een gratis host heb ik een database waar phpMyAdmin 2.4.0 staat(met MySQL 4.0.12-standard). Als ik een dump maak en die wil uploaden naar de database van me nieuwe betaalde host geeft hij telkens een fout. Op die betaalde host staat phpMyAdmin 2.2.0(met MySQL 3.23.54).

Ik kan die dumps wel in me database die op me localhost staat zetten waar phpMyAdmin 2.3.0-rc3 staat(met MySQL 4.0.0-alpha).

Ligt dit aan het verschil tussen de verschillende versies of.......?
En hoe kan ik dit (makkelijk?)oplossen?

bvd, Koen

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-08 17:28

alienfruit

the alien you never expected

Een dump is gewoon een SQL Query die alle correct tabellen en records aanmaakt, zou volgens mij geen verschil tussen moet zijn hoor (volgens mij).

Wat is de precieze foutmelding?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Zou het niet eerder aan het verschil in mysqlversies liggen?

Magoed, wat werkt er niet? Want het is vast een klein dingetje dat net anders zit ofzo.

• koenderks
Fout

SQL-query : [Wijzigen]

INSERT INTO privilege VALUES (1, \'Normale Gebruiker\', \'Normale Gebruiker\', \'N\', \'Y\', \'Y\', \'Y\', \'N\', \'Y\', \'N\', \'N\', \'N\', \'N\', \'N\', \'\', \'\', \'\');
INSERT INTO privilege VALUES (2, \'Administrator\', \'Administrator\', \'Y\', \'Y\', \'Y\', \'Y\', \'Y\', \'Y\', \'Y\', \'Y\', \'Y\', \'Y\', \'Y\', \'\', \'*\', \'*\');
INSERT INTO privilege VALUES (3, \'Global Moderator\', \'Global Moderator\', \'Y\', \'Y\', \'Y\', \'Y\', \'Y\', \'Y\', \'N\', \'Y\', \'N\', \'Y\', \'Y\', \'\', \'*\', \'*\');
INSERT INTO privilege VALUES (8, \'Banned User\', \'Banned User\', \'Y\', \'N\', \'N\', \'N\', \'N\', \'N\', \'N\', \'N\', \'N\', \'N\', \'N\', \'*\', \'\', \'\');
INSERT INTO privilege VALUES (5, \'Hidden Administrator\', \'Normale Gebruiker\', \'N\', \'Y\', \'Y\', \'Y\', \'Y\', \'Y\', \'Y\', \'Y\', \'Y\', \'Y\', \'Y\', \'\', \'*\', \'*\');

MySQL retourneerde:

You have an error in your SQL syntax near '\'Normale Gebruiker\', \'Normale Gebruiker\', \'N\', \'Y\', \'Y\', \'Y\', \'N\',' at line 1

Terug

• koenderks
Dit krijg ik bij alle tabellen die ik erin wil zetten. ook als ik verschillende dingen aanvink(invoegenvoltooid, backquotes, .....,...)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Erg bijzonder dat die \-en ervoor komen...
Zitten die in de dumpfile ook al?

Zonee, dan staat er ergens een instelling in je phpmyadmin waar je het in probeert in te voeren verkeert gok ik (iets met stripslashes/magic_quotes).

Verwijderd

Ik heb het wel eens gehad doordat er een # in mijn dump zat, ik zie daar * staan, zou dat er misschien iets mee te maken kunnen hebben? Dus mijn phpMyadmin maakte een dump met hekjes en de ande server kon blijkbaar geen hekjes lezen :)

• simon
  • Laatst online: 21-08 13:41
Verwijderd schreef op 24 May 2003 @ 14:46:
Ik heb het wel eens gehad doordat er een # in mijn dump zat, ik zie daar * staan, zou dat er misschien iets mee te maken kunnen hebben? Dus mijn phpMyadmin maakte een dump met hekjes en de ande server kon blijkbaar geen hekjes lezen :)
Hmm, nee, hekjes zijn door 'elke' server te lezen als comment.. Maar als er een #je op een verkeerde plek staat gaat dat wel eens fout :)

|>

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Simon schreef op 24 May 2003 @ 14:48:
Hmm, nee, hekjes zijn door 'elke' server te lezen als comment.. Maar als er een #je op een verkeerde plek staat gaat dat wel eens fout :)
Elke mysql-server ja ;)
# is geen officieel commentteken in SQL en gelukkig gebruiken latere versies van mysql ook netjes de --

• simon
  • Laatst online: 21-08 13:41
ACM schreef op 24 May 2003 @ 14:55:
[...]

Elke mysql-server ja ;)
# is geen officieel commentteken in SQL en gelukkig gebruiken latere versies van mysql ook netjes de --
ok, en in apache config, en in php (geen server, en hekjes staan daar ranzig) en in perl... bla bla ;-)

|>

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Simon schreef op 24 May 2003 @ 14:56:
ok, en in apache config, en in php (geen server, en hekjes staan daar ranzig) en in perl... bla bla ;-)
Maar we hadden het over de SQL-dumps van mysql ;)

• koenderks
ACM schreef op 24 May 2003 @ 14:35:
Erg bijzonder dat die \-en ervoor komen...
Zitten die in de dumpfile ook al?

Zonee, dan staat er ergens een instelling in je phpmyadmin waar je het in probeert in te voeren verkeert gok ik (iets met stripslashes/magic_quotes).
hmm, die \ kwamen ervoor omdat ik het in dat text venstertje deed.

Ik heb net weer ff gekloot en het uploaden van een dumpbestand lukt wel, dan komen er geen \ voor. Grotere tabellen pakt hij niet omdat die te groot zijn(over 2 mb). Als ik die dus in het text venstertje wil uploaden komen daar de \\\\ voor

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Die \ horen ook daar er niet voor te komen
Pagina: 1