Waarom kan uharc niet met 2GB+ overweg.

Pagina: 1
Acties:
  • 232 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-03 15:46
Ik ben dus een backup aan het maken... van mijn data... en dat is best wel veel.. Maar als ik het per bestand apart doe zit ik net 60 mb boven mijn limiet... en als ik het allemaal samen probeer te nemen.. .wat natuurlijk veel minder tijd kost... zegt hij dat het te groot voor hem is.... ik heb nu uharc 0.4.. Weet iemand hoe ik dit kan wijzigen... ik weet niet waar het aan kan liggen....

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Welk filesystem gebruik je? Ik denk dat het een limiet is van je FS.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Waarom kan uharc niet met 2GB+ overweg? <-- zet die extra vragen maar gewoon hier neer :+

FAT heeft gewoon een max. bestandsgrootte: zie ook http://www.microsoft.com/...en_NTFS_FAT_and_FAT32.asp

Per bestandstype of wat dan ook kan inderdaad helpen om onder de 2 GB te blijven.

Maar je kan met uharc toch ook over verschillende bestanden spannen?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• dj_tjerk
LOL... ik kon mijn eigen niet vinden.... Maar ik dacht dus dat als ik alle bestanden bij elkaar doe.. hij misschien beter kon rippen... tenminste ... de compresie rate (of zo... dat ding met die procenten)... Kan uharc dan niet "herschrijven" naar een Fat32 toepassing (of NTFS... ?????) ... of die limiet omzeilen (en dus bestanden groter dan 2GB rippen). Btw... wat is spannen.... Oeh.. nog een vraagje :P ... Uharc 0.5 is niet public... maar hoe kunnen ze de compressie rate dan testen.... ?

[ Voor 4% gewijzigd door dj_tjerk op 24-05-2003 21:50 ]

• blackd
  • Niet online
D.J. Tjerk schreef op 24 May 2003 @ 21:48:
Kan uharc dan niet "herschrijven" naar een Fat32 toepassing...
Euh, dat is niet nodig.
of die limiet omzeilen (en dus bestanden groter dan 2GB rippen).
Limiet omzeilen kan niet, je filesystem kan gewoon niet meer aan. Ander filesystem gebruiken dus. Bijvoorbeeld FAT32 zoals ook uitgelegd is in dat linkje van F_J_K, die kan namelijk 4 GB aan. Even dat documentje lezen dus.
Btw... wat is spannen....
Kijk eens in de help van dat programma :?

• dj_tjerk
hoezo.. mijn filesysteem kan dat niet aan.. ik heb *piep* NTFS.... Maar dat uharc werkt in DOS-promt... :? kan ik dat dan niet ff veranderen :S... met een gui versie werkt het btw ook niet.. die zorgt er gewoon voor dat de dos promt "invisible" gebruikt wordt... dus precies hetzelfde als gewoon...:r

[ Voor 64% gewijzigd door dj_tjerk op 25-05-2003 00:24 ]

• blackd
  • Niet online
D.J. Tjerk schreef op 25 May 2003 @ 00:21:
hoezo.. mijn filesysteem kan dat niet aan.. ik heb *piep* NTFS....
Net zei je nog FAT?
Waarom kan uharc niet met 2GB+ overweg?
:?

• dj_tjerk
nu begin ik het al helemaal vreemd te vinden... het blijkt dat uharc v0.2 wel met archives groter dan 2GB overweg kan... MAAR die kan weer niet met lange bestandsnamen overweg.... Tja... die ~ zijn ook niet alles.... ik vind het wel vreemd.. wat is er nou anders in 0.2....en ja.. DOS is fat (toch??)

[ Voor 5% gewijzigd door dj_tjerk op 25-05-2003 00:36 ]

• dj_tjerk
hier wat screens.... Ik heb het ff uitgetest op thesims (aangezien die nogal lange bestandsnamen heeft... die staat bij mij in E:\The Sims). Mijn data staat in Z:\
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Uharc04.JPG
pff... voor dat de sims rippen moest ik weer alles kopieren naar Z:\... zonder de map de sims... dus eigenlijk de subfolders van de sims in Z:\ hij deed het niet ... hij zei nothing to do... en met Z:\ deed ie het.... weird...
Dis de foutmelding die ik krijg bij het rippen van E:\The Sims\*.*:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/foutmelding.JPG

En dit is uharc 0.2

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Uharc02.JPG

[ Voor 9% gewijzigd door dj_tjerk op 25-05-2003 01:02 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

DOS zelf kan standaard alleen overwerg met verschillende FAT vormen ja. DOS7 ook FAT32 (maar zie dus mijn link). Maar in een NT/2k/XP commandprompt werk je niet met DOS maar met de commandprompt - als je die gebruikt.

A zal inderdaad voor oude applicaties een 16 bit virtual machine gebruikt worden (NTVDM, NT Virtual DOS Machine). Maar ik geloof dat uharc geen 16bit app (neem wel de NT versie ipv de DOS versie natuurlijk) is en het kan natuurlijk ook in de applicatie zelf zitten ingebakken.

