Toon posts:

[floppy] Window XP cached floppy toc.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op de computer waar ik nu vandaan post is een probleem met de floppydrive. Als je bijvoorbeeld een lege floppy in de drive doet, er wat bestanden op zet en daarna een andere lege floppy in de drive doet, wordt er op die tweede diskette de FAT van de eerste geschreven. Dus in je explorer zie je op de tweede diskette de inhoud van de eerste diskette maar de bestanden staan er niet fysiek op (je kan ze niet openen).
Dit probleem is een jaar eerder al langs gekomen in het topic Xp kopieert diskette vanzelf, maar daar werd geen oplossing aangedragen. Heeft iemand anders het zelfde probleem of nog beter, de oplossing laat het weten!

wat specs van de pc:

- Windows XP Pro met alle laatste updates
- Gigabyte GA-8PE667 Pro
- Mitsumi floppydrive

Ik heb dit zelf nog nooit meegemaakt met de vele configuraties die ik heb gebouwd.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-11 09:06
Heb het regelmatig meegemaakt vroeger.. Echter was dat nog in de dos-tijd, en was het een probleem met de drive zelf.. De drive-change-line was defect, waardoor er niet werd gedetecteerd of er een nieuwe diskette in de drive werd gestopt..

Dus dat zou een verklaring kunnen zijn voor jouw probleem :) (te testen door even een andere floppy + kabel te proberen :))

Verwijderd

Topicstarter
Dat was ik vergeten te vertellen maar een andere drive doet precies hetzelfde, ook met andere kabel. Als ik de drive in een andere computer doe werkt hij perfect. Ik vermoed dat het een sofware probleem is want ik heb er meer over gelezen alleen kom ik nergens een oplossing tegen. :'(

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:46
Er is een simpele oplossing (indien dit het probleem is dat ik in het verleden ook heb ervaren): formatteer elke diskette opnieuw als je hem voor het eerst gebruikt. Een diskette uit de fabriek is geformatteerd, maar ze hebben allemaal hetzelfde serienr. Formatteer je hem opnieuw dan krijgt hij een nieuw serienr. en kan windows ze uit elkaar houden.

[ Voor 11% gewijzigd door Rukapul op 24-05-2003 11:37 ]

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:10

Wildfire

Joy to the world!

Schakel de auto-run voor floppydrives maar weer eens in. Dat wil dus ook weleens helpen... :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
Formateren helpt niet maar ik ga nog een nieuwe kabel kopen, die tweede was ook al een paar jaar oud. En autorun voor een floppydrive? :?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:10

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 24 May 2003 @ 21:10:
Formateren helpt niet maar ik ga nog een nieuwe kabel kopen, die tweede was ook al een paar jaar oud. En autorun voor een floppydrive? :?
Geloof het of niet, maar ja inderdaad. Is middels diverse tweaktools in- en uit te schakelen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
En dat staat standaard uit? Want ik heb het nooit uitgezet en de drive doet dit al vanaf de kale install, alleen kwamen pas kort geleden erachter wat het precies was, omdat we toen meerdere diskettes gingen beschrijven en dat dus niet ging zonder reboot/per flop.
Pagina: 1