Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

hele korte IDE rounded cables

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of er ergens hele korte IDE rounded cables (ata 100/133) te verkrijgen zijn? Zo ongeveer 10 cm in lengte is wel voldoende.

Ik heb een window in mijn kast en het ziet er nu echt als een rommeltje uit, tis een miditower dus echt veel ruimte heb ik nu ook weer niet om het overtollige op te bergen.

Lekker weer, dit moest in Casemodding & Electronica :/

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2003 10:52 ]

Verwijderd

10 cm??? Hoe wou je dat doen??
Ik denk ook niet dat je echt gaat slagen... Pricewatch levert niet veel op!

• SLipEdd
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-06-2022

SLipEdd

hoi

10cm korte IDE kabels zijn echt niet te koop.
Ze zult 'gewone' lengte moeten kopen en zelf inkorten.
daar zijn genoeg guides over.
Suc6 :)

P.S. Omdat ik in zo'n goeie bui ben krijg je gelijk een link van me O-)
Ik heb het ook gedaan met me FDD-kabel en werkt goed moet ik zeggen :P

[ Voor 49% gewijzigd door SLipEdd op 24-05-2003 11:03 ]

edwindijkstra.nl

Verwijderd

Topicstarter
TïáR_PíTä87 schreef op 24 May 2003 @ 10:56:
10cm korte IDE kabels zijn echt niet te koop.
Ze zult 'gewone' lengte moeten kopen en zelf inkorten.
daar zijn genoeg guides over.
Suc6 :)

P.S. Omdat ik in zo'n goeie bui ben krijg je gelijk een link van me O-)
Ik heb het ook gedaan met me FDD-kabel en werkt goed moet ik zeggen :P
De kabels die ik heb zijn rounded, geplastificeerd, koperen omhulsen eromheen, daar ga ik echt niet mee lopen snijden :D
Heb ze liever kant en klaar ;)

• SLipEdd
  • Laatst online: 10-06-2022

SLipEdd

hoi

Verwijderd schreef op 24 May 2003 @ 11:51:
[...]

De kabels die ik heb zijn rounded, geplastificeerd, koperen omhulsen eromheen, daar ga ik echt niet mee lopen snijden :D
Heb ze liever kant en klaar ;)
dat gaat dan echt niet lukken, of je moet apart kabels laten maken (DUUR 8)7 )
je kunt ook gewoon een standaard flatkable gebruiken en die rounden met hetzelfde spul. tis maar een idee ;)

edwindijkstra.nl

Verwijderd

Je kunt die kabels zelf maken, alle onderdelen zijn verkrijgbaar in een elektrowinkel.

Even een opmerking toch: bestaat er geen minimum lengte voor flatcables bij zo'n hoge frequentie net zoals een minimumlengte voor UTP (kdacht 30cm? ) ?

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:03
ik heb gewoon een rounded cable gehalveerd, ik had maar een 15cm nodig voor mijn cd-rom

hierdoor hou je dus wel een 40polige kabel over, tenminste dat denk ik want hoger dan ata-33 is niet mogelijk(maar dat boeit niet voor een cd-rom)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Er zijn bijv. wel Vantec rounded cables van 10 inch ~ 25 cm. Oa. verkrijgbaar bij www.space-promotion.nl

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:00
ik kan je zeggen dat ik 't niet aanraad om zelf kabels in te korten...
zeker die 80-polige HDD kabels; dit omdat je dus eerst de connector met die tandjes eraf moet halen en er weer op moet zetten..
heb zelf een keer zo'n 80-polige connector eraf gehaald en daarna weer proberen trug te zetten in de originele gaatjes...
dacht dat alles goed zat, maar bij 't aanzetten van de pc, werd de HDD niet meer herkend, of althans verkeerd, dus was die kabel officieel niet meer bruikbaar als HDD-kabel.
je kan wel gewoon de kabels rounden (80-polig opsnijden in 10 dunne reepjes van 8 ) met kabelhouders die je eromheen kan draaien, en daarna de te lange kabel wegwerken in die holtes bij je FDD-bays enzo..

offtopic:
misschien kan ik em nog gebruiken om ledjes of fans mee te voeden.. :P
met die wat dikkere FDD-kabels lukt 't nog best goed; kabel wordt niet eens warm.

[ Voor 17% gewijzigd door NewbieNeo op 24-05-2003 23:20 ]

Verwijderd

Hebben IDE kabels geen minimum lengte nodig om aan specificaties te voldoen?

Indien niet, snij gewoon de lange helft af van een gewone IDE kabel, dan hou je een stukje van ~15cm over. Ik snij steeds de korte helft eraf, omdat ik dacht dat een IDE kabel minimum 20cm (+-) moest zijn. Dat werkt prima...

Verwijderd

DOC --> CME

Verwijderd

Het zou toch wel een vet idee zijn om die dingen bij een electro shop te laten maken. Het scheelt je misschien niet meteen geld, maar denk er es over na hoe clean je case eruit gaat zien met perfect passende IDE's?

