Toon posts:

Nog een RC5 client-log analyzer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ondanks dat ik erg blij was met GrazeStats ben ik zelf nog aan het proggen gegaan en heb zelf ook een eigen client analyzer geschreven.

Afbeeldingslocatie: http://www.ialone.demon.nl/images/cowstats.gif

Voor 'n ieder die interesse heeft is ie te vinden op www.ialone.demon.nl/cowstats/cowstats100.zip . Naast dit file-tje (94Kb) heb je nog eenmalis www.ialone.demon.nl/cowstats/bpl5.zip nodig (844Kb)als je nog geen Delphi componenten op je PC hebt. In één keer linken kon ook maar dan wordt een volgende versie/update ook weer zo groot.

Verwijderd

Ok Erik, leuke demonstratie van de bekende Microsoft taktiek, maar ik vind dat je behalve het een beetje opgeilen van de interface, toch wel iets beters had kunnen bedenken....
Ik bedoel, afgezien van het feit dat je dit zonder mijn sourcecode best aardig in elkaar hebt gefrut, had je op zijn minst toch wel zelf de readme file kunnen verzinnen. Er staan nu gewoon letterlijk stukken uit de readme van Grazestats in!
Het cow property sheet is identiek (wel knap dat je zelf op dat aankruisvakje bent gekomen). De icoontjes heb je domweg uit CowControl geript en de indeling van de verschillende views zijn ook hetzelfde. Ik geef toe dat ik zelf ook door CowControl geïnspireerd ben, maar ik heb daar volgens mij toch wel het nodige aan toegevoegd, zodat de meerwaarde duidelijk was. Dat mis ik gewoon aan Cow Stats, het riekt net even teveel naar "decompile vb and compile delphi".
Ik had het op prijs gesteld als je mij even een mailtje had gestuurd dat je hiermee bezig was, dan hadden we tenminste nog wat tips kunnen uitwisselen ofzo. Ik krijg nu toch erg de neiging om wijdbeens te gaan lopen :(
Goed, misschien gaat het er in de software wereld wel vaker op deze manier aan toe, maar ik dacht dat we hier als gezamelijke grazers toch wat meer een community-sense hadden dan dat dat in de "real world" het geval is...(corrigeer me als ik te idealistisch ben).
Anyway, om deze posting niet geheel in het kader van afzeiken te maken, hier even wat bugs:
- In het "Today's Statistics" scherm, worden er geen waarden in de kolommen completed, server i/o, remoto i/o enz... gezet, alleen maar de laatste flush/fetch tijden.
- Als ik het scherm resize, dan valt er het een en ander weg van de status bar (heel irritant).
- In de About box heb je iets van een logo staan dat zegt dat het programma Graze Log heet ipv Cow Stats (vond je misschien later iets te veel van het goede?)
- De viewer opties kan ik wel instellen, maar ik kan er voor de rest niets mee.

de groeten,

Barry

• wiho
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-05 09:54

wiho

Certified Nerd

Goed, misschien gaat het er in de software wereld wel vaker op deze manier aan toe, maar ik dacht dat we hier als gezamelijke grazers toch wat meer een community-sense hadden dan dat dat in de "real world" het geval is...(corrigeer me als ik te idealistisch ben).
Als je een beetje idealistisch was geweest, en een beetje community-sense had gehad, had je GrazeStats gewoon open source gemaakt. :) Dan had I Alone zijn programeerdrift kunnen gebruiken om nuttige verbeteringen en uitbreidingen te schrijven voor GrazeStats i.p.v. het wiel opnieuw te moeten uitvinden zoals nu gebeurd is.

En dat I Alone bij het opnieuw uitvinden van dat wiel het werk van zijn voorgangers als voorbeeld heeft gebruikt, is toch logisch. Jij hebt toch ook naar CowControl gekeken?

Maar misschien redeneer ik wel teveel vanuit de Linux/Open Source gedachte... ;)

"Pas als het proces gecrashed is, dumpt men de core"

Verwijderd

Topicstarter
Striper, voor het grootste gedeelte heb je zeker gelijk. Ik moet er echter wel bij zeggen dat ik al een redelijke tijd geleden ben begonnen met dit progje. Ergens toen GrazeStats net uit was ben ik al begonnen. En als je een progje wil schrijven dat ongeveer de zelfde functionaliteit heeft verzin dan maar eens een leuke naam, zo origineel ben ik niet, maar daar was je al achter gekomen.
Voor m'n werk (bijbaantje) heb ik wel eens wat in VB geschreven maar dit is m'n allereerste progje in Delphi. Ik had er nog nooit eerder mee gewerkt en wat is nu leuker om iets te maken waar je ook echt graag wat mee wil doen. Dus ben ik hier maar aan begonnen. Nogmaals sorry als het op plagiaat lijkt, ik zal m'n best doen om wat origineler te worden.

Wat betreft die bugs: als je bij Today's statistics niet alles ziet, dit komt doordat de datum in nederland niet gelijk loopt met UTC. Van 00.00 tot 02.00 heb je hier dus last van. Ik verzin wel zoiets als Timezone correction (hoezo plagiaat) om dit op te lossen. Over dat resizen was ik zelf nog niet tegen gekomen maar zal ik nog wel even controleren, de About box... was niet zeker hoe ik het progje wilde noemen en de naam is dus ook enkele keren gewijzigd wat dit tot het gevolg heeft gehad. Dit is ook de oorzaak van het volgende probleem, er wordt gebruik gemaakt van verschillende registry keys zodat het instellen van opties niet echt wil.

De timezone optie werkt in www.ialone.demon.nl/cowstats/cowstats101a.zip nog wel niet helemaal. Je moet alles opnieuw analyseren of gewoon genoemen nemen met het feit dat Time Active enzo niet werkt maar dat met de registry settings is nu gefixed.

Sorry voor m'n non-creativiteit,

Erik