[PSU] Review Aopen 350 PN Silent

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Topicstarter
Zoals jullie misschien gezien hebben ( [rml][ PSU] Iemand deze voeding al gespot?[/rml] ) ben ik al een tijdje opzoek naar een voeding met een 120 mm fan. Ik wilde deze voeding vooral hebben omdat ie erg stil zou zijn.

Recentelijk kwam ik erachter dat Mycom deze in het assortiment opgenomen heeft. Dus ik heb er een besteld. Vandaag kwam ie binnen en ik wilde jullie een kleine review toch niet onthouden.

Dus ik wat pictures gemaakt ter verduidelijking. Op de een of andere manier zijn ze niet zo goed van kwaliteit (gemaakt met Logitech Webcam 3000)

De voeding waar het om gaat is de Aopen FSP350-60PN(PFC). Deze voeding komt uit de fabriek van Fortron-Source. Deze voedingen kwamen er bij een test op Tom's Hardware goed uit. Fortron bouwt o.a. een behoorlijke marge in qua vermogen.

Maar goed ik zal verder gaan met wat plaatjes.

Hier is de retail doos waarin de voeding arriveerde
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~joeribl/images/Aopen-1.jpg

De inhoud van de doos. Ik moet zeggen dat het redelijk compleet te noemen is. Netjes met schroefjes erbij. En als extra een molex naar s-ata power kabel.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~joeribl/images/Aopen-2.jpg

Hier even een close up van het label. Er zijn twee versies van deze voeding nl. de PN en de PF versie. De laatste is naar ik me heb laten vertellen een stuk minder stil
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~joeribl/images/Aopen-3.jpg

Hier een close-up van de 120 mm fan. Zoals je ziet is de fan enigzins doorzichtig. In eerste instantie begreep ik nog niet waarom. Maar de volgende plaatjes zullen het verduidelijken.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~joeribl/images/Aopen-4.jpg

Alle stekkers, het zijn er behoorlijk wat. Dus je hoeft je niet druk te maken dat je te kort komt. In totaal 9 grote molex stekkers en 2 kleine. Verder uiteraard een 20 polige atx stekker, een 4 polig 12V (P4) stekker en een AUX connector.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~joeribl/images/Aopen-5.jpg

Last but not least. Nu zie je waarom de fan doorzichtig is. Het is een led fan in 3 kleuren. Grappig, maar voor mij niet zo van belang.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~joeribl/images/Aopen-6.jpg

Ik heb ook nog even een vergelijking gemaakt van mijn oude Antec PP400 en de Aopen.
Antec 400 Watt Idle
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~joeribl/images/antec-idle.jpg
Aopen 350 Watt Idle
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~joeribl/images/aopen-idle.jpg

Zoals je ziet zijn beide voltage ruim voldoende.(geen idee waarom de CPU opeen 9 Mhz-en harder loopt :P)

Wat voor mij ook zeer belangrijk is, is het geluidsniveau. Nou dat zit wel goed. Ik moest visueel controleren dat de fan wel draaide want je hoort em absoluut niet. Hoe stil ie precies is weet ik natuurlijk niet. Maar ik hoor nu in elk geval andere dingen dan mijn voedings ventilator. (ik heb in mijn kast twee 80 mm fans op laag voltage draaien. Een op CPU en een intake fan)

Wat mij betreft is dit in elk geval een geslaagde aankoop geweest.

[ Voor 34% gewijzigd door Shuriken op 24-05-2003 14:37 ]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismael86
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:32
goeie maar kleine review kort maar krachtig. Ik heb dezelfde voeding maar dan 300 watt uitvoering bij mijn Aopen H600 gekregen en ze zijn echt stil en verplaatsen ook veel lucht omdat er aan de achterkant van de voeding overal gaatjes zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:36

LopeZ

Too much is never enough

Mooi reviewtje, denk er sterk aan om hem zelf ook te gaan kopen.
Was dit nou die voeding die een of andere techniek had om meer te kunnen leveren mocht het nodig zijn?
Er staat me zoiets vaag bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

Best goedkoop voor zo'n stille 350 wat voeding :)

En ik heb in m'n leven heel wat Aopen voedingen gezien, maar zelden eentje die kapot was, dus ik heb hier wel vertrouwen in :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Deze wordt ook in veel recente systemen van Packard Bell in de Fortron-Source uitvoering toegepast. Zeer stil en toch een goede warmteafvoer, hij functioneert eigenlijk ook als een outtake fan voor je systeem.

