Toon posts:

a7m266-d op 155 mhz fsb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tot een week geleden was ik zeer verguld met mijn asus a7m266-d.
Vorige week begaf echter een van mijn gemodde xp2000+ het. Geen zichtbare schade maar ja we gemod dus geen garantie :(

Nu heb ik vandaag dus 2 nieuwe gehaald, gemod en geïnstalleerd.
Had ik alleen 1 ding over het hoofd gezien. ik heb namelijk 2x een xp2600+ gehaald en die dingen draaien op een fsb van 166 mhz. (dom >:) had beter op moeten letten)

Nu heb ik dus al m'n fsb op 155 gekregen, dit overigens zonder al te veel moeite.
Nu wil alleen m'n geheugen niet verder meer.
Ik ben nu van plan binnenkort sneller geheugen te halen.
Nu zit ik echter met een vraagje:
Heeft iemand een idee hoelang dit moederbord zo'n hoge fsb kan draaien zonder de geest te geven. Zo goedkoop zijn de moederborden namelijk nu ook weer niet 8)7

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Dit ligt aan de temp van je chipset. Hier zit een AMD 762 Chip op als ik het goed heb.

Hoe hoger de FSB hoe hoger de temp van je chip en de belasting op het bord. Maar voor deze FSb zal het geen reet uitmaken. Boven de 180/190 gaat de temp lekker omhoog.

Koop eerst maar eens goeie latjes geheugen. En succes, want ik weet niet welke Voltages ze dat bord hebben meegegeven, maar straks willen je XP2600+jes niet hoger omdat het voltage te laag is en dan moet je deze allebei wegdoen of een nieuw bord kopen. ;)

Verder had je deze vraag best op kunnen zoeken

Verwijderd

Ik ging met een Chaintech 7KJD 266 tot 159 Mhz FSB met een Palomino 1800+ en hij was gewoon stabiel nix aan de hand dus gewoon goed geheugen kopen en het zal je wel lukken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2003 12:27 ]

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:14

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

ik zou niet te hoog gaan met je fsb, dit mobo heeft geen 1/5 divider dus gaat je pci op 42mhz draaien en dat vinden nou niet allen pci kaarten/hdd controllers leuk.

[specs]

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 16:27
155mhz is volgens mij uitzonderlijk hoog op dit bordje. De mpx-chipset is niet gemaakt op overklokken. Alleen de Iwill MPX2 kan best hoog komen.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II