Toon posts:

Processor problemen bij nieuwe behuizing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas een nieuwe behuizing binnen gekregen: Thermaltake Xaser III V2000+ Aluminium.

Tijdje bezig geweest om alles van mijn Neon Colorcase behuizing in de Thermaltake behuizing te plaatsen.

Uiteindelijk was ik zover en nu wou ik hem opstarten, maar nee hoor het mocht niet meezitten.

In eerste instantie dacht ik dat ik dat ik het ATX Power switch kabeltje verkeerd op het System panel control had aangesloten, die bleek uiteindelijk toch goed te zitten.

Toen dacht ik dat het misschien wel mijn NIEUWE voeding kon zijn(Q-tec 550 Watt).
Dus die had ik voor de zekerheid maar verwisseld, ook dit is een Q-tec 550 Watt (maar hij wilde nog steeds niet opstarten).

Toen wou ik het anders aanpakken door de computer met zo weinig componenten op te starten. Dus alleen het moederbord zonder processor/geheugen/videokaart/cd-rom/hardeschijf. Alleen wel 1 fan aangesloten om gelijk te kunnen horen of ie het deed.

Ik startte hem op en hij deed het. :/

Toen breidde ik het wat verder uit, met geheugen/videokaart.
Hier deed ie het ook nog.

Toen wou ik ook met de processor starten(zonder koelblok/ventilator).
Hier deed ie het ook, wel weer gelijk zo snel mogelijk de pc uitgezet.

Toen zette ik het koelblok erop en toen ik hem opwilde startte deed ie het NIET. :?
RAAR.

Aantal keren geprobeert maar hij wilde het niet doen.

Ik moet er wel bijzeggen dat bij het opstarten er kort een elektrisch kraak geluid te horen is als het koelblok erop zit. Na het korte geluid valt de computer direct uit.
Het enige was tussen mijn koelblok en mijn processor zit is Arctic Silver 3.

Ik was het effe zat en ik zet alle componenten die in de Thermaltake behuizing zaten weer terug in mijn oude Neon Colorcase behuizing.

Hier startte de computer in 1 keer probleemloos op. 8)7

Hoe kan het toch komen dat mijn processor zo raar doed in mijn nieuwe behuizing?
Zou het misschien kunnen komen door het aluminium waarvan de thermeltake van gemaakt is en zo een vreemde reactie veroorzaakt?

Heeft iemand hier een wijze raad op?

Grtz FreaCToR

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

welke cooler heb je ?

dacht dat sommige coolers bij P4tjes kortsluitig konden maken en daardoor je systeem niet opstart.

Kijk hier maar ;)

[ Voor 72% gewijzigd door Tjaps op 23-05-2003 22:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het koelblok is van Zalman, nooit eerder problemen mee gehad

Ik werk er nu probleemloos mee, hoe zou dat dan mogelijk kunnen zijn?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2003 22:53 ]

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

mm vaagjes ik ken het probleem alleen van coolerd die dmv 4 gaten om de socket vast moeten worden gezet.

Als het er zo een is moet je er van die washers (plastic ringetjes) tussen doen.
Anders weet ik het ook niet.

Andere cooler proberen ?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Erhm, misschien vage theorie maar hier komt ie:

een P4 koeler zet _zo_ veel druk op je proccesor, dat het moederbord doorbuigt. Mogelijk is 1 van de elektrische baantjes in je moederbord gebroken. Dus als het moederbord doorbuigt is die niet verbonden of maakt hij contact met een andere baan.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Waarom wel in die Thermaltake behuizing en niet in de Neon colorcase behuizing...

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Nouja, misschien dat doordat het moederbord doorbuigt dat ie in de thermaltake de back-plate raakt ofzo?

heb je al geprobeerd de pc weer opnieuw in de thermaltake te doen?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Lord_Gaav
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-05 13:13
misschien moet je even checken of een van de schroefjes, waarme je het mobo heeft vastgeschoefd, kortsluiting maakt, of een andere baan raakt etc

misschien maken de voetjes aan de achter kant van het mobo (waar je de schroefjes indraait), ook dingen raken die ze niet zouden moeten raken

pics zijn soms ook wel handig ;)

Verwijderd

Topicstarter
He dat is een slimme, daar had ik nog niet aangedacht

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het op kunnen lossen door op de voetjes onder het moederbord een stukje plakband te plakken, probleem was gelijk verholpen.

• Lord_Gaav
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-05 13:13
heheh, plakband :) , erg creatief :D

Verwijderd

TheGreatRanma schreef op 24 May 2003 @ 20:51:
heheh, plakband :) , erg creatief :D
Ach als het maar werkt, zeg ik dan :p
Pagina: 1