Van kabelmodem naar hub en dan naar andere pc's.

Pagina: 1
Acties:

• Outl@w
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:14
Is het mogelijk om vanaf de kabelmodem een utp kabel in de uplink van de hub te stoppen. En dan vanaf de hub weer naar de andere pc's?:?

Feyenoord!

Verwijderd

als je wilt dat je provider op bezoek komt, dan moet je dat doen ja... ;)

Nee, dat is niet mogelijk. althans, als je dat zo doet dan zal 1 pc op het internet komen en de rest niet. Waarom niet? omdat -de meeste- kabelproviders je al dan niet toelaten op het netwerk gebaseerd op het interne (unieke) MAC adres van je netwerkkaart die ja van ze gekregen hebt. Je zult voor internet deling een pc moeten hebben met twee netwerkkaarten (eentje voor uplink naar hub, andere voor internet.

• Outl@w
Dus toch maar een netwerk maken:?

Feyenoord!

Verwijderd

Je moet 1 pc als server gebruiken, of nog beter een extra pc als server...

je kan al een 486 gebruiken als server, je hoeft geeneens een hdd erin te hebben, zoals met ShareTheNet *D

Ikke gebruik hier WinRoute op een dedicated server, en dat werkt echt perfect :9~

Als je nog vragen hebt zeg je het maar...

Greetz,

Jasper

Verwijderd

dit kan dus niet :)

meestal krijg je van je provider 1 IP adres
(dhcp / vast)

zodra je 1 computer hebt aangemeld bij je provider met dat ip, kunnen de andere dat ip-adres niet gebruiken.. dus je hebt te weinig ip-adressen

en ik denk niet dat je provider je snel meer ip-adressen geeft..

als je een router gebruikt (1 netwerkkaart extern, 1 intern) gebruik je maar 1 ip-adres van je provider, en intern mag je er zoveel anknopen als je zelf wilt.. (via de HUB)

let wel op dat je een masqeurading router gebruikt, anders zit je nog steeds met je ip-adressen op het internet te klooien..

Succes

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

pak een oud gebakkie 386, 486 whatever, ram er geheugen in 8mb ofzo, 2 nics en klaar (hd is niet nodig) en zet er freesco op (www.freesco.org) en het draait als een trein..

Of als je het wat leuker wilt doen maak je er een linux duoosje van met dns server etc...

IP Rocks

• Outl@w
Bedankt voor jullie reacties, ik zal eens kijken wat ik er mee kan.:)

Feyenoord!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
ik zit bij @home en ik wil ook ShareTheNet gebruiken, maar waar moet ik in hemels naam m'n CP***-a nummer invullen??? :?

Verwijderd

Op zaterdag 25 november 2000 11:59 schreef bacchus het volgende:
dit kan dus niet :)

meestal krijg je van je provider 1 IP adres
(dhcp / vast)

zodra je 1 computer hebt aangemeld bij je provider met dat ip, kunnen de andere dat ip-adres niet gebruiken.. dus je hebt te weinig ip-adressen

en ik denk niet dat je provider je snel meer ip-adressen geeft..

als je een router gebruikt (1 netwerkkaart extern, 1 intern) gebruik je maar 1 ip-adres van je provider, en intern mag je er zoveel anknopen als je zelf wilt.. (via de HUB)

let wel op dat je een masqeurading router gebruikt, anders zit je nog steeds met je ip-adressen op het internet te klooien..

Succes
Een router?

als je geld over hebt en weet hoe je zo'n ding moet configgen kan je het wel doen ja....

Greetinx

BT
Pagina: 1