Hi,
In mijn applet heb ik een scrollpane gezet met een panel daarin. De panel heeft een grotere preferredSize dan de scrollpane is.
In de panel zet ik weer kleinere panels.
Wanneer ik scroll heb ik het probleem dat de kleinere panels buiten de scrollpane ook nog zichtbaar blijven. Hoe kan ik dit oplossen??
Om het een en andere duidelijker te maken heb 2 screenshotjes gemaakt:

Zo start de applet op hier is alles nog ok.

Wanneer er gescrollt wordt zijn de artikelen ook nog buiten de scrollpane te zien. Dit is niet goed!
Ik heb het volgende stukje code in de applet staan.
De kleine artikel panels staan in een aparte klasse, deze klasse heeft de volgende code:
In mijn applet heb ik een scrollpane gezet met een panel daarin. De panel heeft een grotere preferredSize dan de scrollpane is.
In de panel zet ik weer kleinere panels.
Wanneer ik scroll heb ik het probleem dat de kleinere panels buiten de scrollpane ook nog zichtbaar blijven. Hoe kan ik dit oplossen??
Om het een en andere duidelijker te maken heb 2 screenshotjes gemaakt:

Zo start de applet op hier is alles nog ok.

Wanneer er gescrollt wordt zijn de artikelen ook nog buiten de scrollpane te zien. Dit is niet goed!
Ik heb het volgende stukje code in de applet staan.
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
| rightScrollPane.setOpaque(true); getContentPane().add(rightScrollPane); rightScrollPane.setBounds(204,108,426,359); rightPanel.setLayout(new FlowLayout(FlowLayout.LEFT,5,5)); rightScrollPane.getViewport().add(rightPanel); rightPanel.setBackground(new java.awt.Color(221,221,221)); rightPanel.setBounds(0,0,423,359); rightPanel.setPreferredSize(new Dimension(423,800)); |
De kleine artikel panels staan in een aparte klasse, deze klasse heeft de volgende code:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| setLayout(null); setSize(115,179); try { imagePanel1.setImageURL(symantec.itools.net.RelativeURL.getURL(fotoLocatie)); } catch (java.net.MalformedURLException error) { } catch(java.beans.PropertyVetoException e) { } imagePanel1.setLayout(null); add(imagePanel1); imagePanel1.setBounds(5,5,100,75); merkLabel.setText(merk); add(merkLabel); merkLabel.setBounds(5,84,100,15); typelabel.setText(type); add(typelabel); typelabel.setBounds(5,96,100,15); categorielabel.setText(categorie); add(categorielabel); categorielabel.setBounds(5,108,100,15); prijsLabel.setText(prijs); add(prijsLabel); prijsLabel.setBounds(5,120,100,15); meerInfoButton.setLabel("Meer info"); add(meerInfoButton); |