Ik heb een probleempje. Ik ben met sessions bezig maar kan die krengen niet opvragen nadat ze geset zijn.
login.php
Dit gaat allemaal goed. In de session folder worden na het submitten van deze form netjes de session bestanden aangemaakt. Op het scherm wordt de session array geprint. Als ik deze bekijk, staat hier de goede data in.
Dan probeer ik de sessie data op te halen, in een andere file.
test.php
Output.......niks
Windows XP, Apache 1.3.x, MySQL 4.x
De session files worden aangemaakt, hij print het na het submitten op het scherm, maar via een apart bestand opvragen lukt niet.
login.php
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| <? session_start(); include("dbase.php"); if (isset($_POST[Submit])) { $pwd = md5($_POST[pwd]); $check_login_data = mysql_query("select * from users where vnaam = '$_POST[username]' and ww = '$pwd'",$db); $login_data = mysql_fetch_array($check_login_data); if (mysql_affected_rows() != 1) { echo "Login gegevens kloppen niet"; } else { $_SESSION['userID'] = $login_data[ID]; $_SESSION['user'] = $login_data[vnaam]; $_SESSION['userlevel'] = $login_data[level]; print_r($_SESSION); } } else { echo "<html><form name=\"login\" action=\"$PHP_SELF\" method=\"POST\"> <input type=\"text\" name=\"username\"><br> <input type=\"password\" name=\"pwd\"><br> <input type=\"submit\" name=\"Submit\" value=\"Login\"> </form>"; } ?> |
Dit gaat allemaal goed. In de session folder worden na het submitten van deze form netjes de session bestanden aangemaakt. Op het scherm wordt de session array geprint. Als ik deze bekijk, staat hier de goede data in.
Dan probeer ik de sessie data op te halen, in een andere file.
test.php
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <? session_start(); if (session_is_registered('user')) { echo "ok"; print_r($_SESSION); } ?> |
Output.......niks
Windows XP, Apache 1.3.x, MySQL 4.x
De session files worden aangemaakt, hij print het na het submitten op het scherm, maar via een apart bestand opvragen lukt niet.
[ Voor 12% gewijzigd door WoutF op 23-05-2003 21:16 ]