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-10 14:57

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Pak gewoon het korte stuk van een rounded kabel is ~ 10 cm. Let op je moet wel ff een verbindinkie aanpassen. Heb dit zelf ook gedaan. Suc6

Verwijderd

met een elastiekje een flat of rounded cable 'opklappen' ziet er ook wel netjes uit. dus zeg maar zo:
code:
1
2
3
4
5
6
 |
 |
.||.
 ||
  |
  |

Verwijderd

ik weet iemand die heeft een 10 cm flatcabel. Daar kan ik midden juni ofzo wel voor je aankomen denk ik. Dan zou je 'm alleen zelf nog ff moeten rounden. Als je interesse heb hoor ik het wel.

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

waarom neem je niet gewoon een flatcable, en knipt die af en zet er een nieuwe connector op? daarna de kabels rond maken met mesh en klaar.

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:45
Verwijderd schreef op 24 May 2003 @ 11:58:
Je kunt die kabels zelf maken, alle onderdelen zijn verkrijgbaar in een elektrowinkel.

Even een opmerking toch: bestaat er geen minimum lengte voor flatcables bij zo'n hoge frequentie net zoals een minimumlengte voor UTP (kdacht 30cm? ) ?
Ik heb een UTP kabeltje van 10 cm, van mn lan poort naar mn router op mn case :P

edit: typo

[ Voor 4% gewijzigd door SyS_ErroR op 25-05-2003 12:07 ]

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik heb hier wel 2 11cm lange SCSI kabels, ze bestaan waarschijnlijk ook wel in IDE versie, maar of er ook rounded versies van zijn betwijfel ik.
Ik heb ze destijds uit een oude 486 server getrokken, dus ik weet niet of het ook goed gaat met hoge snelheden.

Zelf krimpen en rounden (+ cablemesh er om heen) zal bij 40 aders wel goed gaan, maar of het bij 80 aders nog goed gaat betwijfel ik.

Ik ben zelf niet zo'n fan van rounded cables eigenlijk, lijkt mij te storingsgevoelig (overspraak).

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• snooze
  • Laatst online: 27-07 16:28

snooze

kinda busy atm.

kun je niet "het korte eind" van een 3 connector kabel gebruiken en het lange stuk eraf knippen ik weet niet of de IDE Controller hiermee problemen krijgt maar het valt te proberen

edit: spuit 11 |:(

[ Voor 10% gewijzigd door snooze op 25-05-2003 15:42 ]

weet iemand nog een leuke signature?

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Zoals eerder gezegd, kan dus wel snooze, ik heb het hier gedaan. Wel ff pinnetje aanpassen...

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Pinnetje aanpassen :?
Waar is dat voor en hoe doe je dat??

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

Verwijderd

Ehm... misschien een 20/30cm kopen en die dan dubbelvouwen en dat aan elkaar plakken? Heb ik ook wel eens gedaan in een desktopkast, werkt goed :)

Verwijderd

Beun_de_Haas schreef op 25 mei 2003 @ 15:47:
Zoals eerder gezegd, kan dus wel snooze, ik heb het hier gedaan. Wel ff pinnetje aanpassen...
Welk pinnetje bedoel je dan... :?

Ik heb v/d week ook 2 x 80 aderige IDE kabels gemod.

Bij de 1e heb ik de middelste connector er af gesloopt omdat ik die toch niet gebruik en ik nu de kabel mooier op kan vouwen. B)
Bij de 2e heb ik alleen het stuk tussen de zwarte en grijze connector gebruikt.
Nu heb ik dus een mooi klein IDE kabeltje... :9

Werkt prima... :Y)

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Check je rounded kables maar eens goed dan zie je dat er aan 1 zijde 1 van de draadjes wel bevestigd is met het betreffende contactpinnetje en bij de andere niet... Vage zin, maar het is simpel gewoon ff goed kijken ;)

[edit] lees dit draadje anders ff:

[rml][ CM] verwijderen ijzeren pennetjes in IDE kabel[/rml]

[ Voor 19% gewijzigd door Beun_de_Haas op 26-05-2003 20:19 ]

• The Conman
  • Laatst online: 15-11 15:23
in Toshiba desktop's zitten IDE-kabels van 10CM, maar niet rounded. Misschien als je ergens een kapotte toshiba kan bemachtigen?

Verwijderd

Beun_de_Haas schreef op 26 May 2003 @ 20:16:
Check je rounded kables maar eens goed dan zie je dat er aan 1 zijde 1 van de draadjes wel bevestigd is met het betreffende contactpinnetje en bij de andere niet... Vage zin, maar het is simpel gewoon ff goed kijken ;)

[edit] lees dit draadje anders ff:

[rml][ CM] verwijderen ijzeren pennetjes in IDE kabel[/rml]
Hmm, ik heb geen rouded kabels maar ik zie dat ik dan nu dus op ata33 zou kunnen zitten. :X
Toch maar es ff nakijken... :P

thnx.

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

connected

tja daarnet deed ie nog :P

er zitten normaal 3 connectors aan waarvan 2 dicht bij elkaar, dus haal gewoon een 45cm kabel en knip/snijd de kabel door onder de middelste connector dan houd je een klein kabeltje over (k heb er hier een van 12 cm)
Pagina: 1