Linksys BEFSR41 ver.2.0 wil niet gaan icm MxStream

Pagina: 1
Acties:

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-05 14:20
Ik heb pas deze router met 4-Port Switch aangeschaft. Voorlopig zit ik alleen met 1 pc te testen, maar binnenkort komt me XBOX en een andere pc eraan hangen.
Probleem is echter, het lukt niet. Ik ben al de hele dag bezig geweest. Forum van HCCnet wat gezocht (en gevonden, maar werkt ook niet).

ISP: HCCnet ADSL
ADSL Modem: De normale Alacatel Speedtouch Home (heb em vanaf april vorig jaar)
Router: Bekend

Probleem: Ik weet de juiste instellingen volgens mij gewoonweg niet te vinden.
De supportguy bij HCCnet klonk al helemaal vaag, toch z'n raad opgevolgd, maar werk niet.

Hier een screenshotje, wie weet de juiste gegevens?

Afbeeldingslocatie: http://oege.ie.hva.nl/~warsit02/screen1.gif

Onder het tabblad Status is er een Connect knopje, maar steeds een Can't Connect to PPTP error ofzow.
Default gateway heb ik geprobeerd leeg te laten, de ip van de router in te vullen of 10.0.0.138 geprobeerd. En nog veel meer, maar ik ben nu zo moe, dus ja...
UPnP is ook ingeschakeld, DHCP aan etc etc.
Ik heb idd wat topics gevonden in de search, maar die helpen ook niet (of ze zijn niet compleet). Ook de help pagina's van de NL Linksys site zijn weg blijkbaar.
Ik ben dus radeloos nu...
Wie kan mij wat op weg helpen? (ja beetje netwerk n00b)

Oja, het password veld is nu ingevuld en lijkt erg lang, terwijl me wachtwoord half niet zo lang is. Dit is normaal toch? Want het standaard wachtwoord voor de router is admin en onder tabblad Password kan je die veranderen en staat ie al vooringevuld maar ook met zoveel rondjes.

Edit: Oja, ik kon (toen de router was aangesloten) dus ook niet bij m'n modem komen via http://10.0.0.138/ heb dus net ff gekeken (router niet aangesloten) en ik zie dat me DCHP instelling van me modem op No DHCP staat. Moet dit zo?

[ Voor 9% gewijzigd door RUFFNECK op 23-05-2003 22:14 ]

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

haal die tekst pc1 eens weg bij Hostname (Anders een spatie tussen nummer en tekst, probeer dat eens :)) Ik heb ADLs van planet en dan staat er alleen 10.0.0.138 (Draytek Router)

[ Voor 27% gewijzigd door Illegal_Alien op 24-05-2003 01:16 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• RUFFNECK
*kick*

Het was me intussen al gelukt alles goed te krijgen, maar ik zit met een ander probleempje. De verbinding valt soms gewoon weg (willekeurig) en moet ik m'n modem restarten (het Link ledje op de router is dan uit en als ik modem restart gaat ie aan).

M'n situatie nu:
- Speedtouch Home getweaked naar Pro, maar met de gewone Home PPTP en PPP instellingen (Ik had alleen de Pro versie nodig voor m'n Xbox Live, sommige downloadable content ging niet met Home, bekend probleem).
- De router erachter, sinds ik de Pro modem niet als router gebruik.
- Pc en Xbox aan de router.

Alles werkt gewoon dus, behalve dat de verbinding soms uitvalt en ik weet niet of dat aan me router of modem ligt. Heeft iemand dit ook ooit eens gehad? Zoals je op het plaatje hierboven ziet, zijn er dus die 2 opties, Connect on Demand en Keep Alive. Allebei geprobeerd, maar toch... op welke moet ie het best blijven?

Verwijderd

Wellk ip-adressen bij de DNS servers heb je ingevuld op je clients?

Het komt regelmatig voor dat indien het IP Adres van de Linksys router als DNS server staat ingevuld, het voorkomt dat de verbinding (lees DNS resolutie) wegvalt.

Oplossing is om de als DNS server de speedtouch in te vullen of de ip adressen van de DNS servers van je provider.

Verwijderd

Probeer eens bij keep alive -1 in te vullen zodat je always on van de verbinding forceert.
Succes :)

• RUFFNECK
Akko> Raar, ik probeerde jou oplossing en meteen had ik geen internet meer. Dus heb de clients weer op obtain DNS automatically gezet. De DNS adressen staan wel handmatig ingevuld in de router config, goed genoeg?

bruintje beer> De -1 zal zeker forceren? Ik zal et eens proberen en als ik de problemen niet meer heb, hoor je het wel :)

Tnx iig jonges.

