Heb ik meer geheugen nodig??

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Ik heb even jullie hulp nodig,

Ik heb me eigen rotgezocht op google en GoT search over de snelheid van Games in XP.

Ik heb een P4 1,7 ghz (socket 423) met 256 mb RIMM geheugen. Verder heb ik een GF3 Ti 200 64 MB DDR met de nieuweste Drivers van NVIDIA.

Mijn games gaan echter helemaal niet vlot onder XP. Als ik een spel afsluit wat ik net heb gespeeld, wordt windows hardstikke traag! Betekent dit meer geheugen voor mijn systeempje?? Ik wordt er echt helemaal gek van!

Is misschien mijn VEDEO kaart te traag?? Zal toch niet? Vriend van mij heeft bijna zelfde systeem en daar gaan de games supervlot :? Een dikke FPS van 70 haalt hij bij Vice city met een P4 1,8 GHZ en 256 RIMM met een GF3 Ti 200 64 Mb DDR. Ik haal maar met vice city een matige 30.

Wat is er hier mis?

Verwijderd

Resolutie? of veel bg processes draaien (back ground processen)
Vice city is gecapt @ 30 fps :D

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2003 12:57 ]

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-01 09:47
Misschien eens beginnen met spyware op te sporen en te verwijderen en registers op te kuisen door middel van tooltjes.

Een beetje verlies heb je altijd...

• WiNlUx
Verwijderd schreef op 24 mei 2003 @ 12:56:
Resolutie? of veel bg processes draaien (back ground processen)
Vice city is gecapt @ 30 fps :D
Hoe kan het dan dat ie WEL rond de 70 haalt? Foutje? Hij gaat IIG SUPER vlot.
PeGys schreef op 24 May 2003 @ 12:57:
Misschien eens beginnen met spyware op te sporen en te verwijderen en registers op te kuisen door middel van tooltjes.
Ik heb nu een schone install draaien van XP Pro

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

kijk ook eens naar wat voor detonater jullie draaien.
wat voor directx.
wat voor mobo drivers.
enz.....

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• PeGys
Als je veel background processes draait (meestal weergegeven in je system tray) dan vertraagt je pc ook. Een game wordt niet enkel gedraaid op je GPU maar ook op je CPU, als je CPU belast is door die background processes, dan draait je spel ook trager.

• WiNlUx
chucky666 schreef op 24 May 2003 @ 13:02:
kijk ook eens naar wat voor detonater jullie draaien.
wat voor directx.
wat voor mobo drivers.
enz.....
Driverversie: 4.3.4.5
DirectX: 9.0
Mobo drivers: XP zelf zijn weg in gevonden denk ik. Voor INTEL 850 Garibaldi boardje kon ik geen XP drivers voor vinden :(

Alles is zon beetje geupdate in de software...

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

PeGys schreef op 24 mei 2003 @ 13:04:
Als je veel background processes draait (meestal weergegeven in je system tray) dan vertraagt je pc ook. Een game wordt niet enkel gedraaid op je GPU maar ook op je CPU, als je CPU belast is door die background processes, dan draait je spel ook trager.
dit is op te lossen door voordat je gaat spelen ff enditall te draaien ;)
http://home.ptd.net/~don5408/toolbox/enditall/

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• PeGys
WiNlUx schreef op 24 May 2003 @ 13:05:
[...]

Mobo drivers: XP zelf zijn weg in gevonden denk ik. Voor INTEL 850 Garibaldi boardje kon ik geen XP drivers voor vinden :(

Een BIOS flash kan ook wonderen doen maar dat doe je dan wel op eigen risico.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:28
Kijk eens of je na het spelen in Windows nog weinig geheugen over hebt.
Verder zou ik gewoon eens precies dezelfde instellingen en drivers etcetera gebruiken als je vriend heeft, dus zelfde resolutie enzovoort en dan vergelijken.
Om van de 30 fps af te komen in Vice City kan je de frame limiter uitzetten, maar dan heb je meer kans op textures die te laat laden.

The devil is in the details.

• Exar
  • Laatst online: 06-02 23:20
WiNlUx: een paar maanden geleden heb ik mijn geheugen vehoogd van 256mb naar 512 en dat scheelt echt een stuk met winXP!
Ik kan nu zelfs taskswitchen uit zware games als C&C Generals en dat gebeurd in een seconde, dat was met 256mb wel anders... ;)
Ik heb trouwens bijna hetzelfde systeem als jij, dus ik denk dat mijn bevinding je zeker kan helpen beslissen:
P4-2Ghz
256mb DDR --> 512mb DDR
GeForce3 ti200 64mb

Ik gebruik overigens altijd alleen de laatste WHQL Detonator driver, nu is dat 40.72 (44.03 is alleen WHQL voor de FX kaarten!)...

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:37

Ryceck

Constants and Variables

Hmmzz... IK heb zelf het volgende systeempie
-P4 1,7ghz
-256mb DDR >> 768mb DDR
-ATi radeon 9700PRO

Nu is dit op dit moment niet te vergelijken omdat mijn VID-card ietwat beter is maar ik moet wel zeggen dat de overstap van 256 naar 768 een wereld van verschil was.

Windows werd sneller, taskswitchen ging sneller, games gaan sneller, en alles ook gelijk stabieler (vreemd genoeg :? )
Een memory upgrade kan dus heel veel verschil maken jah.

(ow en mijn eerder configuratie was een GF2MX200 met 256mb... het gaat nu toch wel een keertje of 50 beter)

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
WiNlUx schreef op 24 May 2003 @ 13:05:
[...]

voor intel chipsets is het een must om de 'intel chipset installation utility' te installeren (support.intel.com) en de application Accelerator (zelfde site)

A wise man's life is based around fuck you

• WiNlUx
MaRc0 schreef op 24 mei 2003 @ 13:10:
Kijk eens of je na het spelen in Windows nog weinig geheugen over hebt.
Verder zou ik gewoon eens precies dezelfde instellingen en drivers etcetera gebruiken als je vriend heeft, dus zelfde resolutie enzovoort en dan vergelijken.
Om van de 30 fps af te komen in Vice City kan je de frame limiter uitzetten, maar dan heb je meer kans op textures die te laat laden.
Ik heb dan iets van 80 mb over. Als ik een zware game zoals Return To Castle Wolfenstein (multiplayer) afsluit, dan wordt Windows XP super traag. Menutjes duurt halve seconde voor ze open gaan. Mijn bureaublad wordt heel langzaam opgebouwd, programma's worden traag geladen. Na een reboot is alles weer goed. Verder vind ik dat XP nog niet eens zo vlot vind draaien. Duurt lang met opstarten. Ik zie dan wel 8 of 9 keer dat blauwe blakje voorbij komen terwijl bij het systeem van die maat van mij maar minstens 3 of 4 keer is. Wat kost tegenwoordig een reepje 256 mb RIMM geheugen (PC 800) voor op een socket 423 MOBO-tje?

• WiNlUx
Nobody? :D

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ja, je vertelt gewoon precies de dingen die je hebt als je zit te swappen, geheugen vol.
De prijs voor meer geheugen vind je op www.tweakers.net/pricewatch, je zult er geen spijt van hebben gok ik ;)

🌞🍃

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:35

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

system registry cleanen :? works for me

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Verwijderd

Planetside heeft 512 minimaal nodig, dus een upgrade kan hier zeker niet kwaad ^^.
Pagina: 1