Ik heb 2 sony xplods, van 180 watt (type xsf6930, 6x9 inch ovaal) in een hoedenplank gebouwd, die ik overgenomen heb van mn zwager. Nu heb ik deze aangesloten en blijkt de ene speaker te kraken. Ik heb al een beetje rondgezocht, maar niks kunnen vinden. Ik ben er al wel achter dat de spreekspoel aanloopt. De speakers zijn nooit vol open getrokken (niet door mij, niet door mn zwager). Ze hebben 1,5 jaar op een zolder gelegen, netjes in de doos. Zou het kunnen zijn dat, doordat hij scheef heeft gelegen, hij uitgezakt is. Is dit te repareren door een DHZ'er. Daar gaat het mij eigenlijk om. Je kunt zeggen van: hij doet niet meer, koop een nieuwe! Maar ik werk graag met mn handen, en ben handig, dus het lijkt me wel wat om zoiets te repareren, in plaats van zo een nieuwe te kopen. Graag jullie visie hierop!
Verwijderd
ik heb dit ooit eens gehad met philips audi speakers. Daat is stof/zand in terecht gekomen.
Oplossing: op de kop leggen en laten spelen. Door het rillen komt het stof/zand los.
daarna ff met stoifzuiger vuil wegzuigen.. En dan niet op 1200 watt!!!! (de stofzuiger)
Oplossing: op de kop leggen en laten spelen. Door het rillen komt het stof/zand los.
daarna ff met stoifzuiger vuil wegzuigen.. En dan niet op 1200 watt!!!! (de stofzuiger)
dat heb ik onderhand ook al geprobeerd, alleen dan door met het rubber van een hamer op de magneet te slaan. Spelend heb ik ook al geprobeerd. Nu zit ik met een volgend probleem: binnenin de spreekspoel staat een 'as' waar te tweeters op staan, ik heb al geprobeerd door te draaien deze los te krijgen, maar ik kan hem maar een kwartslag draaien. Ook trekken wil niet. De spreekspoel zit btw toch los in de magneet, en vast aan de conus? Ik neem dus aan dat er dan erg weinig ruimte tussen de spoel en de magneet zit.
Verwijderd
Zit i.d.d weinig ruimte tussen de spoel en de magneet maar in ieder geval genoeg om hem op en neer te kunnen bewegen.
Vaak zit deze gelijmd en is heel los halen wel mogelijk alleen vast wil wel eens een probleem worden omdat als je hem iets scheef terug zet hij aanloopt en dat is nu precies waar je last van hebt.
Stuk is ie toch al dus wat heb je te verliezen, je kan er alleen maar wijzer van worden hoe zo iets in elkaar steekt en als hij het straks misschien weer doet is het mooi meegenomen.
Vaak zit deze gelijmd en is heel los halen wel mogelijk alleen vast wil wel eens een probleem worden omdat als je hem iets scheef terug zet hij aanloopt en dat is nu precies waar je last van hebt.
Stuk is ie toch al dus wat heb je te verliezen, je kan er alleen maar wijzer van worden hoe zo iets in elkaar steekt en als hij het straks misschien weer doet is het mooi meegenomen.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2003 00:47 ]
OK, ik ga zaterdagochtend eens aan het knutselen, of ie misschien te maken is. Had toch nog niet veel gepland voor zaterdag
Pagina: 1