Ik ben zelf ook van plan hem te bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
LopeZ schreef op 24 mei 2003 @ 22:08:
Was dit nou die voeding die een of andere techniek had om meer te kunnen leveren mocht het nodig zijn?
Volgens mij bedoel jij de techniek die wordt toegepast bij de Antec TrueControl550, daarbij kan je handmatig de voltages regelen ja. :)
Ik denk alleen niet dat dit hierbij ook van toepassing is, ik kan d'r niks over vinden op de AOpen site. :o

Een goede review ja, de plaatjes zijn totaal niet verkeerd voor een webcam. :)

Het is alleen jammer dat de voeding een beetje moeilijk leverbaar is, zoals al in dat andere topic is te merken. (niet veel andere winkels hebben 'm)

[ Voor 15% gewijzigd door Laurent op 24-05-2003 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 07:25

JT

VETAK y0

Ik ga er zelf een maken, ik ga een 400watt Antec ombouwen :) 120mm Papst op 5 of 7 volt onderin en de achterkant open maken.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-09 09:51
kheb ook een Aopen 350W 120mm bij mijn H600B kast gekregen, en ben er echt super tevreden over....
superstil en geen irritant, hoogfrequent elektrisch geluid...

offtopic:
120mm rulez!!!
binnenkort 3x120mm in mijn systeempje.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Topicstarter
LopeZ schreef op 24 mei 2003 @ 22:08:
Thnx. De voeding is met PFC dan kan ie inderdaad meer vermogen leveren dan een standaard voeding.
NewbieNeo schreef op 24 May 2003 @ 23:43:
kheb ook een Aopen 350W 120mm bij mijn H600B kast gekregen, en ben er echt super tevreden over....

offtopic:
120mm rulez!!!
Ik wens je succes :). Ik heb het ook nog overwogen. Maar naast de heatsinks die te hoog zijn, is er ook nog een printplaat die in de weg zit. Maar post maar wat pics als je klaar bent :P

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 07:25

JT

VETAK y0

Shuriken schreef op 25 May 2003 @ 12:07:
[...]

Thnx. De voeding is met PFC dan kan ie inderdaad meer vermogen leveren dan een standaard voeding.
Active of passive ?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
JT schreef op 25 May 2003 @ 12:40:
[...]

Active of passive ?
Het PFC model (er zijn dus ook modellen zonder PFC) heeft passive PFC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik de 40dB kerstboom-fan vervangen door een 26dB Papst, om 'm nog stiller te krijgen. Het grote voordeel van de Papst is dat ik nog steeds zo'n 53 CFM airflow heb. Hier in de EU kun je trouwens alleen de PF versie krijgen

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2003 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Ik heb gister deze voeding ook aangeschaft, alleen nu staat er in de specs op de aopen site deze regel.

Remote ON/OFF Control: The Power supply shall accept a logic open collector level which will disable /enable all out put voltage (excluding +5V standby).

Wat houdt dit nou percies in?

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sedat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 13:57

Sedat

Tweaker...

NewbieNeo schreef op 24 May 2003 @ 23:43:

offtopic:
120mm rulez!!!
Nou wil ik hier de goede stemming niet dempen.. maar mijn broer heeft dezelfde kast gekocht... met dezelfde voeding... daar zat geen fan in met leds... maar goed.. wij vonden hem dus verre van stil.. er zat een irritant geluidtje in.. . we hebben uiteindelijk zijn "oude" antec true power gemod en daar een stille 92mm ingezet ... en die is zeker stiller dan deze van AOPEN..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke review... ook een leuke voeding trouwens...

Ff een vraagje: Jij hebt de PN bij Mycom gekocht, maar Houz74 zegt dat in Europa alleen de PF te krijgen is... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 11:34
Bij toeval heb ik ook zon voeding maar dan non kerstboom, gekregen bij een aopen H600B kast, en de psu piept echt verlend.

Deze gaat dus weer weg, mijn chieftecs hebben dit niet, vreemd.

Zonder de piep is hij wel stil vind ik.
Pagina: 1