Toon posts:

[FP | GOT] Banner Idee

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik was net op de FP en kwam weer eens een grote Windows-banner tegen.
Nu zie ik op de FP ook allemaal 'powered by ads' zoals voor AMD, en Dane-Elec.

Aangezien Got en Tweakers.net allemaal op GNU/Linux | FreeBSD draaien, en dat vrij succesvol lijkt (250dagen uptime), stel ik voor dat GoT hun steun mag betuigen aan de vele duizenden programmeurs die hun tijd in dit soort FSF steken.

Ik zou het graag zien -aangezien vele Linux distros het al moeilijk hebben, en dus weinig geld- dat T.net ook een GRATIS banner voor bv Debian of Apache in de banner-circulatie zet. Dan worden we niet altijd gebrainwashed met advertenties van grote bedrijven die daar het geld voor hebben, en dat zij ook op deze manier hun 'respect' uiten voor de gratis software die ze gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2003 12:50 . Reden: hoeft er dus niet permanent te staan maar af en toe zou wel leuk zijn (banner) ]

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Volgens mij kan tweakers.net niet zelf bepalen welke banners er te zien zijn. Dat komt van webads af.

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Pizzaman schreef op 24 mei 2003 @ 12:48:
Volgens mij kan tweakers.net niet zelf bepalen welke banners er te zien zijn. Dat komt van webads af.
Waar een wil is, is een weg natuurlijk. En een extra plek voor een banner is zo te maken...

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Pizzaman schreef op 24 May 2003 @ 12:48:
T.net heeft ook zijn eigen ad-server draaien, en daar zitten ook banners tussen van de PWM en exchange-banners. Die worden afgewisseld met de banners van WebAds :). Het idee van * Robin vind ik iig niet verkeerd. Daar kan * Daniel wel wat meer over zeggen :P.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-03 20:28

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Verwijderd schreef op 24 May 2003 @ 12:47:
een GRATIS banner voor bv Debian of Apache in de banner-circulatie zet..
Debian zowiezo niet, waarom niet; zie maar een paar posts van mij in NOS of vraag een diehard NOSser ;)

Apache heeft ook echt geen reclame nodig volgens mij. En verder is het imho niet nodig om reclame te maken voor het OS waar je op draait, dat kun je beter doen door die 250 dagen uptime. Dan gaan mensen wel kijken wat je draait en maak je dus ook reclame ;)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Reclame draai je niet uit respect maar om geld mee te verdienen. Tweakers.net moet objectief blijven, en het zou dus fout zijn om dingen gratis te gaan promoten.

Professioneel Hyves-weigeraar

Verwijderd

Topicstarter
Wouter Tinus schreef op 24 May 2003 @ 13:59:
Reclame draai je niet uit respect maar om geld mee te verdienen. Tweakers.net moet objectief blijven, en het zou dus fout zijn om dingen gratis te gaan promoten.
Hoe wil je objectief zijn door alleen betaalde promotie te tonen? Dat is net zoiets als een journalist die alleen schrijft over bedrijven waarvoor hij zelf betaalt krijgt.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op 24 mei 2003 @ 14:35:
Hoe wil je objectief zijn door alleen betaalde promotie te tonen? Dat is net zoiets als een journalist die alleen schrijft over bedrijven waarvoor hij zelf betaalt krijgt.
Nee, jij mist een stap.

Wouter bepaald grotendeels het nieuws (samen met anderen natuurlijk) en krijgt betaald door Daniel.
Daniel bepaalt niet het nieuws, maar zorgt er juist voor dat er geld binnenkomt om Wouter te kunnen betalen.

Andersom geldt het denk ik ook wel, waarom zou je niet objectief zijn als je gratis promotie zou doen.

Ik ben het echter met Kees eens, we draaien niet op debian dus dat is al een reden daar (en voor alle andere distro's die niet slackware zijn) geen reclame voor te maken. Apache _is_ al de meest populaire webserver en mysql al de meest populaire website-database, dus die hebben het ook niet echt nodig. :)

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-02 13:07
Verwijderd schreef op 24 May 2003 @ 14:35:
[...]

Je snapt het geloof ik niet, T.net heeft banners omdat ze daar geld voor krijgen, niet omdat ze de bedrijven van de betreffende banners steunen :)
Als ze dus gratis banners zouden gebruiken voor bepaalde software of bedrijven zouden ze die dus wel steunen, dat zou niet objectief zijn.

