Toon posts:

[plotter] weet iemand hier wat van? Fujitsu

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

heb hier al een hele tijd een oude plotter liggen, jaren geleden ook al eens op inet gezocht, maar toen niks kunnen vinden. Nu weer eens geprobeerd, en het enige wat ik kon vinden was een iets andere maar wel 1 regeltje info.

Het gaat om een Fujitsu fpg-316-101; 6 pens kleur.

Het regeltje wat ik tegenkwam melde mij dat deze (naja de 310) compatible moet zijn met een HP7475A.

Ik ben niet zo bekend met plotters, maar ze hebben iig dezelfde stepgrote.

ik heb me rot gezocht, maar niks kunnen vinden.

Ik heb trouwens wel geprobeerd een HPGL-file direct naar lpt1 (copy /b test.hpl prn) te kopieren, maar dat vond ie niet zo fijn. Hij probeerde toen in één keer door alle pennen te draaien in t caroussel, met als gevolg dat ie muurvast zat.

Alle info is welkom.

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 01:22

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Try to find a Driver for HP 7475. I use the FPG-310 with WfW 3.11 and HP7475-Driver.
mmm, er zijn dus meer mensen die met de 310 en de HP7475 de boel werkend hebben. Heb je die driver al wel gevonden en geprobeerd?

Je spreekt over vastlopen tijdens een directe HPGL stream naar lpt1: maar je zegt niets over die HP driver? Hij is overigens waarschijnlijk niet HPGL compatible, anders had dat hier wel bij gestaan denk ik. Heb je anders postscript compatibiliteit al geprobeerd?

Misschien is dit nog iets: http://download.adobe.com.../all/ppdfiles/fujitsu.exe

Overigens denk ik dat je op het forum van driverguide meer kans loopt op een goed antwoord, linkje: http://www.driverguide.com/boards/fujitsu/ en anders misschien een mailtje naar fujitsu zelf sturen?

Zaten er nog boekjes bij? Staat daar niet de instructieset in? In dat geval kun je namelijk 'redelijk eenvoudig' in plotter-taal een bestand opzetten en dat naar dat ding toesturen. Wat wil je overigens met het ding gaan doen? Echt moeilijke cad dingen uitprinten, of gewoon wat expirimenteren?

[ Voor 10% gewijzigd door hufkes op 24-05-2003 05:04 ]

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• equinoxe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
Ben deze nog nooit tegengekomen...
Misschien dat je je vraag hier eens moet stellen:
http://www.fel.fujitsu.com/home/hotline.asp?L=en
suc6

Verwijderd

Topicstarter
Tnx voor de replies;

hufkes: nee ik heb de plotter zonder boekjes of wat dan ook aan papiermateriaal een keer gekocht. De persoon waar ik hem van overnam kreeg hem ook niet aan de praat, en ik heb het geheel toen voor F10,- kunnen krijgen.

Ik heb idd naar die 7475 gezocht, maar drivers daarvoor zijn (voor mij iig) niet te vinden. Maar het kan goed zijn dat ik gewoon niet doorheb wat ik voor me heb. Ik heb er iig al een hoop geprobeerd.

Het ding aan het tekenen krijgen is niet echt belangrijk; ik wilde meer wat experimenteren idd.

equinoxe: tnx voor de link. Zal daar ook eens kijken.