pc booten m.b.v. toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:00
hoi,

Ik heb nu een logitech mx set en nu wil ik graag met mijn toetsenbord mijn pc aanzetten.
Ik heb een msi kt3 ultra mobo.
Ik heb al even in het boekje gekeken, en daar vond ik iets van: WAKE UP ON KBC
ik denk dat ik dit moet hebben, maar als ik dit enable dan lukt het nog niet.
volgens mij heeft het toetsenbord geen connectie met de ontvanger als de pc uitstaat.
weet iemand hier iets meer van?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:26
Alleen spatiebalk werkt dan volgens mij.
En als je je pc uitzet moet als het goed is je numlock blijven branden.

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-07 13:10
je PS/2/USB poort levert inderdaad geen stroom meer aan je toetsenbord bij het afsluiten van je pc waardoor je ontvanger niet werkt. Met een keyboard dat rechtstreeks op PS/2 is aangesloten is dit perfect mogelijk.

Een beetje verlies heb je altijd...

• PeGys
ddc schreef op 24 May 2003 @ 13:05:
Alleen spatiebalk werkt dan volgens mij.
En als je je pc uitzet moet als het goed is je numlock blijven branden.
Het gaat om een draadloos keyboard dat dus in verbinding staat met een ontvanger die bij het afsluiuten niet genoeg stroom heeft.

Verwijderd

PeGys schreef op 24 May 2003 @ 13:06:
je PS/2/USB poort levert inderdaad geen stroom meer aan je toetsenbord bij het afsluiten van je pc waardoor je ontvanger niet werkt. Met een keyboard dat rechtstreeks op PS/2 is aangesloten is dit perfect mogelijk.
Ik heb ook een wireless keyB en ik kan booten met elke knop dat ik wil, dus wat je zegt klopt niet :p

• PcFer
PeGys schreef op 24 mei 2003 @ 13:06:
Er zit een adapter in de usb aansluiting die de ontvanger(oplader) van spanning voorziet, als ik de pc uit heb is het numlock lampje ook uit

Verwijderd

dat moet dan toch in de manuals terug te vinden zijn lijkt me...

• PeGys
Verwijderd schreef op 24 May 2003 @ 13:10:
[...]

Ik heb ook een wireless keyB en ik kan booten met elke knop dat ik wil, dus wat je zegt klopt niet :p
Nu moet je wel zien of je ontvanger via PS/2 of via USB is aangesloten. Wake On Keyboard rekent erop dat je keyboard opPS/2 is aangesloten. Enkel sommige recente keyboards houden rekening met USB aansluitingen.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
PeGys schreef op 24 mei 2003 @ 13:06:
???
Je heb er ervaring mee zie ik. Post aub niks als je het niet (zeker) weet.

Je PS/2 poort levert voldoende stroom voor de ontvanger en dan kan je mbv je toetsenbord toch je pc aanzetten.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• PcFer
ik heb de ontvanger nu op usb maar er zit een omvormer bij die kan ik er ook weleens tussen zetten, lijden mijn prestaties er dan niet onder?

• PeGys
PcFer schreef op 24 May 2003 @ 13:16:
ik heb de ontvanger nu op usb maar er zit een omvormer bij die kan ik er ook weleens tussen zetten, lijden mijn prestaties er dan niet onder?
Ik zou hem aansluiten op PS/2 als ik jou was. De verschillen tss PS/2 en USB zijn niet te merken. aansluiting op USB is enkel beter voor printers, scanners, ... omdat dit de snelheid werkelijk bevordert. op keyboard/muis heeft dit niets van effect.

En dan heb je lekker een USB poort meer vrij.

[ Voor 5% gewijzigd door PeGys op 24-05-2003 13:18 ]

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
op mijne mobo (Asus A7V333) heb ik in de bios aangezet wake on PS/2 keyboard en daar kon ik kiezen uit crtl + esc of spatie

kweeniej of dit ook kan met een USB keyboard... gewoon ff kijken of ie ook PS2 compatitable is en zoja, daarop hangen en dan kan et wel :)

• PeGys
Fludizz schreef op 24 May 2003 @ 13:20:
op mijne mobo (Asus A7V333) heb ik in de bios aangezet wake on PS/2 keyboard en daar kon ik kiezen uit crtl + esc of spatie

kweeniej of dit ook kan met een USB keyboard... gewoon ff kijken of ie ook PS2 compatitable is en zoja, daarop hangen en dan kan et wel :)
Inderdaad, via PS/2 is het geen probleem maar de meeste USB keyboards zijn tegewoordig uitgerust met USB -> PS/2 adapter en zeker die van Logitech.

Verwijderd

PcFer schreef op 24 May 2003 @ 13:04:
hoi,

Ik heb nu een logitech mx set en nu wil ik graag met mijn toetsenbord mijn pc aanzetten.
Ik heb een msi kt3 ultra mobo.
Ik heb al even in het boekje gekeken, en daar vond ik iets van: WAKE UP ON KBC
ik denk dat ik dit moet hebben, maar als ik dit enable dan lukt het nog niet.
volgens mij heeft het toetsenbord geen connectie met de ontvanger als de pc uitstaat.
weet iemand hier iets meer van?
klopt, ik had het ook

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-08 12:24

DinX

Motormuis

Ook niet vergeten dat je meestal ook op het moederbord zo'n kapje moet verzetten. Normaal staat dit op disabled. Als je dan enkel in de bios enabled gaat aanzetten werkt het nog niet.

