Misschien een domme vraag, maar een harde schijf die in een laptop steekt, kun je die zelf vervangen door een ander type? M.a.w. hebben die een +- standaardvorm of wijkt die af van hd tot hd?
Soms is een schijfje net een halve cm platter dan de andere. De aansluitingen zijn hetzelfde. In het boekje van je laptop staat wel wat er in kan ....
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Qua vorm meestal wel, van aansluiting is het tegewoordig wel vaker standaard, maar ik heb het iig vaak gehad in laptops dat het maar een bepaald type/merk hdd accepteerd 
Heb erguns nog een gesloopte IBM Thinkpad liggen (486) die echt puur alleen IBM schijven lustten. En als je die IBM schijf dmv een converter in een normale PC stopt dan wil die daarin niet werken
Heb erguns nog een gesloopte IBM Thinkpad liggen (486) die echt puur alleen IBM schijven lustten. En als je die IBM schijf dmv een converter in een normale PC stopt dan wil die daarin niet werken
C:\>_
De meeste laptops hebben 9,5mm dikke schijven, en daar past dus geen 12,5mm dikke in
Dat is iets om op te letten. Verder maakt het niet veel uit wat je koopt, passen doet het wel, alleen zal een heel oude laptop natuurlijk geen grote schijven slikken.
Fun while it lasted: World Community Grid!
Hm.. deze vraag kwam gister ook in mij op... Ik wil mijn 30gb schijfje vervangen voor een groter exemplaar, maar ik zit een beetje met de garantie enzo.. Hoe moeilijk zou daarover gedaan worden?
Dan vervalt je garantie lijkt me.Beekforel schreef op 23 mei 2003 @ 23:08:
Hm.. deze vraag kwam gister ook in mij op... Ik wil mijn 30gb schijfje vervangen voor een groter exemplaar, maar ik zit een beetje met de garantie enzo.. Hoe moeilijk zou daarover gedaan worden?
Burp
Yep. Zodra je ook maar een schroefje uit je laptop draait.
Hm.. Acer maar eens bellen volgende week dan. Misschien dat daar wat mee te regelen is.
ligt eraan wat voor merk, en wat de garantiebepalingen zijn. Ik ga mijn compaq de komende 2,5 jaar niet openmaken in iig
You never now. Laat het anders door de dealer doen, die mag dat wel.
Ik weet wel van klanten dat de toshibaschijven die wij hebben vrij standaard zijn. zelfs een oude compaq schijnt ze te lusten (sterker nog, dezelfde schijf zit in deze compaq
)
Ik weet wel van klanten dat de toshibaschijven die wij hebben vrij standaard zijn. zelfs een oude compaq schijnt ze te lusten (sterker nog, dezelfde schijf zit in deze compaq
Niet waar. Een andere schijf in de laptop duwen (of extra geheugen etc) behoort tot normaal gebruik van de laptop. Als er een defect optreedt ligt (binnen de garantieperiode) de bewijslast bij de fabrikant- zolang niet onomstotelijk vastgesteld kan worden dat ondeskundige vervanging van een HDD oorzaak is van het probleem, moeten ze de rest van het apparaat nog gewoon onder garantie fixen.
Winkels lopen snel 'garantie vervalt' te roepen, maar rechters hebben daar erg weinig oor naar als het bijvoorbeeld als smoesje gebruikt wordt om pakweg een defecte modem niet te repareren (iets wat in het geheel niets met de HDD te maken heeft)
Oslik blyat! Oslik!
Ik sluit me aan bij dion_b. Het upgraden van een HD bij je laptop (waarbij je niet de helft van de laptop hoeft te slopen) valt gewoon onder een normale kleine upgrade. De garantie loopt dan gewoon verder hoor.
Als je problemen krijgt met de laptop en de HD is niet het probleem kan je nog gewoon RMA'en. Desnoods kan je dat doen met de oude HD, als je die nog bewaart.
Als je problemen krijgt met de laptop en de HD is niet het probleem kan je nog gewoon RMA'en. Desnoods kan je dat doen met de oude HD, als je die nog bewaart.
Hmm, de ervaringen die ik heb gehad met kant-en-klare computers waren toch echt anders, dion_b. Packard Bell weigerde garantie te geven op een moederbord, omdat ik ooit van m'n eigen centen m'n -defecte- cd-rom had vervangen. Ook winkels als Dixons en Vobis hanteren de 'warranty void if opened' policy.
[ Voor 5% gewijzigd door scorpionv op 23-05-2003 23:33 ]
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()