Een "powered by Slackware" ad onderaan T.net zou dus wel mogelijk zijn, ware het niet dat die banners daar o.a. staan uit erkentelijkheid en omdat ze T.net flink sponsoren terwijl Slackware gratis door iedereen te downloaden is.
Dit neemt natuurlijk niet weg dat je er best bij zou kunnen vermelden op welke software T.net draait :)

[ Voor 23% gewijzigd door Azrael op 24-05-2003 14:48 ]

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

ACM schreef op 24 May 2003 @ 14:41:
Andersom geldt het denk ik ook wel, waarom zou je niet objectief zijn als je gratis promotie zou doen.
Heel simpel. Nieuws schrijf je omdat het nieuws is, reclame toon je omdat ervoor betaald wordt. Dat zijn legitieme redenen om een bedrijf/product onder de aandacht te brengen. In beide gevallen wordt namelijk niet door T.net gezegd dat iets goed/beter is. Maar zodra T.net belangeloos banners voor open source software gaat tonen dan zijn we gewoon doelbewust het gebruik ervan aan het promoten, en dus een eigen mening aan het uitdragen: wij vinden dit goed (en de concurrentie van IBM, Microsoft, Sun, etc. niet/minder goed, want die promoten we lekker niet gratis).

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:48

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Aangezien Got en Tweakers.net allemaal op GNU/Linux | FreeBSD draaien, en dat vrij succesvol lijkt (250dagen uptime), stel ik voor dat GoT hun steun mag betuigen aan de vele duizenden programmeurs die hun tijd in dit soort FSF steken.
De meeste tweakers, zijn van het feit, dat Artemis en Alicia al meer dan 250 dagen draaien :), op de hoogte. Ook wordt er al veel aandacht geschonken aan de diverse soft- en hardware op deze pagina. Promotie (reclame) genoeg mijns inziens.
Software

Alle servers draaien Slackware Linux met een recente 2.4 kernel. Als webserver wordt gebruik gemaakt van Boa en Apache. Boa is een zeer snelle single-tasking webserver die wordt ingezet voor het serveren van statische files zoals GIFjes en javascripts.Apache dient hoofdzakelijk voor het serveren van dynamische content. Tweakers.net is geprogd in de scripttaal PHP en gebruikt als database backend MySQL 3.23 met InnoDB support. InnoDB wordt gebruikt voor de tabellen die baat hebben bij row-level locking en versioning. Een voorbeeld hiervan is de messages-tabel van het forum, die veel gelijktijdige lees en schrijf queries krijgt te verwerken. De overige tabellen zijn van het standaard MyISAM-type. De webservers worden geloadbalanced door twee redundant opgestelde One4Net B-100 loadbalancers.
Ik zou het graag zien -aangezien vele Linux distros het al moeilijk hebben, en dus weinig geld- dat T.net ook een GRATIS banner voor bv Debian of Apache in de banner-circulatie zet. Dan worden we niet altijd gebrainwashed met advertenties van grote bedrijven die daar het geld voor hebben, en dat zij ook op deze manier hun 'respect' uiten voor de gratis software die ze gebruiken.
Ten eerste imho heeft tweakers.net de advertentie-ruimte op de Front Page hard nodig om dit website en al de kosten, apparatuur, nieuwsposters, crew, etc te kunnen betalen.
Ten tweede heeft Wouter Tinus een heel goed punt Afbeeldingslocatie: http://www.click-smilie.de/sammlung/spezial/jasons_smilie/thumbsup.gif Op het moment dat tweakers.net geen duidelijk verschil maakt tussen enerzijds reclame en anderzijds nieuws daalt, mijns inziens, automatisch de objectiviteit van tweakers.net. Dit werkt naar beide zijden, geen promotie in de ads en geen reclame in het nieuws.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Wouter Tinus schreef op 24 mei 2003 @ 15:03:
Maar zodra T.net belangeloos banners voor open source software gaat tonen dan zijn we gewoon doelbewust het gebruik ervan aan het promoten, en dus een eigen mening aan het uitdragen: wij vinden dit goed (en de concurrentie van IBM, Microsoft, Sun, etc. niet/minder goed, want die promoten we lekker niet gratis).
Ja, op het moment dat er 'Tweakers.net gebruikt slackware linux, download het zelf ook' komt te staan, dan zijn we wellicht fout :)

Maar of er nou gratis banners voor slackware boven ons nieuws staan of niet, dat maakt voor jou en de collega nieuwsposters natuurlijk geen bal uit :)
Net zo goed niet dat het je uitmaakt of er een banner van MS boven linux nieuws staat enzo ;)

[ Voor 14% gewijzigd door ACM op 24-05-2003 16:37 ]

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op het eerste gezicht maakt het niets uit, maar als de ene banner er staat omdat iemand ervoor heeft betaalt en een andere omdat "we" iets "persoonlijk" goed vinden, dus als we het ene bedrijf zoveel mogelijk leegmelken terwijl we het andere gratis steunen, neem je als organisatie een standpunt in, en dat maakt mij dus wel een bal uit.

Pagina: 1