Verwijderd

Dat is inderdaad erg vreemd. Je kan natuurlijk nog proberen om je DHCP scope aan te passen op je router. Als je daar de dns servers aanpast, krijgen je clients deze wijziging natuurlijk ook.

Verwijderd

Ik zie dat je de FW-versie 1.44.2 hebt. Ik kreeg problemen nadat ik deze FW geinstalleerd had.
Downgrade/terugdraai naar 1.42.7 loste mijn problemen iig. op :-)

• RUFFNECK
Verwijderd schreef op 05 June 2003 @ 13:25:
Ik zie dat je de FW-versie 1.44.2 hebt. Ik kreeg problemen nadat ik deze FW geinstalleerd had.
Downgrade/terugdraai naar 1.42.7 loste mijn problemen iig. op :-)
Kun je omschrijven wat voor problemen precies? Want als ze niet hetzelfde zijn als de mijne hoeft de downgrade misschien niet?

Oja als ik de -1 toepas zoals hierboven gesuggereerd en dan op Apply druk, springt de waarde van -1 naar 65535 seconds :?

[ Voor 15% gewijzigd door RUFFNECK op 05-06-2003 14:01 ]

• RUFFNECK
*kick*
Ok ik kom ff hierop terug. Het probleem blijft :( Geprobeerd met FW 1.42.7 en 1.43.3. Volgens m'n research (ja heb me rot gezocht op googles en foras) zijn dit idd de "betere" FW's.
Sommigen hadden het ook over een te zwakke powersupply ofzow, de router maakte dan een beetje lawaai en viel af en toe uit. Dat is bij mij dus NIET het geval.
De verbinding valt gewoon uit randomly. Het WAN en Active ledje gaan dus uit en via m'n browser is het niet te starten. I
k moet dan m'n modem aan/uit switchen en de ledjes branden weer (De lampjes van m'n 3 poorten, 2pc's en xbox blijven/bleven gewoon aan al die tijd, dus router zelf valt niet uit).

Zou het dus aan de modem kunnen liggen? Die is dus zoals gezegd getweaked naar Pro (heb ik nodig voor Xbox Live).
Ik heb met de router al het mogelijke geprobeerd.
Connect on Demand, Keep Alive 1 sec redial period, Lease time gevarieerd e.d.
In de modem instellingen (die ik zowieso niet kan bereiken via men browser sinds de router er hangt, is dit wel juist??) kan ik niet zo gauw wat vinden.
Enige wat ik nog niet geprobeerd heb is een andere utp kabel tussen me router en modem te gebruiken.

help?

Verwijderd

Valt op dat moment ook het connectielampje v/d netwerkkabel op de Alcatel Speedtouch ook uit?

Het is inderdaad nu de vraag of het probleem zit in Linksys Router of de Alcatel, mogelijk heeft één van de twee gewoon een hardwarestoring.

• RUFFNECK
Neej op m'n alcatel modem blijven gewoon alle ledjes branden (utp, sync e.a.) De ledjes die moeten aan moeten zijn, zijn aan en die moeten knipperen, knipperen ook :P
Ik kan me ook niet voorstellen dat het aan de modem ligt, omdat ik nog maar weinig van dit soort problemen heb gezien bij anderen door het tweaken ervan.

ps. ik weet dat een switch achter me modem hangen ook allemaal leuk zou zijn, maar dat wil ik ff niet. Had die router gekocht voordat ik me modem had getweaked en ik zal em dus gebruiken ook :)

[ Voor 3% gewijzigd door RUFFNECK op 13-06-2003 13:38 ]

• RUFFNECK
*kick*

Verwijderd

Welke type speedtouch heb je? 500 of 510 series?

Ik heb de zelfde indentieke situatie (HCC ADSL, Speedtouch 510, Linksys BEFSR41).
Het werkt bij als een zonnetje.

Als je de kabel vervangen hebt en je hebt dan nog steeds dezelfde problemen, kan het bijna niet anders zijn dan een hardware probleem aan de Linksys router.

• RUFFNECK
Ik heb gewoon de 500 series als ik het goed heb, weet het eigenlijk niet, staat gewoon Alcatel Speedtouch Home erop (die ik dus naar Pro heb getweaked). Het is iig zo'n modem van voor 1-11-2002 zoals die op de mxstream site staat of stond (kan het nu ff nie vinden).
Ik ga vandaag de kabel tussen modem en router vervangen, dan hoor je het wel...
Pagina: 1