Win2k & Sygate

Pagina: 1
Acties:

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:21
Hallo,
Hier ligt een netwerk van 4 pc's. Op de server draait sygate internet sharing, dat met NAT werkt. Op de pc's staat win98, Syagate werkte geweldig. Nu ben ik naar win2k gegaan op 1 van de client pc's, en op een of andere manier kan ik niet meer via sygate internette. Ik heb de tcp/ip instellingen van de win2k hetzelfde gehouden als bij win98. Zie ik iets over het hoofd?

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 08:09
Wanneer je op de win2k client gewoon de gateway invult (dus het ip naar de sygate server) moet het gewoon werken!!

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• Solosmots
Ik heb de DNS service uitgeschakeld, ik gooi al die instellingen er handmatig in. Ik denk dat jij het met DNS bedoeld...

Verwijderd

ik heb heel die client niet geinstalleerd. ip krijgen doet íe zowieso, dus netwerk werkt. verder heb ik DNS van chello ingevuld, (en als sec. die van de server, maar volgens mij is dat niet nodig) en dat werkt.

• Solosmots
Ik kan de andere 3 pc's ook wel zien, dat is het probleem ook niet. Tis meer dat ie op de 1 of andere manier geen contact kan leggen met Sygate..

• Solosmots
Hier een screenie van de Diagnosis, sorry voor de groote bitmap..
Afbeeldingslocatie: http://www.crosswinds.net/~aerospike/pictures/image3.bmp

• Solosmots
HELP :'(
.... het wil niet...

Verwijderd

Simpel, geef in je tcp/ip proerties een DNS aan op je 2000-bak.

prim. dns: 194.134.5.5
sec. dns: 194.134.0.97

of die van je eigen ISP, maar er moet een geldige dns instaan en niet die ene die sygate in zijn faq/setting/help heeft staan.

/edit
jezus toch eens wakkerder worden op de zondag.. begrijp mezelf niet eens

Verwijderd

oops... dat plaatje zag ik thuis niet staan

dus klopt mijn antwoord ook niet...
zou zeggen reset ff al je netwerkinstellingen, dus je tcp/ip settings haal ff het gehele protocol tcp/ip weg en voeg het weer toe. En vervolgens Sygate ff alle instellingen laten verzorgen.

Vergeet niet met je 2000-bak de DNSén in te voegen zoals mijn vorige posting al zei.

goodluck

• Solosmots
Hello,
Ik heb het opgelost, ik zat te kijken op de sygate site. En toen bleek dat je idd de DNS server van de ISP moest opgeven in je TCP/IP settings. In win98 moet je gewoon het adres van je server aangeven. Dat leek me hier ook logisch, maar dat was dus nie zo....
Maar goed, het werkt nu. Het blijkt dat win2k toch 'iets' anders is dan win98

• Solosmots
Ow ja, die error screenshot, da maakt nix uit hoor, het was puur die DNS.
En DHCP gebruik ik tochnie, ff die settings er zelf in zette is ook een pies of keek
Pagina: 1