tv-out icm 2 videokaarten vraagje

Pagina: 1
Acties:

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
we hebben hier een servertje, waar we ook films op kijken in de huiskamer. Er zit een TNT2 met tvout in. Het irritante is alleen dat als je tv out aan zet het beeldscherm uit gaat.

Nou zat ik te denken, kan ik er een pci videokaart bijzetten, en dan in windows 2000 het beeld "clonen". Dan sluit ik de monitor op de pci kaart aan.

Als ik dan de TV-out activeer, gaat dan alles goed? Dus dat ik op de tv in de woonkamer via de TNT2 en op de monitor bij de pc via de pci kaart allebij dezelfde beelden zie? ik heb geen ervaring met multi monitor setups, dus ik wil even checken of dit zonder problemen kan werken.

specs

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:52
Zover ik kan nagaan zal dit gewoon werken.
Je gebruikt de PCI videokaart dan als primaire kaart en de tweede kaart als kloon nog slechts voor zijn video-uitgang - lijkt me geen probleem.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
sweet! Tenzij het natuurlijk zou kunnen om tegelijkertijd het tv-out en het vga signaal te behouden maar dat kan met veel tvout's niet geloof ik.

specs

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:52
Alle nieuwe videokaarten kunnen beiden tegelijk aansturen - maar het lijkt me niet verstandig een dure kaart in een server te hangen als je het ook met ene PCI kaartje van een paar euro kan oplossen ;)