USB Printer Parallel aansluiten vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 318 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Starky
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-03 19:28
Ik ga een HP 7130 All in One printer aanschaffen. Nu heeft deze printer alleen een usb aansuiting.

Terwijl ik mijn huidige printer HP 840 parallel op een prinserver heb zitten die toevallig op mijn router zat. En dat beviel goed geen computer hoeft aan te staan als men elders op mijn netwerkje wil printen.

Hoe kan ik het zo krijgen dat deze 7130 toch op de printserver kan worden aangesloten.

ASUS P4C800 DELUXE, 1024 , x120GB WD 7200, Radeon 9500, 2 maal Dell TFT 20 inch, Sony DVD+RW, LiteOn 32

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Er bestaan converters van USB naar parallel :)

zoek eens in de pricewatch, dit is wel iets wat makkelijk kan zijn voor jou :)

suc6 iig :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik heb nog niet van paralel -< usb gezien laat staan dat als het er is dat je die drivers in je router geinstallerd krijgt

ik vrees dat dit toch een los usb printservertje word (mits het geen gdi printer is)

idd suces

Iperf

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:39
AMD_er schreef op 23 May 2003 @ 20:25:
Er bestaan converters van USB naar parallel :)
Als je zoiets zegt, dan moet je er wel bij vertellen vanaf welke kant je het bekijkt. Je kan van een USB poort wel een printerpoort maken dmv een kabel, maar je kan niet van een USB printer een parallelle printer maken.
De All in One kan dus niet op de printserver van de topicstarter. Hoe wel? Denk dat je ff moet googlen. Misschien een andere printserver.

Verwijderd

Ik denk dat ik je moet teleurstellen, zoiezo heeft HP zijn eigen communicatie taaltje, die alleen werkt via parallel, en niet via usb, wordt ook niet verzonden via usb, dus al zou je een converter te pakken krijgen (wat ik eerlijk gezegd betwijfel)

dan lukt het dus nog niet.

als je 'm op een jetdirect wilt aansluiten(ik ga er vanuit dat het er zo een is) dan zal je toch echt voor een ander model moeten gaan, of de printer via een servertje ofzo moeten sharen.

tja of je neemt een andere printer zoals bijvoorbeeld de
6122 van HP:
- Universal Serial Bus 2.0 Full Speed
- Centronics parallel IEEE-1284-compatibel(parallel)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 24 mei 2003 @ 03:08:
Ik denk dat ik je moet teleurstellen, zoiezo heeft HP zijn eigen communicatie taaltje, die alleen werkt via parallel, en niet via usb, wordt ook niet verzonden via usb, dus al zou je een converter te pakken krijgen (wat ik eerlijk gezegd betwijfel)
:?

Het gaat om een USB printer die dus zeker geen rare parallel-only taaltje gebruikt :z

als je 'm op een jetdirect wilt aansluiten(ik ga er vanuit dat het er zo een is) dan zal je toch echt voor een ander model moeten gaan, of de printer via een servertje ofzo moeten sharen.

6122 van HP:
Of idd een USB printserver geval (maar die zijn niet goedkoop...

Oslik blyat! Oslik!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op 24 May 2003 @ 03:08:

6122 van HP:
ehm waar is dit dan voor ?
Afbeeldingslocatie: http://hpshopping.speedera.net/www.shopping.hp.com/shopping/images/products/j6035a_150.gif Klik

• low-cost solution for network printer sharing
• easy installation without the help of a network manager
• share many HP supported printers with a USB port
• small size pass-thru design with an included attachment clip for an integrated look
• connect HP LaserJets, high performance Deskjets and all-in-ones through the USB port
• embedded web server included
• network types: ethernet/802.3, RJ-45 (10 Base-T), fast ethernet/802.3, RJ-45 (10/100 Base-TX)
• protocols - TCP/IP, IPX/SPX direct mode, EtherTalk
• supports Microsoft Windows 95/98, ME, NT4.0, 2000), Apple OS (8.6 or above)
• click here for more information about compatiblity with Windows XP

[ Voor 27% gewijzigd door Fish op 24-05-2003 11:13 ]

Iperf

• Starky
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-03 19:28
Kost volgens mij rond de 200 euro, kan ik beter een andere printer kopen met een parr aansluiting

ASUS P4C800 DELUXE, 1024 , x120GB WD 7200, Radeon 9500, 2 maal Dell TFT 20 inch, Sony DVD+RW, LiteOn 32

Verwijderd

tja ik wist niet eens dat die usb dingen bestonden, zoiezo zal een bedrijf er niet snel gebruik van maken, eerder de consument.

maar goed... wat betreft de prijs, nogal zwaar overprised If I may say so!

en Hp maakt dus wel duidelijk gebruik van een bepaalde taal over de parallele port, sluit jij maar is een gemiddelde epson printer aan op een jetdirect, ik heb er tot nu toe alleen maar problemen mee gehad op het werk.

sluit je daarna gewoon weer een hptje aan, en het hele zaakje werkt zonder problemen op een jetdirect!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

natuurlijk heeft elke fabrikant zijn eiegn specifieke dingetjes

wat betreft die comunicatie problemen je kan die lpt poort instellingen ook wijzigen
ik vermoed dat je daar een boel mee oplost en stja, wij heben aleen maar hp printers op werk

idd errug prijzig kassie maar ja daar ging het mij niet om
zon netwerkkaart in zo'n printer is ook zo gruwelijk duur ... maar ja ze zijn wel praktisch

Iperf

Pagina: 1