Hoi,
Ik ben bezig om een siteje te maken voor mijn werk waar je naambordjes kan bestellen.
Alleen nu ben ik dus bezig in PHP. En de eerste form staat klaar.
Dit is een simpel Pull-down menuutje met 8 opties.
Nu heb ik een 2de menuutje gemaakt die moet veranderen als je de eerste veranderd.
Bij de 1ste moet je het materiaal kiezen.
En dan bij 2 moet een lijstje met modellen komen te staan.
Hoe kan ik dit makkelijk doen? En het liefst zoveel mogelijk in HTML.
Ik heb tot nu toe dit:
Gedeeltes met hoe je het moet verzenden komen later. Is de bedoeling dat er een formulier per mail word gestuurd naar de klant en me.
Maar dat is een probleem voor later. Eerst dit kleine probleem en dan later dat andere kleine probleem.
Ik heb al bij PHP.net gezocht maar daar kon ik niet echt wat vinden.
Probleem is ook een beetje dat ik geen beschikking heb over een MySQL server.
Ik ben bezig om een siteje te maken voor mijn werk waar je naambordjes kan bestellen.
Alleen nu ben ik dus bezig in PHP. En de eerste form staat klaar.
Dit is een simpel Pull-down menuutje met 8 opties.
Nu heb ik een 2de menuutje gemaakt die moet veranderen als je de eerste veranderd.
Bij de 1ste moet je het materiaal kiezen.
En dan bij 2 moet een lijstje met modellen komen te staan.
Hoe kan ik dit makkelijk doen? En het liefst zoveel mogelijk in HTML.
Ik heb tot nu toe dit:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| <FORM METHOD="post" TARGET="body" ACTION="php/pulldown.php"> <B>Materiaal: <B> <SELECT NAME="materiaal"> <OPTION NAME="materiaal" VALUE="Emaille"> Emaille </OPTION> <OPTION NAME="materiaal" VALUE="Glas"> Glas & R.V.S. </OPTION> <OPTION NAME="materiaal" VALUE="R.C.H."> R.C.H. Signs </OPTION> <OPTION NAME="materiaal" VALUE="Hout"> Hout </OPTION> <OPTION NAME="materiaal" VALUE="Primo"> Primo </OPTION> <OPTION NAME="materiaal" VALUE="Perspex"> Perspex & Gravoglas </OPTION> <OPTION NAME="materiaal" VALUE="Dieren"> Dierenpenningen </OPTION> <OPTION NAME="materiaal" VALUE="Messing"> Messing </OPTION> <OPTION NAME="materiaal" VALUE="Sport"> Sportprijsplaatjes </OPTION> <OPTION NAME="materiaal" VALUE="Scott-Ply"> Scott-ply </OPTION> </SELECT> <BR> <B>Model: <B> <SELECT NAME="model"> <OPTION NAME="model" VALUE="ModelA"> Model A </OPTION> <OPTION NAME="model" VALUE="ModelB"> Model B </OPTION> <OPTION NAME="model" VALUE="ModelC"> Model C </OPTION> </SELECT> <BR><BR><BR> <INPUT TYPE="submit" VALUE="Send"> </FORM> |
Gedeeltes met hoe je het moet verzenden komen later. Is de bedoeling dat er een formulier per mail word gestuurd naar de klant en me.
Maar dat is een probleem voor later. Eerst dit kleine probleem en dan later dat andere kleine probleem.
Ik heb al bij PHP.net gezocht maar daar kon ik niet echt wat vinden.
Probleem is ook een beetje dat ik geen beschikking heb over een MySQL server.
[ Voor 43% gewijzigd door Xavier op 24-05-2003 08:20 ]