Spannen: een enkel archief over verschillende bestanden of diskettes heen verspreiden. uharc ondersteund dat niet in versie 2:
What will UHARC support in future versions:
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- improved compression algorithm
- Win95 long filenames and extended attributes
- creation of multi-volume archives
Versie 4 heb ik hier niet, maar kijk even naar de switches in de handleiding :)

offtopic:
Zo schrijven met die puntjes de hele tijd leest niet echt makkelijker eigenlijk. 'Gewone' zinnen en paragrafen leest wat mij betreft beter ;)

edit:

Ah, blijkbaar wordt het dus inderdaad niet ondersteund door uharc zelf. Wordt het dus toch echt spannen, met de hand verdelen in verschillende brokken of een ander compressietool gebruiken...
(en tandenpoetsen voor op versturen drukken is niet handig :D

[ Voor 12% gewijzigd door F_J_K op 25-05-2003 01:13 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• dj_tjerk
DOS zelf kan standaard alleen overwerg met verschillende FAT vormen ja. DOS7 ook FAT32 (maar zie dus mijn link). Maar in een NT/2k/XP commandprompt werk je niet met DOS maar met de commandprompt - als je die gebruikt.

A zal inderdaad voor oude applicaties een 16 bit virtual machine gebruikt worden (NTVDM, NT Virtual DOS Machine). Maar ik geloof dat uharc geen 16bit app (neem wel de NT versie ipv de DOS versie natuurlijk) is en het kan natuurlijk ook in de applicatie zelf zitten ingebakken.
Dus... wat moet ik nu doen?? :? (ik ben een beetje een dos n00b denk ik)..
En waarom kan uharc 0.2 wel met archieven groter dan 2GB overweg en uharc 0.4 niet?? En wat bedoel je met ingebakken in de applicatie.. en met de NT versie?? :? Maar zou ik met niet spannen.. dus met alle bestanden apart betere... of gelijke... of slechtere compressie ratio krijgen?? Als ik span.. denk ik dat hij meer bestanden heeft om te vergelijken...

[ Voor 28% gewijzigd door dj_tjerk op 25-05-2003 17:53 ]

• dj_tjerk
Woei..... ik ben zelfs op legale(!!!) wijze aan de commerciele versie gekomen.. versie 2.1... (zat inbegrepen bij WinUHA) Die zal wel (precies) hetzelfde zijn.. want er staat dezelfde datum boven als bij 0.4.... maar ook deze ondersteund dus geen archieven groter dan 2GB :'( Is er niet iemand met een oplossing??? En wat is DR-DOS... is dat een betere versie.. die kwam ik tegen bij partitionmagic....heeft DR-DOS ook een 2GB grens??

[ Voor 22% gewijzigd door dj_tjerk op 25-05-2003 18:22 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Compressieratio zal _iets_ kunnen schelen als je het in brokken van bijv. 1GB doet ipv. 1 brok van pak-em-beet 3GB. Maar dat zal (totaal afhankelijk van de soort bestanden) misschien 10-50MB schelen op 3GB. Kortom: totaal de moeite van het omzeilen niet waard.

Ingebakken: ik bedoel dat er misschien in het programma zelf een fout (of juist betere controle) zit zodat er max. 2GB kan worden geschreven. DR-DOS: Digital Research DOS ([google=dr-dos]), een 'concurent' van MicroSoft DOS (MS-DOS). De DOS versie heeft (kort door de bocht) helemaal niets te maken met de max. bestandsgrootte, het gaat hier om aan de ene kant het bestandssysteem en aan de andere kant hoe het programma zelf is.

uharc is er in een DOS en een NT versie, als het nu niet het geval is zou je de NT versie kunnen proberen (die moet je dus ook vanuit Windows NT / 2000 / XP / 2003 draaien, vanaf een DOS diskette of Windows9x gaat dat niet).

Maar zoals gezegd: het lijkt me heel verstandig om of een andere manier van backuppen te gebruiken, of het in partjes van bijv. 1 GB op te splitsen. Maakt hoogstwaarschijnlijk amper uit in grootte en is makkelijker en zekerder in gebruik :)

• dj_tjerk
mmz... ik heb het ff getest met uharc op die ut2003server... (tja.... ik houd alles liever klein)... en daar kwam uit dat de versie met alles kleiner was.. en die met de bestanden apart dus groter... Dus...(ach.. het scheelt zo'n 1 kb... :?) maar... waar kan ik dan zo'n NT versie vinden.... Is dat die versie van uharcd.exe .... die kan ten eerste OOK niet met archieven groter dan 2GB overweg... EN hij kan niet overweg met lange bestandsnamen |:( .... Maar als het allemaal samen rippen niet lukt... wat volgens mij het kleinste bestand oplevert....(vooral met uharc... volgens mij met winace niet... daar wordt het kleiner als je het per bestandstype doet) ... is dus alles samennemen... maar hoe krijg ik dat nou voor elkaar... Er is dus geen mogelijkheid om de grens van 2GB weg te halen???

[ Voor 45% gewijzigd door dj_tjerk op 26-05-2003 22:18 ]

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:40
Dat UHARC geen archives groter dan 2gb aan kan staat dus ook wel in de handleiding. Aangezien er bijstaat "current version can't handle archives with more than 2 GB total unpacked size." geef ik je een grote kans dat 0.5 het wel gaat kunnen. (Deze komt binnenkort uit)

Als je zo graag er één archive van wil maken zou ik WinAce gebruiken, die heeft namelijk deze beperking niet en ook best een aardig resultaat met inpakken.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• dj_tjerk
mmz... ik dacht dat 0.5 niet public was??
Pagina: 1