Toon posts:

[delphi 5] and and and and vergelijkingen

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik hoest 1000 getallen op en dan wil ik weten hoeveel even getallen achter elkaar komen.

het gaat om maximaal 8 getallen van elkaar.

ik wil het doen via onderstaande 'menselijke' code

als getal1 even is en getal2 en getal3 en getal4 en getal5 en getal6 en getal7 en getal 8 dan cijfer[8]=cijfer8+1;

maar met 'and and and' geeft hij een error. hij wil maximaal maar 1 and in een verglijking hebben.

wie heeft voor mij de oplossing of een deel daarvan ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2003 23:42 ]

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Sorry, maar heb je echt zin om 8x hetzelfde op te schrijven? Wat ga je doen als je volgende keer 10x een even getal moet hebben? Of 30x? Ga je het dan nog uitschrijven?

Loops zijn juist gemaakt voor dit probleem. Schrijf dus liever een loopje die elk getal controleert, totdat jij bij je gewenste getal bent uitgekomen, of al een keer een oneven getal hebt gevonden. Telkens in de loop hoog je een 'teller' op zodat je weet hoeveel even getallen je gevonden hebt :)

Maar denk je trouwens niet dat je beter eerst eens een boek over Delphi kunt gaan lezen. Het soort syntaxfouten waar jij het over hebt, zijn simpel op te lossen door de regels te kennen van Delphi (en de meeste andere prog talen :) ). GoT is namelijk eigenlijk niet bedoeld voor zulk soort 'basisvragen' om het voor iedereen leuk te houden :)

Ik wens je veel succes met het maken van je loop ;)

Owjah, volgende keer wat relevante code erbij plaatsen kan ook geen kwaad :)

Dit topic is gesloten.