Recente moederborden kan je ook instellen dat je via usb-devices je pc kan laten opstarten. Dus de optie op ps/2 keyboard aan te zetten en usb keyboard.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
en over dat verbinding hebben met de ontvangen... ik heb een USB optical mouse aan me PS/2 hangen en die staat constant onder stroom... ook als me PC uitstaat... zelfde geld voor keyboard... alles blijft lekker rustig branden

• PcFer
DinX schreef op 24 mei 2003 @ 14:14:
Ook niet vergeten dat je meestal ook op het moederbord zo'n kapje moet verzetten. Normaal staat dit op disabled. Als je dan enkel in de bios enabled gaat aanzetten werkt het nog niet.

Recente moederborden kan je ook instellen dat je via usb-devices je pc kan laten opstarten. Dus de optie op ps/2 keyboard aan te zetten en usb keyboard.
volgens mij moet ik idd een jumper verzetten, want ik heb het keyboard al op ps2, maar er blijft geen lampje branden en het booten lukt ook niet
misschien kun je even wat nadere info geven over die jumper, zodat ik weet waar ik moet zoekn

• PeGys
kijk hier eens, eventueel manual downloaden, daan zal je wel iets vinden over de jumper settings. Staat namelijk ook in je gebruiksaanwijzing van je mobo (die je ook op site kan downen)

edit:

Heb zonet zelf de manual eens doorgenomen, je hebt 1 jumper op je mobo, die voor je CMOS te clearen. Meer niet.

Volgens de manual moet je in je BIOS "Wake On KBC" aanzetten en dan bij "Wake Up Key" moet je "any key" selecteren. Dan zou het moeten werken.

[ Voor 38% gewijzigd door PeGys op 24-05-2003 17:30 ]

Verwijderd

[off-topic]
Grimbergen is net ìets te ver van Oostrum, anders al fierljeppend nog even een jumper verzetten.... ;)

[edit] Google geeft je ook het antwoord.. heb je geen woorden boek voor nodig...
fierljeppend = vrij vertaald is het "al slootje springend", maar dan wel heel erg ver... ;) (
bijv van Grimbergen naar Oostrum..

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2003 17:56 . Reden: vertaling ]

• PeGys
Verwijderd schreef op 24 May 2003 @ 17:34:
[off-topic]
Grimbergen is net ìets te ver van Oostrum, anders al fierljeppend nog even een jumper verzetten.... ;)
offtopic:
?¿?
Sorry, ik spreek alleen maar Nederlands (bij jullie eerder bekend als "vlaams") dus sommige termen die ze bij jullie gebruiken versta ik niet.

[ Voor 5% gewijzigd door PeGys op 24-05-2003 17:39 ]

• PcFer
PeGys schreef op 24 May 2003 @ 17:06:
kijk hier eens, eventueel manual downloaden, daan zal je wel iets vinden over de jumper settings. Staat namelijk ook in je gebruiksaanwijzing van je mobo (die je ook op site kan downen)

edit:

Heb zonet zelf de manual eens doorgenomen, je hebt 1 jumper op je mobo, die voor je CMOS te clearen. Meer niet.

Volgens de manual moet je in je BIOS "Wake On KBC" aanzetten en dan bij "Wake Up Key" moet je "any key" selecteren. Dan zou het moeten werken.
die jumper hoef je dus niet te verzetten, dus je hoeft geen jumper te verzetten
er staat alleen iets over wake on ring

[ Voor 6% gewijzigd door PcFer op 24-05-2003 17:40 ]

• PeGys
PcFer schreef op 24 mei 2003 @ 17:38:
[...]

die jumper hoef je dus niet te verzetten, dus je hoeft geen jumper te verzetten
Inderdaad, de CMOS clear jumper dient enkel voor als je PC niet zou booten wegens verkeerde BIOS instellingen, dan kan je hem ff naar de standard clearen.

Voor de Wake On evenementen zijn er geen jumpers voorzien en zou alles via de BIOS moeten gebeuren.

P.S. Wel leuk mobo met die 4 IDE channels, had ik dat ook maar, dan moest ik niet zo'n PCI IDE adapter gebruiken :(

[ Voor 12% gewijzigd door PeGys op 24-05-2003 17:41 ]

• Longlegg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04-2022

Longlegg

Danoontje POWERRRRR

ik heb het ook even aangezet in mn bios (zelfde mb).. maar hoe hard ik ook op welke knop ook ram ! HET BLIJFT STIL :P

Specs

• PeGys
sjah, als je me niet gelooft, de link voor de MSI pagina van het moederbord staat ietsjes hier boven en daar kies je maar "manual" en download je hem maar.

• PcFer
dan zal het wel niet mogelijk zijn met mijn hardware combinatie

• Ikk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-08 14:36

Ikk

Ik heb een asus mobo ook een draadloos setje van logitech.
Kan wel booten vanaf keyboard (aangesloten op ps/2) als ik de comp netjes heb afgesloten.

heb ik hem niet netjes afgesloten of is de stroom eraf geweest dan gaat hij niet aan via het toetsenbord.

• PeGys
Ik zal het ook eens moeten testen met men Asus A7N8X Deluxe mobo en men Logitech Internet Neviogator Keyboard SE (niet draadloos) combinatietje. En daarna eens met men cordless desktop optical.

Pagina: 1