Alternatief voor Borland Jeneva gezocht!

Pagina: 1
Acties:

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:45

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
Ik zoek liefst een gratis alternatief voor het product Jenva van Borland Corp. Jeneva maakt het mogelijk om .NET te laten praten met bijv. java beans/servlets alleen jammer genoeg kost die klooien vol met geld.

Weet iemand hier een alternatief voor?'

Meer informatie op: http://www.borland.com/janeva/

[ Voor 17% gewijzigd door alienfruit op 24-05-2003 14:18 . Reden: alternatief <> vervangingsoplossing :) ]

Verwijderd

Op zich natuurlijk een erg vreemd product, dat Janeva. Alle hype rondom webservices is nu juist gestoeld op de gedachte dat platforms niet meer belangrijk zijn.

Mijn eerste reactie zou dan ook zijn kijk naar SOAP als oplossing. Mocht je dat al gedaan hebben en bijvoorbeeld vanuit performanceoverwegingen besloten hebben dat dat niets voor je is, dan zou mijn eerste vraag zijn: heb je het wel echt getest? Ik weet dat SOAP zeker in theorie nou niet bepaald de meest efficiente manier van communiceren is, maar onthoud wat Knuth gezegd heeft : "Premature optimization is the root of all evil".

Mocht je inderdaad concrete performance problemen hebben dan zou ik adviseren te kijken naar:

http://remoting-corba.sourceforge.net/

een open-source .NET Remoting implementatie voor IIOP (Corba), oftewel eigenlijk precies hetzelfde als Janeva (ook IIOP), maar dan gratis en met source. Kort door de bocht natuurlijk, ongetwijfeld is Janeva een meer 'polished' product, maar goed, het lijkt me zeker het proberen waard.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:45

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
Bedankt voor de suggestie ik zal er eens naar kijken!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

mv -> SA

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz