Zyxel 642R-13 router forward niet goed?

Pagina: 1
Acties:

• Zoetjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-01-2024
Ik heb het idee dat de router waar ik nu mee aan het werk ben een beetje de weg kwijt is (sommige pakketjes eigenlijk :P)... Het gaat om een Zyxel 642R-13 ADSL-over-ISDN Router.

Één van de opties van dat ding zou moeten zijn "SUA Server Setup", wat gewoon neer komt op port-forwarding van een poort naar een ander IP. Dit lukt voor alle poorten waarmee ik tot nu toe getest heb.... ALLE.. maar niet voor poortje 25.. En toevallig staat er dus net een SMTP-server achter die router... MX-record staat goed.. maarja, er kwam dus geen mail binnen.

o Telnetten op poort 25 op t lokale netwerk is geen probleem
o Telnetten vanaf extern op poortje 25 komt niet aan (netwerk monitor van deze 2K server) geeft ook geen enkel paketje weer bestemd voor poortje 25...
o Tis geen firewall probleem op de server
o Zijn tijdelijk ook geen Filter Sets opgegeven op de router (maar heb het idee dat de router deze sowieso ook negeerd)
o Firmware versie is de enige beschikbare (2.50 AL)

Iemand eeeenig idee wat dit kan zijn?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:54

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

is volgens mij vaker langs gekomen, heeft je isp je port 25 niet geblokt?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• mph_rbi
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

mph_rbi

dus ...

Ik ken het probleem, maar dan met de 650R-33 (nieuw model). Upload nogmaals de firmware. Geef het apparaat een factory-reset en waarschijnlijk is het dan opgelost. (tot 3 keer meegemaakt)

dus ...

• Zoetjuh
Okee, als het aan de provider ligt dan heb ik nog meer een hekel aan ze, maargoed, ik ga geen namen noemen etc etc :)

Dat firmware verhaal zat ik ook aan te denken.. Grootste probleem, ik kan op geen enkele ftp van Zyxel een firmware vinden voor dit model... Maar het is dus inderdaad een buggy router? :(

• mph_rbi
  • Niet online

mph_rbi

dus ...

ftp://ftp.zyxel.com/P650R-13/firmware/

niet al te moeilijk toch ?! :-)

Het is niet alleen een kwaal van die 650R-13, maar van de complete 650R range. Geweldige routers though, alleen dit is erg lastig.

Enige wat je hoeft te doen is in Internet Access (4) SUA only aan te zetten en in je NAT server setup port 25 te mappen naar een interne machine. MX records heb je niets mee te maken. Probeer eens te telnetten naar port 25 (vanaf de buitenwereld). Als dat gaat en je krijgt een header te zien, is alles in orde

dus ...

• Zoetjuh
Thanks, maar... das voor de jouwe... check maar eens: ftp://ftp.zyxel.com/p642r-13/firmware/

Leeg...... :S

PS, ik heb dus ook getelnet op poort 25 (zie eerste post). Vanaf buitenwereld connect die niet.. vanaf intern wel... Verder kan ik in die SUA Server Setup alles gewoon forwarden zonder enkel probleem dus

[ Voor 60% gewijzigd door Zoetjuh op 24-05-2003 01:30 ]

• mph_rbi
  • Niet online

mph_rbi

dus ...

oh shit .. een 642! damn.. :-) . had ik me daar even vergist. Hiervan weet ik niet of er uberhaubt ooit een nieuwe firmware versie is gereleased. Je zou kunnen proberen om support@valadis.nl te mailen hierover. Dat is de importeur van zyxel. Heb je je settings ook al eens op factory default gezet?

dus ...

• Zoetjuh
Factory defaults nog niet geprobeerd.. Maar denk je dat dat ook werkt zonder opnieuw te flashen? Want het lijkt me toch meer dan een config-probleem.. Hmmm.. nouja, misschien heb je wel gelijk en is het een corrupte config ofzo.. Alhoewel, ik heb daana nog andere poorten getracht te forwarden en dat ging goed...

Denk dat het inderdaad maar eens mailen wordt. Thanks!

• mph_rbi
  • Niet online

mph_rbi

dus ...

de routers die ik gebruiktte, had ik geflashed met DEZELFDE firmware als er al in zat. Hierna werkte alles perfect. Blijkbaar enorm veel crc errors tijdens uploaden. Slechte zaak. Misschien dat je Valadis maar eens moet vragen naar die firmware.
Het zou ook kunnen dat je ISP je geblokkeerd heeft wegens open-relay oid.

dus ...

• Zoetjuh
Open relay is het zeeekers niet. Het is niet de eerste mailserver die ik opzet.. En ik betwijfel zelfs of ze daar wel weten wat Open Relay is ... sja.. ben een beetje geschrokken van het gebrek aan zakelijke services (aanpassingen van DNS-gegevens welke in geen enkele vorm mogelijk zijn.. Dus geen MX, C-Names etc) bij één van nederlands grotere providers welke een wereldbolletje gebruiken in hun logo (sja sorry, kon het toch niet laten)...

Maar ik heb zojuist maar een mailtje naar Valadis gestuurd... even afwachten. Thanks voor het adres btw! :)

• mph_rbi
  • Niet online

mph_rbi

dus ...

Vroeger was het een 'regel' dat ELKE router op het internet een MX record moest hebben, maar dat leek later een beetje overdone te zijn. Geen enkele ISP doet het daarom ook.
Als je zakelijk dsl wil moet je ook niet bij Pl4n3t zijn, want dat zijn gewoon particuliere lijntjes. logisch dat ze ook geen PTR's maken en al helemaal geen CNAME en MX records :-)

dus ...

• Zoetjuh
maar noem het dan geen "zakelijke" accounts die ze verkopen :) maarja, ik mag niet zeiken over ISPs enzo hier geloof ik hè :)

Ik wacht even rustig de reactie van Valadis af... maar ga nu wel me bed in.
Good night Holland
Pagina: 1